حالت تاریک
فرمانده سپاه گیلانغرب:

اقتدار میدان به‌حضور ولی‌شناسان در عرصه انقلاب است

اقتدار میدان به‌حضور ولی‌شناسان در عرصه انقلاب است

فرمانده سپاه  گیلانغرب گفت: حادثه کربلا زمایی شکل گرفت که ولی‌شناسان صحنه را ترک کردند و اسلام سیلی خورد، امروز هم اقتدار و عزت میدان به حضور ولی شناسان در عرصه انقلاب است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ نجفی صبح امروز یکشنبه در یادواره فرماندهان و۵۴ شهید دی‌ماه شهرستان گیلانغرب، ولی‌شناسی، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری را از شاخصه‌های مهم شهدا بیان کرد که در این مسیر نیز جان و هستی خود را فدا کردند.

وی افزود: امروز همه ما حول محور شهید و شهادت جمع شده‌ایم و این توفیقی از توفیقات الهی است که نصیب مردم این شهر شده و ما این ظرفیت معنوی را قدر می‌دانیم.

فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب  ماهیت ولایت‌شناسی شهدا را  بُعد مغفول‌مانده روایت‌ها عنوان کرد وگفت: ما معمولا از شاخصه‌های شهدا حول ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری حرف می‌زنیم و بر این باوریم که شهدا هم ولایت‌مدار بودند و هم ولایت‌پذیر.

وی عنوان کرد: آن بُعدی که در باب شهدا مغفول مانده و یک رتبه از ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری بالاتر است، ولایت‌شناسی شهدا است؛ شهدای گران‌قدر به معنای واقعی و حقیقی ولی‌شناس بودند.

نجفی با تاکید  بر لزوم استمرار راه شهیدان به‌ویژه در برهه کنونی با جهاد تبیین، گفت: شهدا ولایت حضرت رسول اکرم (ص) ولایت  امیرالمومنین (ع) و ائمه اطهار (ع) را در وجود ولایت فقیه دیدند چرا که ولی‌شناس بودند و بر همین اساس ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری را به شایستگی معنی کردند.

وی گفت: امروز همه وظیفه داریم در این برهه نگذاریم حرف ولی فقیه که همان جهاد تبیین است و یکی از مؤلفه‌های آن حضور در انتخابات است، بر زمین بماند بلکه باید ولایت‌پذیری را به معنای واقعی کلمه در وجود خود نهادینه کنیم در این صورت می‌توان جامعه را در مسیر آرمان‌های انقلاب و شهدا حفظ و به پیش برد.

فرمانده سپاه شهرستان گیلانغرب ضرورت جهاد تبیین در صحنه سیاسی  را یادآور شد و ابراز داشت: امروز  نباید تحت تاثیر جنگ ترکیبی دشمن صحنه را ترک کنیم و اینجاست که ولی‌شناسان بیش از هر زمان دیگر نیاز به نقش‌آفرینی دارند و قطعاً  این ظرفیت میدان در کنار حضور حداکثری و مشارکت پر شور مردم عزیز  همان ضرورتی است که ما در بستر جهاد تبیین نیازمند آن هستیم.

سردار نوری‌تبار؛ از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز در سخنانی گوشه‌هایی از حماسه‌آفرینی‌های شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس را در قالب  خاطرات ماندگار بیان کرد.

وی به صحنه‌های اول انقلاب و  وفاداری مردم به آرمان‌های انقلاب در هشت سال جنگ تحمیلی  اشاره کرد و گفت: در آغازین روزهای تعرض رژیم بعثی عراق، مردم این دیار با تشکیل هسته‌های اولیه دفاعی در جنگ  با دستانی تقریبا خالی ولی دلی پر از ایمان و اعتقاد معنوی در مقابل دشمنی غدار، مقاومت و ایستادگی جانانه را معنایی دگر بخشیدند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از