پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-02-27 12:36 - شماره خبر : 7007 0
یک فعال رسانه‌ای مطرح کرد:

اجتناب روابط عمومی‌ها از ارائه عملکردهای غیر واقعی

یک فعال رسانه‌ای و استاد دانشگاه با بیان اینکه روابط عمومی باید اطلاعات رسانه‌ای و توان ارائه یک خبر خوب را داشته باشد، گفت: روابط‌عمومی‌ها از ارائه عملکردهای غیر واقعی خودداری کنند.

 

نصرالله شفیعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها قلب ادارات محسوب می‌شوند، اظهار داشت: یکی از دلایل اهمیت روابط عمومی این است که امروزه رسانه در افکار عمومی حرف اول را می‌زند.

این فعال رسانه‌ای و استاد دانشگاه افزود: کسی می‌تواند موفق باشد که افکار عمومی را به دست بگیرد که روابط عمومی‌ها می‌توانند در این زمینه پیشگام باشند و با انعکاس تلاش‌ها و عملکردها می‌توانند مردم را در جریان خدماتی که ارائه می‌شود قرار دهند.

شفیعی ادامه داد: با توجه به اهمیت روابط عمومی، مسئولان آن نیز وظیفه مهمی را بر عهده دارند، از آنجا که مخاطبان روابط عموم مردم هستند، مسئولان باید خوش برخورد باشند، ارباب‌رجوع را گرامی دارند و حضور آنها را به خوبی پاس بدارند.

وی تصریح کرد: مسئول روابط عمومی باید در بیان موضوعات مختلف راسخ و صریح باشد و از فعالیت‌های عمومی و تخصصی دستگاهی که مسئولیت روابط عمومی آن را بر عهده دارد مطلع باشد تا بتواند به خوبی خدمات انجام شده را منعکس کند.

شفیعی با بیان اینکه روابط عمومی باید اطلاعات رسانه‌ای و توان ارائه یک خبر خوب را داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر خدمات ارائه شده به خوبی اطلاع‌رسانی نشود، نمی‌تواند تأثیرات لازم را در افکار عمومی بر جای گذارد.

وی اذعان داشت: عشق، شور، نشاط، بهره‌گیری از فناوری روز، ایده‌های خوب، تزریق هنر و تفکر خلاق در حوزه اداری از ویژگی‌هایی هستند که یک مسئول روابط عمومی باید از آنها برخوردار باشد.

شفیعی افزود: مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، نهادها و سازمان‌ها باید امکانات لازم سمعی، بصری و سایر نیازهای دیگر را برای روابط عمومی تأمین کنند تا بتواند به خوبی از عهده وظایف برآید.

وی گفت: ارائه عملکرد و بیان کار توسط روابط عمومی باعث تزریق روح امید در جامعه می‌شود زیرا امروزه رسانه‌های بیگانه و وابسته به استکبار در جهت سیاه‌نمایی اوضاع جامعه تلاش می‌کنند.

شفیعی ادامه داد: رسانه‌های بیگانه خدمات مسئولان کشور را کم‌اهمیت جلوه داده و در پشت تبلیغات مسموم خود پنهان می‌کنند و هدف آنها از این تبلیغات رسانه‌ای تزریق روح ناامیدی در جامعه است. 

وی با بیان اینکه ارزش‌آفرینی از وظایف روابط عمومی است، گفت: روابط عمومی‌ها با ارائه خبرهای خوب و واقعی می‌توانند افکار عمومی را در مسیر درست هدایت کنند و در مقابل دشمنان، روح امید را به جامعه تزریق کرده و از ارائه عملکردهای غیر واقعی خودداری کنند.

شفیعی ادامه داد: ارائه عملکرد غیر واقعی اگرچه در کوتاه مدت ممکن است اثرات مثبتی برای مردم و مسئولان رده‌های بالاتر داشته باشد ولی در دراز مدت باعث کاهش اعتماد عمومی نسبت به خدمات جاری در کشور خواهد شد و مردم را نسبت به خبرهای صحیح و واقعی دچار تردید خواهد کرد. 

وی افزود: روابط عمومی نه یک شغل اداری، بلکه یک شوق اداری است که مسئولان آن با همت شبانه‌روزی خود و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود می‌توانند نقش خود را در آگاه‌سازی جامعه به خوبی ایفا کنند.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/Vbpbg
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار