حالت تاریک
رئیس سازمان شیلات مطرح کرد:

افتتاح پرورش ماهی پاوه در هفته دولت

افتتاح پرورش ماهی پاوه در هفته دولت

رئیس سازمان شیلات گفت: پروژه پرورش ماهی کلاران‌دشه پاوه نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم در هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد.

سید حسین حسینی در حاشیه سفر به پاوه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: ۴۴ خانوار در قالب یک تعاونی در روستای کلاران‌دشه اقدام به احداث شیلات کرده‌اند که لازم بود زیرساخت‌های کانال‌کشی، برق‌کشی و رساندن آب به این مزرعه انجام شود که این مهم با همت خود اهالی روستا و مسئولان اتفاق افتاد. 

وی افزود: بیش از ۵۵ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه‌گذاری شده است که ۴۰ میلیارد تومان آن در بخش خصوصی بوده و ۱۵ میلیارد تومان دیگر در قالب تسهیلات واگذار شده است. 

سید حسینی گفت: با احداث این پروژه ۸۰۰ تن ماهیان سرد آبی تولید می‌شود که با نفوذ مکانیزیسیون و استفاده از نانو حباب این مقدار به یک‌هزار و ۵۰۰ تن افزایش پیدا می‌کند. 

وی ادامه داد: با توجه به توریستی و گردشگری بودن این منطقه و همچنین برای معیشت مردم، تولید این مقدار بسیار مهم است و عرضه این آبزیان در این منطقه و کشور همسایه هم به راحتی انجام می‌شود. 

حسینی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های مزرعه کلاران‌دشه این است که زنجیره تولید در آن شامل مرکز تکثیر بچه ماهی و پرورش آن می‌شود و سهامداران و سرمایه‌گذاران این مزرعه از اهالی روستای دشه هستند که اشتغال پایداری را برای خود ایجاد کرده‌اند. 

وی گفت: حمایت‌های سازمان برای کل شیلات استان کرمانشاه، کمک‌های فنی اعتباری ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز بحث پرورش آبزیان و آموزش به این عزیزان است که بتوانند به صورت مدرن و دانش بنیان تولید کنند. 

حسینی گفت: در سال گذشته ۱۸.۹ همت جذب سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات داشته‌ایم که این به عنوان یک رکورد بوده و در دو سال اخیر هم ۳۰ همت جذب سرمایه‌گذاری انجام شده است. 

وی افزود: از ۲ هزار و ۴۷۳ پروژه وزارت جهاد کشاورزی ۶۲ پروژه در حوزه شیلات است که بیش از ۳۶۵ میلیارد تومان آورده سرمایه‌گذار است. 

رئیس سازمان شیلات خاطرنشان کرد: پروژه پرورش ماهی کلاران‌دشه پاوه نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که امیدواریم در هفته دولت امسال به بهره‌برداری برسد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از