حالت تاریک
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرپل‌ذهاب:

عدم اعتبار برای بازسازی مساجد یک معضل است

عدم اعتبار برای بازسازی مساجد یک معضل است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرپل‌ذهاب گفت: عدم اختصاص اعتبارات لازم برای بازسازی مساجد یک خطای راهبردی در دولت قبل بوده که امروز در شهرستان به یک معضل تبدیل شده است

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی ساداتی امروز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از مساجد روستایی شهرستان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: مسجد سنگر مذهبی، فرهنگی و اجتماعی مردم و مکانی برای تصمیم‌گیری‌های مهم در روستا و برگزاری برنامه‌ها و مراسمات مردمی است.

امام جمعه سرپل‌ذهاب گفت: مساجد با حضور مردم و نمازگزاران رونق می‌گیرد و زیباتر می‌شود لذا باید برگزاری نمازهای جماعت در مساجد دنبال شود چه اینکه اقامه نماز به جماعت ثواب بالاتری دارد.


اراده‌ای در دولت گذشته برای بازسازی مساجد وجود نداشت

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن دوستیان؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان  سرپل‌ذهاب نیز در ادامه، گفت: در شهرستان سرپل‌ذهاب ۱۰۵ باب مسجد وجود دارد که از این تعداد، ۴۵ باب آن مربوط به پیروان اهل سنت و ۶۰ باب آن نیز مربوط به شیعیان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۱۰ باب مسجد احداثی و ۲۵ باب مسجد تعمیری در شهرستان وجود دارد که باید با تامین اعتبارات لازم بازسازی آنها انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دوستیان گفت: امام جمعه شهرستان بازدید میدانی از مساجد آسیب‌دیده سطح شهرستان داشت و پیگیری برای تامین اعتبارات لازم برای بازسازی آنها ادامه دارد که امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان محقق شود.

وی عنوان کرد: عدم اختصاص اعتبارات لازم برای بازسازی مساجد یک خطای راهبردی در دولت قبل بوده که امروز در شهرستان به یک معضل تبدیل شده است در حالی‌که با یک برنامه‌ریزی مناسب و مدبرانه می‌شد در طول سه سالی که پایان بازسازی را اعلام کردند با تخصیص یک اعتبار مشخص و استفاده از توان مردم‌یاری و همچنین استفاده از ظرفیت بسیار مهم خیرین کار مرمت و بهسازی مساجد را به اتمام رساند ولی اراده‌ای در دولت گذشته برای بازسازی مساجد وجود نداشته است.

امام جمعه سرپل‌ذهاب در این بازدید به همراه بخشدار قلعه شاهین، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و رئیس بنیاد مسکن سرپل‌ذهاب و فرمانده حوزه مقاومت بسیج امام حسن (ع) از مساجد روستاهای سرباغ گلین، امامیه سفلی و علیا، گنجوره و نقاره‌کوب در بخش قلعه شاهین بازدید کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از