حالت تاریک
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه خبر داد:

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان به هنرستان‌های کرمانشاه

اختصاص ۳۰ میلیارد تومان به هنرستان‌های کرمانشاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه باید رشته‌های کار و دانش و هنرستان مورد توجه قرار بگیرد از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان به هنرستان‌های کرمانشاه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی مرصاد؛ سلمان محمدی صبح امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه کرمانشاه به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم اظهار داشت: معلمان زحمات بسیاری را در حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بر عهده دارند که حتی در استان کرمانشاه معلمان همراه با عشایر کوچ می‌کنند تا دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه دارای ۲۶ هزار معلم، ۳۰ هزار بازنشسته، ۴ هزار مدرسه، ۱۵ هزار کلاس درس و ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است و باید با برنامه‌ریزی مدون سعی کنیم آموزش و پرورش استان کرمانشاه در مسیر درست حرکت کند.

محمدی بیان کرد: غبارروبی مزار شهدا، مراسم بزرگداشت روز معلم در روز ۱۲ اردیبهشت‌ماه، اعزام معلمان نمونه برای دیدار با مقام معظم رهبری، برپایی میز خدمت در مصلی‌های نماز جمعه، تجلیل از معلمان برتر استان، دیدار با خانواده فرهنگیان و خیرین آموزش از جمله برنامه‌های هفته بزرگداشت معلم است که در مجموع ۲۰ عنوان‌برنامه تدارک دیده شده است.

وی تاکید کرد: سند تحول بنیادین اولویت نخست وزارت آموزش و پرورش است که برای اجرای آن نیاز به نقشه راه بود که این امر مورد انتقاد رهبر معظم انقلاب قرار گرفت که پس از آن این نقشه تهیه و تدوین شد که در آن مدرسه تراز سند تحول بنیادین دیده شده که این برنامه طی سه سال اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: در گام نخست مدرسه تراز سند تحول بنیادین ابتدا ۲۰ درصد مدارس دولتی و ۵۰ درصد مدارس غیردولتی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده که بزرگداشت مقام معلم و تعلیم و تربیت در آن دیده شده است.

محمدی عنوان کرد: سال گذشته برای بزرگداشت مقام معلم و رفاه معیشت معلمان رتبه‌بندی معلمان به اجرا درآمد که معلمان بر اساس شرایط و ضوابط رتبه‌بندی شدند و همچنین یک هزار و ۵۰۰ معلم در حوزه‌های ابتدایی، پرورشی، ورزش، دبیری و هنرآموزی جذب شدند که این روند امسال هم تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: در طرح جامع وزارت آموزش و پرورش برای کنکور سراسری تأثیر معدل امتحانات نهایی ابتدا از ۴۰ درصد به ۵۰ درصد و برای سال آینده به ۶۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد و در واقع آموزش و پرورش در رشته‌های مختلف تحصیلی ۴۴ کنکور را برگزار می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: بررسی و تصحیح اوراق امتحانی دانش‌آموزان نیز به صورت الکترونیکی است و تمام برگه‌های امتحانی در سامانه اسکن می‌شوند تا سلامت امتحانات نهایی در بالاترین سطح باشد و ما در آزمون سراسری سال گذشته شاهد کسب دو رتبه تک‌رقمی در استان کرمانشاه بودیم.

محمدی با اشاره به تشکیل قرارگاه شهید سلیمانی گفت: طرح شهید سلیمانی با هدف عدالت آموزشی و توزیع متوازن امکانات به اجرا درآمد ‌که نگاه محرومیت‌زدایی در آن به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفت و طی آن ۵۸ زمین ورزشی شامل چمن مصنوعی، سالن ورزشی و زمین ساحلی در مدارس مختلف احداث شد.

وی تاکید کرد: طی امسال وعده می‌دهیم هر روستایی که بیشتر از ۱۰ دانش‌آموز داشته باشد مدارس کانکسی آن جمع‌آوری خواهد شد و یک مدرسه متناسب با شرایط با کمک خیرین برای این دانش‌آموزان احداث می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: سال گذشته شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه به عنوان شورای برتر مورد تجلیل قرار گرفت که افتخار بزرگی برای جامعه فرهنگیان استان بود و در پروژه مهر نیز بهترین ساماندهی را برای آغاز سال تحصیلی داشتیم که هیچ کلاسی بدون معلم نماند.

محمدی بیان کرد: تقویت مدارس دولتی یکی از اولویت‌های ویژه امسال آموزش و پرورش استان کرمانشاه است تا بتوانیم تمام دانش‌آموزان را از امکانات بهره‌مند کنیم و معلمان برتر علاوه بر تدریس در مدارس خاص دیگر نیز حضور دارند.

وی با اشاره به صدمات کرونا به نظام آموزشی تصریح کرد: ارتقای کیفیت نظام آموزشی بر اساس معدل امتحانات نهایی و نتایج کنکور سراسری ارزیابی می‌شود که معدل امتحان نهایی دانش‌آموزان کرمانشاهی با وجود مشکلاتی سه رتبه ارتقا یافته که باز هم جای تلاش دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به حضور بیشتر دانش‌آموزان در رشته تجربی بیان کرد: برای توزیع متوازن دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف تحصیلی و کاهش حضور در رشته تجربی به همکاری دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها نیازمندیم و درصدد هستیم که رشته‌های فنی و حرفه‌ای را به دانش‌آموزان معرفی کنیم.

محمدی اضافه کرد: باید حضور دانش‌آموزان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش ۵۰ درصد باشد که در استان کرمانشاه ۲۹ درصد محقق شده که با انجام اقدامات مشاوره‌ای و تبیین شرایط طی سال گذشته این آمار هفت درصد رشد داشته است و می‌توان موضوع اشتغال را از مدارس حل کرد و ۳۰ میلیارد تومان برای هنرستان‌های استان هزینه کرده‌ایم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از