حالت تاریک
ائمه جمعه استان کرمانشاه تاکید کردند:

ضرورت ترویج مکتب فاطمی در جامعه امروزی

ضرورت ترویج مکتب فاطمی در جامعه امروزی

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بر ضرورت ترویج مکتب فاطمی در جامعه امروزی تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد، این هفته نیز نماز عبادی و سیاسی جمعه با حضور پر شور نمازگزاران بصیر و ولایت‌مدار در اقصی نقاط استان کرمانشاه برگزار شد که با توجه به در پیش داشتن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) ضرورت ترویج مکتب فاطمی در جامعه امروزی نقطه مشترک این سخنرانی‌ها بود.

عدم رعایت حجاب حرام قانونی و شرعی است

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمانشاه، اظهار داشت: باید از الگوهایی نظیر حضرت زهرا(س) به‌صورت تمام و کمال برای زندگی بهره بگیریم.

امام جمعه کرمانشاه گفت: وجود حضرت زهرا(س) یک مکتب،  سیره و روش زندگی است، در واقع سبک زندگی الهی، اسلامی، محمدی و علوی، فاطمی است و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) و فرزندان آنها نیز فاطمی است و بارها حضرات معصوم(ع) به آن تصریح کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری خاطرنشان کرد: انتظار از جامعه اسلامی، فاطمی، نبوی، علوی و حسنی و حسینی این است که سیره و روش حضرت زهرا(س) در زندگی و ارتباطات اجتماعی و اعمال فردی خود را نشان دهد که در این صورت مودت، معنا پیدا می‌کند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) نزدیک‌ترین فرد به وجود پیامبر(ص) بودند و پیروی از آن حضرت(س) در همه امور زندگی سبب ایجاد مودت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به پایبندی حضرت زهرا(س) به رعایت حجاب حتی در مقابل فرد نابینا، گفت: پوششی که اکنون حجم بدن میت زنان عرب با آن پوشیده می‌شود بر اساس وصیت حضرت زهرا(س) ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری اذعان کرد: افرادی که به‌دنبال تحریکات بیگانگان یا بی‌توجهی با بی‌حجاب مسیر خود را از سبک زندگی فاطمی جدا می‌کنند بدانند که رعایت واجب شرعی و قانونی است و عدم رعایت آن حرام قانونی و شرعی است.


توصیه به ذکر حضرت زهرا(س) در اذان و اقامه

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله زمانی موسوی نیز در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر شهیدان مرصاد با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، اظهار داشت: مقام حضرت فاطمه(س) آن‌قدر رفیع است که برخی از بزرگان همچون مرحوم حسن‌زاده آملی درخصوص مقام شامخ ایشان فرموده‌اند می‌توان در اذان و اقامه به امید ثواب و شفاعت، شهادت به حجیت حضرت زهرا(س) بعد نام مبارک امیرالمومنین علی(ع) ذکر کرد.

امام جمعه شهرستان اسلام‌آبادغرب گفت: مردم شهیدپرور شهرستان اسلام‌آبادغرب در بسیاری از ایام ولادت‌ و شهادت اهل بیت(ع) از شهرداری اسلام‌آبادغرب گلایه‌مند هستند این روزها هم جا داشت فضاسازی و سیاه‌پوش کردن شهر در شأن ایام فاطمیه انجام می‌شد لذا ضرورت دارد مسئولان امر به این مهم توجه داشته باشند و بخشی از دین خود را ادا کنند.


لزوم حضور پرشور در مراسم عزاداری حضرت زهرا(س)

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان کنگاور، ضمن توصیه همگان به تقوای الهی خطاب به نمازگزاران، اظهار داشت: مهمترین مناسبت این روزها ایام شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند هرکس که بر زهرای اطهر صلوات بفرستد در بهشت هم‌نشین من خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی  در ادامه با اشاره به تکریم و ارادت آیات عظام و بزرگان به سادات، خاطرنشان کرد: همه بزرگان ما در تمام بلاد اسلامی ارادتمند ساحت مقدس حضرت زهرا(س) هستند.

امام جمعه شهرستان کنگاور در ادامه از همه مردم متدین شهرستان دعوت کرد که روز شهادت حضرت زهرا(س) در مراسم سوگواری و دستجات سینه‌زنی حضوری پررنگ داشته باشند تا عزاداری‌های همه ما مقبول درگاه احدیت قرار بگیرد.

زندگی جهادی حضرت فاطمه زهرا(س) بی‌نظیر بود

 حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی حاتمی نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان دالاهو  با اشاره به ویژگی مکتب فاطمی، افزود: زندگی جهادی حضرت فاطمه زهرا(س) بسیار عظیم و فوق‌العاده و حقیقتاً بی‌نظیر بوده و یقیناً در ذهن بشر یک نقطه درخشان و استثنایی است.


هشدار امامین انقلاب درباره خوی آدم‌کشی رژیم صهیونیستی

امام جمعه شهرستان دالاهو با اشاره به حمله تروریستی به نیروی انتظامی در راسک و کشته شدن ۱۲ نفر از حافظان امنیت کشور را شدیدا محکوم کرد و از نیروهای امنیتی خواست که جواب دندان شکنی به این تروریست‌ها بدهند.


وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، اذعان کرد: دستاورد این جنگ چیزی به‌غیر از خون‌خواری، آدم‌کشی و نسل‌کشی برای رژیم صهیونیستی نیست البته امام راحل و رهبر انقلاب سال‌ها در رابطه با خوی آدم‌کشی این رژیم و آمریکا به جهانیان هشدار داده بودند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از