حالت تاریک
رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی سرپل‌ذهاب مطرح کرد:

مردم‌سالاری دینی اصلی مترقی در گفتمان انقلاب اسلامی

مردم‌سالاری دینی اصلی مترقی در گفتمان انقلاب اسلامی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل‌ذهاب گفت: مردم‌سالاری دینی یک اصل مترقی در گفتمان انقلاب اسلامی است که با انتخابات دیگر که در نقاط جهان برگزار می‌شود تفاوت‌های اساسی دارد.

خسرو تمری در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: یکی از پایه‌های اصلی و حقیقی هویت انقلاب اسلامی انتخابات و نقش مردم در سرنوشت خودشان است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل‌ذهاب با بیان اینکه انتخابات همان مردم‌سالاری دینی است که مدنظر مقام معظم رهبری است، گفت: مردم‌سالاری دینی یک اصل مترقی در گفتمان انقلاب اسلامی است که با انتخابات دیگر که در نقاط جهان برگزار می‌شود تفاوت‌های اساسی دارد.

 

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه توانست زمینه حضور مردم برای تحقق بخشیدن به سرنوست خودشان را فراهم‌ کند که البته یکی از ویژگی‌های بارز انقلاب اسلامی ایران همین است.

 

تمری گفت: مردم ایران در زمان‌های مختلف در انتخابات، سرنوشت آینده خود را رقم‌ زده‌اند ک این سرنوست و حضور، ویژگی‌های خاصی دارد هم‌ به منزله نقش‌آفرینی آنها برای رشد و پیشرفت شهر و منطقه خودشان و هم به منزل توجه به اصل ارزش‌های اسلامی و مشروعیت و مقبولیت نظام و قدرت بخشیدن به حاکمیت جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی اظهار داشت: انتخابات چند وجه دارد، با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای این چند وجه محقق می‌شود همچنین انتخابات مجلس و شورای شهر و روستا به منزله نقش‌آفرینی مردم در مدیریت امور است.

 

تمری افزود: همچنین حضور گسترده مردم در انتخابات یک پیام مهم دارد اقتداربخشی به نظام‌ جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر مسیری که در ۴۵ سال گذشته انقلاب اسلامی ایران تاکنون طی کرده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل‌ذهاب تصریح کرد: اگر مردم‌ به صورت گسترده در انتخابات شرکت کنند ، به نوعی اقتدار و مشروعیت لازم‌ برای همه دست‌اندرکاران را فراهم‌ می‌کنند و نظام‌ جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، بین‌المللی با اقتدار بیشتری حضور پیدا خواهد کرد و نقش قوی‌تری در مناسبت‌های منطقه‌ای و جهانی ایفا خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم زمینه حضور مردم در انتخابات را فراهم کنیم و با این کار جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری را محقق کنیم، گفت: ایجاد نشاط و امیدآفرینی در سطح عموم مردم، بیان دستاوردهای ۴۵ ساله انقلاب، می‌تواند در بحث جهاد تبیین به‌کار گرفته شود تا زمینه حضور در انتخابات را فراهم کنیم.

 

تمری تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران توانست در مدتی کوتاه مسیری را طی کند که در غیر این صورت زمان بیشتری برای پیمودن مسیر رشد و پیشرفت لازم بود اما انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر رشد و پیشرفت درون‌زا و تکیه بر نیروهای داخلی، این مسیر را به سرعت طی کرد و شاهد هستیم این رشد در عرصه بین‌المللی چند برابر حوزه جهانی است.

 

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نه‌تنها پا به پای عرصه بین‌المللی در حال رشد و پیشرفت است بلکه این سرعت رشد چند برابر است زیرا جمهوری اسلامی باید عقب‌ماندگی‌های ۱۰۰ سال گذشته را جبران می‌کرد که در مسیر رشد گام بردارد و اکنون نیز با کار جهادی، ایمان و تکیه بر توان داخلی و نخبگان و حمایت‌های مردم در عرصه‌های مختلف با شدت بیشتری در حال پیمودن این مسیر است.

 

 تمری ابراز کرد: امروز در سطح جهانی حائز رتبه و مقام هستیم، در حوزه پزشکی جزو چند کشور برتر هستیم، در حوزه نانو جزو سه کشور برتر جهان، در حوزه هوافضا جزو ۱۰ کشور برتر دنیا و در حوزه کشتی‌رانی رتبه اول را در سطح منطقه داریم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه پهبادی و هسته‌ای، خدمات‌رسانی در روستاها آمارها قابل توجه است، ادامه داد: حضور حداکثری مردم، پایه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران‌ را مستحکم خواهد کرد و این پایه‌ها می‌تواند در گام دوم انقلاب، زمینه تحقق بخشیدن به ایجاد تمدن اسلامی را فراهم کند.

 

شهرستان سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد که تعدادی از روستاها در حریم مرز واقع هستند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از