حالت تاریک
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه مطرح کرد:

ارتقای ۲۷پله‌ای رتبه کرمانشاه در نوسازی مسکن

ارتقای ۲۷پله‌ای رتبه کرمانشاه در نوسازی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه با بیان اینکه استان کرمانشاه در تحقق برنامه نوسازی مسکن در سال ۱۴۰۱ رتبه سی‌ام کشور را داشته اما اکنون به رتبه سوم رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ رامین الماسی ظهر امروز یک‌شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در بحث سیاست‌های کلی در استان کرمانشاه ۶ محور تبیین شده که یکی از آنها بر اساس بسته‌های تشویقی بومی بود که در تمام شهرستان‌ها به غیر از سرپل‌ذهاب این بسته بومی تهیه شده است‌.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: یکی دیگر از اقدامات، دسترسی مناسب در محورهای محلات برای استقرار و جانمایی نهضت ملی مسکن در استفاده بهینه از خدمات بوده است.

وی گفت: اقدام دیگر استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها و احیای تعدادی از آنها از جمله تعاونی صدا و سیما بوده است.

الماسی ادامه داد: استفاده از گروه‌های جهادی برای تشویق ساکنان محلات دارای بافت فرسوده برای بازسازی و نوسازی از دیگر اقدامات راه و شهرسازی بوده است.

وی تصریح کرد: تعدادی از پروژه‌های احداث معبر اتصال در محلات هدف هم‌چون صادقیه، ملاحسینی، دره‌ دراز، و... در راستای جبران کمبود سرانه فضاهای خدمات عمومی اجرایی شده است.

الماسی با بیان اینکه استان کرمانشاه در تحقق برنامه نوسازی مسکن در سال ۱۴۰۱ رتبه سی‌ام کشور را داشته اما اکنون به رتبه سوم رسیده است.

وی با اشاره به وجود یک‌هزار و ۲۶۰ هکتار محدوده بافت فرسوده و ناکارآمد در کرمانشاه، اذعان داشت: طرح کلید به کلید یکی از طرح‌هایی است که اجرای آن به احیای بافت فرسوده کمک می‌کند.

الماسی ادامه داد: در کنار احیای بافت فرسوده، بخش دیگر شهرسازی هم شامل توانمندکردن محلات آسیب‌دیده و کم‌برخوردار است.

وی با اشاره به همکاری بسیج سازندگی با راه و شهرسازی گفت: پیشنهاد شده تا هرکدام از ساکنان محلات کم‌برخوردار که به دنبال اخذ تسهیلات برای بهسازی منازل هستند، مورد حمایت قرار گیرند و در عین حال گروه‌های جهادی باید مزایای ساماندهی و انجام عملیات بهسازی به شهروندان تبیین شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از