حالت تاریک
امام جمعه کنگاور:

ضرورت رعایت همزمان تقوای دینی و سیاسی

ضرورت رعایت همزمان تقوای دینی و سیاسی

امام جمعه کنگاور گفت: همه ما باید علاوه بر تقوای دینی تقوای سیاسی هم داشته باشیم یعنی برچسب سیاسی نزنیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان کنگاور ضمن توصیه به تقوای الهی، اظهار داشت: خدا دین متقین را به بهترین شکل ادا می‌کند.

وی ادامه داد: روز دوشنبه سالروز ولادت حضرت جوادالائمه(ع) است و همه ما باید سعی کنیم در ترویج مکتب اهل بیت(ع) از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به ۲۹ دی‌ماه و روز هوای پاک، خاطرنشان کرد: روز هوای پاک در بحث محیط زیست ارزش بسیار زیادی دارد و همین‌طور برای حفظ محیط زیست باید از شکار حیوانات جلوگیری کنیم و زمینه را برای زیستن آن‌ها فراهم آوریم.

خطیب جمعه کنگاور در ادامه ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب به ایام اعتکاف اشاره کرد و اذعان داشت: اعتکاف در ظاهر و باطن نورانی است برهمین اساس ۱۴،۱۳ و ۱۵ هر ماه را ایام‌البیض می‌گویند اما تاکید بیشتری بر این ایام در ماه رجب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: زمینه برای ثبت‌نام و شرکت در اعتکاف فراهم است و همه مردم متدین شهرستان می‌توانند در این مراسم معنوی با شکوه شرکت کنند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بنده هم جزو ائمه جمعه هستم اگر خدا قبول کند، عنوان کرد: معظم‌له تاکید کردند که عمل امامت جمعه باید قربت الی‌الله و امام جمعه نیز باید دلسوز نسبت به مردم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه کشور، یکی از توصیه‌های ایشان را رعایت تقوای سیاسی عنوان کرد و گفت: همه ما باید علاوه بر تقوای دینی، تقوای سیاسی هم داشته باشیم یعنی برچسب سیاسی نزنیم.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر توصیه‌هایی که رهبر معظم انقلاب داشتند این بود که امام جمعه باید برای مردم مقام پدری داشته باشد و مخاطب‌شناس باشد و در سخنرانی‌ها به همه اقشار مخاطبان توجه کند.

امام جمعه کنگاور با بیان اینکه امروز مسأله بین‌المللی اسلامی ما موضوع غزه است، ابراز داشت: مردم غزه هم مظلوم و هم پیروز هستند و این خاصیت صبر و مقاومت است و البته پیروزی با صابران خواهد بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از