حالت تاریک
گزارش؛

امنیتی‌ترین عضو کابینه حسن درباره غزه چه گفت؟

امنیتی‌ترین عضو کابینه حسن درباره غزه چه گفت؟

علی ربیعی، امنیتی ترین عضو کابینه حسن روحانی به تازگی در اظهاراتی جنجالی درباره مسئله فلسطین، تفکرات جریان برانداز در فتنه 88 را یک بار دیگر یادآوری کرد.

به گزارش مرصاد و به نقل از  راه دانا؛ عملیات طوفان الاقصی در حالی از سوی گردان های القسام در سرزمین های اشغالی و مناطق شهرک نشین انجام شد که بسیاری از کارشناسان این عملیات را ناشی از رفتار های تحریک آمیز دولت نتانیاهو با فلسطینیان به ویژه در ماه های اخیر دانستند.

خشم گروه های مقاومت فلسطینی نسبت به رفتار ارتش صهیونیستی در حالی اتفاق افتاد که این مسئله در هفته ای که گذشت با واکنش های بسیاری از سوی رسانه ها، جریان های سیاسی و شخصیت های و چهره های بین المللی همراه شد.

در ایران هم بسیاری نسبت به این اقدام جریان مقاومت واکنش نشان دادند که بخش گسترده ای از آن اعلام حمایت از فلسطینیان در جبهه مبارزه با رژیم صهیونیستی بود.

این میان اما به تازگی علی ربیعی، امنیتی ترین عضو کابینه حسن روحانی در اظهار نظری درباره اوضاع غزه و مسئله فلسطین مدعی شده است که این روزها واکنش مردم به مسئله فلسطین منفی شده است!

نگرش مردم به مسئله فلسطین تغییر کرده!

او در این یادداشت با اشاره به سابقه دیرین همراهی و همفکری جامعه ایرانی با مردم فلسطین و آرمان آزادی قدس نوشته است: به یاد دارم در دهه ۴۰ پرداختن به مساله فلسطین از مدرسه و دانشگاه تا مسجد گسترش داشت. حتی در زمانی که دولت ایران به نحوی هم‌پیمان اسراییل در منطقه تلقی می‌شد در میان روشنفکران و توده‌های مردم درباره فلسطین وحدت نظر وجود داشت؛ از روشنفکران مارکسیستی تا مذهبی و از چریکی تا سیاسی.

او سپس در چرخشی تاکتیکی صحبت از تغییر نگاه مردم ایران به مسئله فلسطین کرده و گفته است: نگرش تغییریافته و منفی فعلی برخی مردم به مساله فلسطین با توجه به سبقه تاریخی و فرهنگی آن می‌تواند حاوی درس‌آموزه‌هایی برای رابطه دولت و ملت در جامعه امروز ایران باشد!

استمرار شعار « نه غزه، نه لبنان...»

دور از ذهن نیست که این اظهارات ربیعی، همسو با شعار براندازانی است که در فتنه 88 در خیابان های تهران فریاد می زدند «نه غزه ، نه لبنان...» این جریان که روزی در پی براندازی در جمهوری اسلامی بود، امروز با ژست روشنفکری خود را حامی رفاه مردم معرفی می کند تا با دستاویز قرار دادن مسائلی همچون مشکلات اقتصادی، موضوع فلسطین را که نه تنها دغدغه ایران بلکه مسئله جهان اسلام است را وجه المصالحه خود قرار دهد.

این نوع اظهارنظر ها البته تنها به افرادی همچون علی ربیعی محدود نیست، آذر منصوری رئیس جبهه اصلاحات نیز پیش از این در واکنش به عملیات طوفان الاقصی گفته بود: در کشور ما همراهی با مردم و مقاومت فلسطین در سطح رسانه ها و نهادهای رسمی و گروه های منتسب به حکومت خلاصه می شود و جامعه به مانند قبل همراهی لازم را به این موضوع حاکمیتی ندارد!

اصلاح طلبان رادیکال و تندرو در حالی نسبت به عملیات طوفان الاقصی موضع منفی از خود نشان داده اند که طیف سنتی آن به حمایت از آرمان فلسطین و آزادی قدس پرداختند و این خود حاکی شکاف عمیق و استراتژیک در اردوگاه اصلاحات است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از