چهارشنبه 28 شهر 1403
1403-05-25 19:43 - شماره خبر : 8987 0
یک مسئول:

امر به معروف اساس دستورات اسلام است

مدیرکل اداره علمی‌آموزشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه اساس و شالوده همه دستورات اسلام امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: رسانه‌ها باید به‌دنبال تبیین صحیح کارکردهای امر به معروف و نهی از منکر باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سیدرضا مروی مرویان عصر امروز پنج‌شنبه در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه، اظهار داشت: با توجه به مأموریتی که ستاد امر به معروف و نهی از منکر در حوزه فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و دکترین امر به معروف و نهی از منکر دارد، دو نهضت را شروع کرده‌ایم.

وی گفت: نهضت علمی‌سازی و آموزشی امر به معروف و نهی از منکر و نهضت گفتمان‌سازی؛ در حوزه علمی‌سازی کمیته علمی، هیأت اندیشه‌ورز و اتاق فکر در تمامی ۳۱ ستاد استان‌ها شکل گرفته‌اند. 

مدیرکل اداره علمی‌آموزشی ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: در این کمیته‌ها، هیئات و اتاق‌های فکر، نخبگان حوزه و دانشگاه حضور دارند و با توجه به اطلس مشکلات و مسائل موجود در هر استان درباره راهکارهای موجود برای اصلاح آنها گفتگو و تبادل نظر می‌کنند. 

وی تصریح کرد: نظام مسائل در چهار حوزه شامل اول همایش‌های علمی استان‌ها که شعار ما ۲۰ همایش علمی در طی ۲۰ سال در ۲۰ استان است، دوم کرسی‌های آزاداندیشی در حوزه گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و دکترین امر به معروف و نهی از منکر با حضور فرهیختگان و اندیشمندان با خروجی‌هایی برای حل مسائل هر استان است.

مرویان خاطرنشان کرد: سومین مورد نشست‌های علمی و نخبگانی در استان‌های مختلف و چهارم پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری در نهضت آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تصریح کرد: معتقدیم که آموزش عمومی جزو وظایف اصلی و ذاتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر است این آموزش‌ها باید در اختیار آحاد طبقات اجتماعی کشور قرار بگیرد.

مرویان گفت: هم‌اکنون دو دوره آموزشی به صورت مجازی و رایگان در دسترس عموم قرار دارد؛ دوره اول، آموزش پایه‌ای آمران به‌معروف و ناهیان از منکر است که در ۲۴ درس و ۷۲ ویدئو کلیپ به‌صورت رایگان و مجازی در بستر «ال ام اس» طراحی شده که مردم با مراجعه به قسمت دوره‌های آموزشی سایت امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند از این آموزش‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: عموم مردم می‌توانند با ثبت نام در این سایت به راحتی از آموزش‌های این دوره استفاده کنند، دوره دوم، دوره آموزشی خانواده متعالی در اسلام یا همان زیست عفیفانه نام دارد که بر اساس نظام مسائل بنیان خانواده، جمعیت و اهمیت فرزندآوری، خانواده و فضای مجازی، نوروبیولوژیک حجاب و عفاف، عرصه عفاف در پوشش و سایر مباحث مرتبط با خانواده طراحی شده است. 

مرویان افزود: این دوره نیز به صورت رایگان و مجازی در بستر (ال ام اس» در دسترس عموم مردم قرار دارد که شرکت‌کنندگان در این دوره در پایان این دوره‌ها می‌توانند مدرک ملی رایگان دریافت کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه نهضت علمی‌سازی از سال ۱۴۰۱ شکل گرفته، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ هزار نفر در دوره‌های آموزشی امر به معروف و نهی از منکر شرکت کرده‌اند.

مرویان با بیان اینکه اساس و شالوده همه دستورات اسلام امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: رسانه‌ها باید به‌دنبال تبیین صحیح کارکردهای امر به معروف و نهی از منکر باشند زیرا این فریضه تنها در دو مصداق خلاصه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر یعنی دغدغه‌مند بودن، پاسخگو بودن، شفاف‌سازی، پیگیری‌کردن و در کل حال مردم را خوب کردن است.

مرویان افزود: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمانشاه در حوزه آموزش جزو یکی از پنج رتبه برتر در سطح کشور است.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4OOEW
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار