حالت تاریک
مشاور وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

طراحی و ساخت ۲۰۰ مدرسه هویت‌ساز در کشور

طراحی و ساخت ۲۰۰ مدرسه هویت‌ساز در کشور

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: طراحی و ساخت ۲۰۰ مدرسه هویت‌ساز بزرگ با رویکرد هویت بخشی، توجه به معماری ایرانی اسلامی، عدالت آموزشی و تربیت تمام‌ساحتی از برنامه‌های نوین سازمان نوسازی مدارس هستند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ضرغام پرنیان شامگاه پنج‌شنبه در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کرمانشاه که در سالن همایش‌های دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: از زمانی‌که رئیس جمهور سنگ بنای شعار حضور مردم در عرصه‌های مختلف را بنا نهاد خوشبختانه خیرین دو برابر بیشتر نسبت به گذشته آورده مالی در همه حوزه‌ها داشته‌اند.

مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی وزارت آموزش و پرورش افزود: در ادبیات خیرین ضمن اینکه باید به ساخت و حفظ مدارس اهتمام ورزید باید در جهت تقویت بنیه دانش‌آموزان نیز تلاشی مضاعف صورت گیرد. 

وی با بیان اینکه نمی‌توان از خیرین آن‌گونه که شایسته است تقدیر کرد، افزود: این افراد با همه دولت‌ها و سلیقه‌ها، فارغ از جهت‌گیری سیاسی در جهت پیشرفت جامعه اسلامی گام برداشته‌اند و تنها خداوند است که می‌تواند از خیرین بر اساس آیه مبارکه «کفی بِالله حَسیبا» قدردانی کند.

به طور میانگین روزی هشت مدرسه در کشور ساخته می‌شود

پرنیان تصریح کرد: در این دولت مردمی با همت خیرین به طور میانگین روزی هشت مدرسه ساخته می‌شود که این رکورد قابل قیاس با هیچ دوره‌ای نیست؛ رئیس جمهور نسبت به نظام تعلیم و تربیت بسیار حساس است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با فرهنگیان، رضایت خود را از اقدامات آموزش و پرورش و اجرای سند تحول ابراز داشتند؛ بخشی از سند تحول مربوط به ساختار فیزیکی، محیط مدرسه و تجهیزات است بنابراین خیرین عزیز در خشنودی قلب مقام معظم رهبری نقش ویژه‌ای داشته‌اند.

پرنیان خاطرنشان کرد: در زلزله چند سال پیش در مناطقی از استان، خیرین با مشارکت سازمان نوسازی مدارس مبلغی بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان به ساخت و نوسازی مدارس اختصاص پیدا کرد.

وی افزود: ۱۰۷ مدرسه کانکسی در قالب طرح شهید پناهی حذف و مدارسی به جای آنها ساخته و یا نوسازی شده‌اند. 

این مسئول تصریح کرد: در طرح شهید عجمیان نیز حدود ۵۰۰ مدرسه شاداب‌سازی و مرمت شده است و تمام این اقدامات با نقش و تأثیرگذاری خیرین صورت گرفته است.

پرنیان در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال یک‌هزار و ۴۰۲ تعداد ۲ هزار و ۹۷۰ پروژه در قالب ۱۳ هزار و ۳۲۷ به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد ۳۴۴ پروژه و یک هزار و ۵۱۸ کلاس درس همگی خیرساز بوده است.

وی ادامه داد: تعداد یک‌هزار و ۴۶۷ پروژه با ۶ هزار و ۱۲۹ کلاس درس ۴۶ درصد به صورت مشارکت خیرین با دولت به بهره‌برداری رسیده است که ۶۵ درصد از این فضاها در روستاها و حاشیه شهرها بوده‌اند.

پرنیان تصریح کرد: در راستای عدالت آموزشی نهضت بزرگ مدرسه‌سازی ایران مناطق روستایی و حاشیه‌نشین دارای سرانه دانش‌آموزی پایین را در اولویت قرار داده است زیرا دولت تمرکز خود را در موضوع ساخت و ساز مدارس در مناطق کم‌برخوردار قرار داده است. 

وی اذعان داشت: مجموع زمین‌هایی که توسط خیرین مدرسه‌ساز به امر مدرسه‌سازی اختصاص یافته حدود ۴۰ میلیون مترمربع بوده که این مدارس در مجموع ۹۵۶ میلیون و ۳۱۰ دانش‌آموز را در خود جای داده‌اند. 

پرنیان تصریح کرد: حدود یک‌هزار کلاس درس در طرح شهید «عرب» استانداردسازی شده و تلاش می‌شود تا مابقی کلاس‌ها نیز تا پایان دولت سیزدهم استانداردسازی شوند. 

وی اذعان داشت: حدود ۷ هزار کلاس درس در طرح شهید عجمیان با مشارکت بیش از ۱۵ هزار گروه جهادی زیباسازی و نماسازی شد و این طرح امسال به صورت ویژه‌تری استمرار پیدا می‌کند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در طرح شهید عجمیان در سراسر کشور امسال ۱۱۰ هزار کلاس زیباسازی می‌شوند که این میزان نزدیک به دو برابر سال گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: طراحی و ساخت ۲۰۰ مدرسه هویت‌ساز بزرگ با رویکرد هویت بخشی، توجه به معماری ایرانی اسلامی، عدالت آموزشی و تربیت تمام ساحتی از برنامه‌های نوین سازمان نوسازی مدارس هستند. 

پرنیان گفت: در پیش گرفتن الگوهای ایرانی_اسلامی از رویکردهای وزارت آموزش و پرورش و تأکیدات ریاست جمهوری به سازمان نوسازی مدارس است که ظرفیت هر یک از این ۲۰۰ مدرسه حداقل یک‌هزار نفر است و این مدارس برای استفاده تمام مقاطع آموزشی طراحی خواهند شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از