حالت تاریک
در پی عدم حمایت مسئولان عشایری استان کرمانشاه؛

اعراب خوزستانی از پذیرش ایل زوله ممانعت می‌کنند

اعراب خوزستانی از پذیرش ایل  زوله ممانعت می‌کنند

عدم پشتیبانی مسئولان امر به‌ویژه در حوزه امور عشایری استان کرمانشاه سبب بروز مشکلاتی برای کوچ و استقرار عشایر ایل زوله شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، مسیر تردد بیش از ۱۰۰ خانواده عشایری ایل شهیدپرور زوله که از قدیم‌الایام تاکنون در منطقه بستان و سوسنگرد واقع در دشت آزادگان، قشلاق خود را در سپری می‌کردند، توسط تعدادی از اعراب محلی مسدود و از ورود آنها جلوگیری شده است.

 

با توجه به پیگیری شورای اسلامی عشایر ایل زوله برای صدور کارت چرای دام و اخذ نامه تشکیل ممیزی از طریق دیوان عدالت اداری و تذکر به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان قرار شده که زمستان امسال کل عشایری که به منطقه کوچ می‌کنند ممیزی و پروانه چرای دام برای آنها صادر شود با این حال اعراب محلی راضی به حضور عشایر ایل زوله نیستند و مانع از حضور آنها می‌شوند.

 

صبح امروز شماری از عشایر استان کرمانشاه با تجمع درب استانداری خواستار ورود مسئولان امر به این موضوع شدند که البته مسئولان امر در استانداری حاضر به پاسخگویی نشدند، در سخنان مدیرکل امور عشایری استان نیز حمایتی از این عشایر برداشت نشد و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هم موضوع را خارج از حیطه اختیارت قانونی خود اعلام کرد.

 

تلاش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، برای برقراری ارتباط با نمایندگان مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی هم بی‌نتیجه بود و باید دید چه سرنوشتی در انتظار این قشر رنج‌دیده و بدون حامی قرار دارد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از