حالت تاریک
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی کرمانشاه خبر داد:

ارائه خدمات پیش‌بیمارستانی به 10 هزار زائر در کرمانشاه

ارائه خدمات پیش‌بیمارستانی به 10 هزار زائر در کرمانشاه

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه از ارائه خدمات پیش‌بیمارستانی به 9 هزار و 797 زائر اربعین خبر داد.

مسعود قلعه‌سفیدی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: در ایام اربعین حسینی از ظرفیت 74 پایگاه ثابت اورژانس، 41 پایگاه سیار، دو بالگرد، پنج اتوبوس آمبولانس، 130 دستگاه انواع آمبولانس و خودرو پشتیبانی، چهار دستگاه موتورلانس، 19 کانکس و کانتینر کولردارو 339 نیروی انسانی استفاده شد.


رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: از این تعداد 15 دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس در قصرشیرین و خسروی مستقر بودند.


قلعه‌سفیدی از ارائه خدمات پیش بیمارستانی به 9 هزار و 797 زائر اربعین خبر داد و گفت: یک هزار و 165 نفر به مراکز درمانی اعزام، هشت هزار و 620 نفر در محل درمان و 12 نفر فوت شدند.


وی از ارائه خدمات به یک هزار و 214 نفر از زواری که دچار گرمازدگی شدند، خبر داد و عنوان کرد:799 از مصدومان در سوانح ترافیکی دچار سانحه شدند که از این تعداد 614 نفر به مراکز درمانی اعزام، 174 نفر درمان در محل و 11 نفر فوت شدند.


قلعه‌سفیدی تصریح کرد: در هفت بیمارستانی که در مسیر پیاده‌روی اربعین قرار داشتند 100 تخت برای مصدومان احتمالی اختصاص یافت و 160 تخت نیز در بیمارستان‌های معین در نظر گرفته شد.


وی از اعزام 12 پزشک عمومی، 9 پزشک متخصص، 60 پرستار و پیراپزشک از دانشگاه‌های معین خبر داد و افزود: علاوه بر حضور نیروهای اعزامی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه چهار هزار نیروی انسانی پزشک و پیراپزشک 26 در بیمارستان استان آماده‌باش بودند.


قلعه‌سفیدی با اشاره به ارائه خدمات درمانی به یک هزار و 503 نفر از مراجعان به مراکز درمانی، از درمان سرپایی یک هزار و 150 نفر، بستری شدن 346 نفر و فوت هفت نفر خبر داد که 310 مورد از تعداد کل تصادفی بودند.


رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: در بیمارستان صحرایی سپاه به سه هزار و 44 مراجعه کننده خدمت ارائه شد که از این تعداد ده نفر اعزام و دو نفر بستری شدند.


به گفته قلعه‌سفیدی در بیمارستان صحرایی ارتش به دو هزار و 572 زائر ارائه خدمت شد که در نهایت به بستری شدن شش نفر و اعزام 21 نفر منتهی شد همچنین در بیمارستان صحرایی بسیج جامعه پزشکی در مرز خسروی یک هزار و 571 نفر خدمات لازم را دریافت کردند که از این تعداد پنج نفر اعزام و دو نفر بستری شدند.

وی از شناسایی هفت هزار و 375 مورد بیماری واگیر، انجام چهار هزار و 82 نمونه‌گیری و غربالگری 417 هزار زائر اربعین خبر داد.


قلعه‌سفیدی تعداد نسخ صادر شده در شهرستان قصرشیرین را دو هزار و 349 مورد، در اسلام‌آبادغرب هشت هزار و 551 مورد و در سرپل‌ذهاب 9 هزار و 867 مورد اعلام کرد.


وی همچنین از ارائه خدمت به 9 هزار و 797 مددجو خبر داد که از این تعداد 799 مورد ماموریت ترافیکی و هشت هزار و 998 مورد ماموریت غیرترافیکی بوده است.


رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مرکز فوریت‌شهای پزشکی استان کرمانشاه شمار زنان دریافت کننده خدمات را دو برابر مردان اعلام کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از