حالت تاریک
معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه:

نگران گم‌شدن اهداف انقلاب در حوزه هنر هستیم

نگران گم‌شدن اهداف انقلاب در حوزه هنر هستیم

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: نگرانی ما در حوزه فرهنگ و هنر این است که هدف انقلاب گم شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، علی شعبانی امروز شنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه که در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، اظهار داشت: نگرانی ما در حوزه فرهنگ و هنر این است که هدف انقلاب گم شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه افزود: راهکار تمام مسائل دنیا نبرد تمدنی بین خیر و شر است که می‌کوشند تمدن‌های رقیب را نابود کنند.

 

وی با اشاره به اینکه لیبرال دموکراسی بر دنیا تسلط پیدا کرده، گفت: در بهمن سال ۵۷ حرکتی در ایران آغاز شد و بخشی از جامعه جهانی بر اساس گفته یک پیر حکیم مسیرش را تغییر داد و در آن راستا الگوهای جدیدی ارائه شد.

 

شعبانی تصریح کرد: بر اساس نظر  اندیشمندان این انقلاب هنوز در حال تکمیل است و اتفاقات امروز در دنیا به‌دلیل همین نبرد تمدنی است.

 

وی با بیان اینکه هر تمدنی مقدمه‌ای به نام فرهنگ دارد، اذعان کرد: وقتی عده‌ای انسان‌ کنار هم جمع می‌شوند پس از مدتی فرهنگی را می‌سازند به‌عنوان مثال در جنگ هشت ساله دفاع مقدس شهدا فرهنگ ملکوتی را ساختند که در آن ایثار و از خودگذشتگی معنا پیدا کرد و شکل گرفت.

 

شعبانی با بیان اینکه قله فرهنگ نشأت گرفته از ملکوت است، خاطرنشان کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند ساحت هنر را تنزل دهند و این مربوط به مادیات است چرا که به گفته شهید مطهری هنرمند ماتریالیست هم وجود دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه وظیفه حاکمیت تقویت جنبه ملکوتی فرهنگ است، ادامه داد: در هر جا هنر از جمله سینما، شعر، موسیقی و... به صنعت گره خورده تنزل پیدا کرده است لذا حاکمیت باید جنبه ملکوتی را رشد دهد.

 

شعبانی گفت: گاهی اوقات جامعه جرأت دفاع از خیر و مظلوم را ندارد چون وجود باطل سبب می‌شود حرف خیر بیان نشود بنابراین باید حاکمیت سموم را از جامعه هنری بزداید و زمینه رشد اهالی هنر را فراهم کند.

نگران گم‌شدن اهداف انقلاب در حوزه هنر هستیم
نگران گم‌شدن اهداف انقلاب در حوزه هنر هستیم

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از