پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-27 09:25 - شماره خبر : 10038 0

اظهارات ضد منافع ملی یک نماینده مجلس

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین اولویت دولت پزشکیان در زمینه سیاست خارجی این است که پای ایران را از جنگ اوکراین بیرون بکشد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در مصاحبه با یک روزنامه اصلاح‌طلب، با تکرار اتهامات اروپا و آمریکا علیه ایران، به بهانه تشریح اولویت‌های سیاست خارجی دولت، اظهار داشت: مهم‌ترین اولویت دولت پزشکیان در زمینه سیاست خارجی این است که پای ایران را از جنگ اوکراین بیرون بکشد.

این نوع سخنان از سوی نماینده سابق مجلس در حالی بیان می‌شود که تاکنون بارها همکاری ایران با روسیه در جنگ اوکراین و یا ارسال سلاح، از سوی مسئولان ایران رد شده است، از طرف دیگر با اینکه فدراسیون روسیه به عنوان شریک راهبردی ایران تلقی می‌شود اما موضع ایران در قبال جنگ اوکراین نه تنها بی‌طرفی بوده، بلکه همواره بر لزوم پایان این جنگ تأکید و برای حل آن تلاش کرده است.

با این وجود، باز هم شاهد این‌گونه اظهارات از سوی افرادی که سابقاً جایگاه نظیر رئیس کمیسیون امنیت ملی داشته اند هستیم. از آنجایی که اروپایی‌ها تاکنون نتوانسته‌اند مدرکی دال بر همکاری ایران با روسیه در جنگ اوکراین ارائه بدهند، تکرار ادعاهای دشمن علیه ایران و تائید اتهامات آن‌ها علیه جمهوری اسلامی، از سوی این افراد ممکن است دستاویز کشورهای متخاصم قرار گیرد.

برای نمونه در مورد ادعای ارسال موشک به روسیه از سوی ایران، تروئیکای اروپایی بدون ارائه هیچ مدرکی، اتهاماتی را علیه ایران وارد و تحریم‌های جدیدی را وضع کرد. این درحالی که خود زلنسکی به عنوان رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود نمی‌توانم این موضوع را تائید کنم. در این شرایط اظهارات فلاحت‌پیشه به تنهایی می‌تواند مستمسکی برای اروپایی‌ها تلقی شود.

این دست اظهارات که می‌تواند امنیت و منافع ملی را به خطر بیندازد، چیزی نیست که به راحتی بتوان از کنار آن گذشت. از همین رو، ورود شورای عالی امنیت ملی و قوه قضائیه به این گونه موارد، واجب به نظر می‌رسد.
 
 منبع: جهان نیوز

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/Nj39X
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار