حالت تاریک
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه:

فرآیند ثبت‌نام داوطلبان مجلس در کرمانشاه آغاز شد

فرآیند ثبت‌نام داوطلبان مجلس در کرمانشاه آغاز شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه از آغاز ثبت نام قطعی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه به مدت یک هفته خبر داد.

علی شعبانی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد  اظهار داشت: بر اساس ماده ۵۳ قانون انتخابات از بیست و هفتم مهرماه سال ۱۴۰۲ تا سوم آبان سال جاری به مدت یک هفته از ساعت هشت صبح تا 18 عصر فرآیند ثبت‌نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی انجام می‌شود. 

 

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه افزود: افرادی که در مرحله اول پیش ثبت‌نام، کد رهگیری دریافت کرده‌اند باید برای اعلام داوطلبی به سایت keshvar.moi.ir  مراجعه کنند و بر اساس همان شماره که در مرحله پیش ثبت‌نام اعلام شده کد رهگیری و کد ورود به سامانه را دریافت کنند.

 

وی گفت: در آن سامانه کاربرگ را تکمیل خواهند کرد که این کاربرگ شامل همه اطلاعات سجلی، سیاسی، حوزه‌های خانوادگی و فعالیت‌های آنها است.

 

شعبانی ادامه داد: چندین گواهی را باید در سامانه مذکور بارگذاری کنند که مدارک گواهی‌  شامل پنج سال سابقه فعالیت قضایی، اجرایی، آموزشی و مدیریتی است که البته این فعالیت‌ها می‌تواند در حوزه‌های عمومی، غیرعمومی، دولتی و غیر دولتی باشد و به تایید بالاترین مقام دستگاه مربوطه برسد. 

 

وی اذعان داشت: مدیرانی که مشمول ماده ۳۲ قانون انتخابات می‌شوند باید از سمت خود کناره‌گیری کرده باشند.شعبانی افزود: بر اساس تبصره دو قانون انتخابات عدم دریافت کدرهگیری به منزله عدم انجام ثبت‌نام است برهمین اساس از داوطلبان تقاضا داریم ضمن اخذ همه مدارک گواهی‌ آنها را در سامانه بارگذاری کنند.

 

وی با اشاره به اینکه زمان ثبت‌نام تاکنون تمدید نشده و از طرفی در سامانه قابلیت ویرایش وجود ندارد، گفت: ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس امسال به صورت غیر حضوری انجام می‌شود.

 

شعبانی به تفاوت‌های قانون انتخابات امسال اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده هفت قانون شفافیت تأمين منابع مالی، داوطلبان باید به یکی از بانک‌های دارای مجوز رسمی بانک مرکزی مراجعه و حساب غیرتجاری افتتاح کنند تا اجازه نظارت را به ستاد انتخابات برای نظارت و بازرسی بدهند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: تفاوت دیگر قانون امسال داشتن گواهی فعالیت پنج ساله سابقه مدیریتی است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از