حالت تاریک
کارشناس مسائل منطقه‌ای:

انصارالله به بازوی بازدارندگی درمنطقه تبدیل شده است

انصارالله به بازوی بازدارندگی درمنطقه تبدیل شده است

کارشناس مسائل منطقه‌ای با اشاره به اینکه انصارلله یمن به بازوی بازدارنده منطقه تبدیل شدند گفت: تسلط انصارالله یمن بر تنگه باب المندب آمریکا و رژیم صهیونیستی را دچار هراس کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از راه دانا، حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه‌ای با اشاره به نقش آفرینی موثر ارتش و انصارالله یمن در تحولات منطقه پس از عملیات طوفان الاقصی گفت: یکی از مسائلی که در تغییر معادلات منطقه‌ای و بین المللی موثر است حضور فعال محور مقاومت و مولفه مهمی به نام ارتش و انصارالله یمن است.

وی با اشاره به اینکه توانمندی این دو نهاد در جنگ ۸ساله با عربستان نشان داد این دو نیرو با برخورداری از تجربه جنگ و تولید سلاح بومی نقش تاثیرگذاری در تحولات منطقه خواهد داشت، تصریح کرد: در طول ۸ سال جنگ با عربستان، انصارالله و ارتش یمن به توانمندی بالایی در زمینه بازدارندگی دست پیدا کردند و امروز به عنوان یک قدرت مهم در تغییر معادلات منطقه‌ای نقش آفرینی می‌کنند.

هانی‌زاده با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی یمن موجب تسلط کامل انصارالله و ارتش این کشور بر تنگه باب المندب است، عنوان کرد: تنگه باب المندب یکی از تاثیرگذارترین معابر آبی در منطقه است که یمن به آن تسلط کامل دارد.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای با اشاره به اینکه در طول ۲ ماه گذشته جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه، منجر به شهادت بیش از ۲۰ هزار نفر و نابودی زیرساخت‌های این منطقه شده است، تصریح کرد: ارتش و انصارالله یمن در حمایت از مردم غزه به نقش آفرینی در محور مقاومت پرداخته و اعلام کردند که هر کشتی از باب المندب عبور کند توقیف خواهد شد و ۴ کشتی صهیونیستی توقیف شد.

هانی‌زاده با اشاره به اینکه این اقدام یمن یک اقدام بازدارنده بود گفت: فشار انصارالله یمن بر آمریکا و رژیم صهیونیستی شرایط را به نفع غزه تمام خواهد کرد، تسلط انصارالله یمن بر تنگه باب المندب که چندین دریا را به هم مرتبت می‌کند، آمریکا و رژیم صهیونیستی را دچار هراس کرده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از