حالت تاریک
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه مطرح کرد:

اربعین فرصتی برای ایجاد زیرساخت در استان‌های مرزی

اربعین فرصتی برای ایجاد زیرساخت در استان‌های مرزی

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: فراهم‌آوری زیرساخت‌های اربعین به‌ویژه برای استان‌های مرزی مثل کرمانشاه فرصتی طلایی است.

اربعین فرصتی برای ایجاد زیرساخت در استان‌های مرزی

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: فراهم‌آوری زیرساخت‌های اربعین به‌ویژه برای استان‌های مرزی مثل کرمانشاه فرصتی طلایی است.

حجت‌الاسلام سید جواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: در طول تاریخ اثبات شده هرجا دشمن روی نقطه‌ای دست می‌گذارد، معلوم است حرکت نظام درست بوده است پس اگر امروز اربعین مورد هجمه قرار می‌گیرد از حرکت درست نظام حکایت دارد.

وی با بیان اینکه فراهم‌آوری زیرساخت‌های اربعین به‌ویژه برای استان‌های مرزی مثل کرمانشاه نوعی ساخت و ساز است، افزود: احداث و تعمیر راه‌ها و ساخت موکب برای آینده استان می‌ماند و سبب می‌شود که سال‌های آینده نیز زوار از این استان به‌عنوان دروازه کربلا عبور کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا تصریح کرد: بخش محدودی از هزینه‌های صرف شده از محل اعتبارات دولتی بوده و بخشی عظیمی به عشق حضرت سیدالشهدا(ع) از سوی نهادهای اجتماعی تامین شده است همچنین اگر اربعین نبود به همین اندازه نیز از زیرساخت‌ها فاصله می‌گرفتیم.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تصریح کرد: اربعین فرصتی طلایی برای ایجاد زیرساخت در استان‌های مرزی است همچنین سبب می‌شود زوار بتوانند استان زیبای کرمانشاه را ببینند و البته از نظر اقتصادی هم با توجه به انجام تردد و خرید محصولات صنایع دستی به سود استان است.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا اذعان کرد: نباید به حرف دشمن اعتنا کرد هرچند که برخی هم ناخودآگاه سخنان دشمن را بازنشر می‌دهند اما مهم این است که امروز در دنیا هیچ اجتماعی به عظمت اربعین وجود ندارد.

وی افزود: 20 میلیون نفر در یک شهر کوچک جمع می‌شوند و مردم میزبان آنها هستند این دستاورد بزرگی است که مردم عراق و ایران با عشق و علاقه از زوار پذیرایی می‌کنند.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:امیدواریم زیرساخت بهتری ایجاد شود و سال آینده شمار زوار اربعین اعزامی از کشور ایران به پنج میلیون نفر برسد.

حجت‌الاسلام حسینی‌کیا اذعان کرد: مردم کرمانشاه برای میزبانی از زوار اباعبدالله‌الحسین(ع) سنگ تمام گذاشتند، استاندار، معاونان ایشان و روسای ادارات کل همه به خوبی پای کار آمدند که سبب شد تردد از مرز خسروی بدون هیچ مشکلی دو برابر سال پیش شود.

وی عنوان کرد: سال قبل گاهی نمی‌توانستیم توزیع آب معدنی را مدیریت کنیم اما امسال بدون هیچ‌گونه بحرانی شاهد شبانه‌روزی شدن تردد از مرز خسروی بودیم همچنین در این راستا ایجاد زیرساخت و گیت‌های فراوان سبب شد یک میلیون زائر از این مرز تردد کنند که افتخاری برای مردم کرمانشاه است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از