حالت تاریک
رئیس دانشگاه پیام نور سرپل‌ذهاب:

سیاست‌های آمریکا مورد نقد و بررسی قرار گیرد

سیاست‌های آمریکا مورد نقد و بررسی قرار گیرد

رئیس دانشگاه پیام نور سرپل‌ذهاب گفت: ملت ایران باید سیاست‌های آمریکا را مورد انتقاد و تحلیل قرار دهد چون آنها خواهان پیشرفت ما نیستند.

محمدرئوف حیدری‌فر در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد، اظهار داشت: امروزه در رسانه و فضای مجازی، اعمال آمریکا به شدت مورد انتقاد است در واقع این حکومت که ادعای دفاع از حقوق انسانی و مداخلات انسان‌گرایانه در عرصه روابط بین‌الملل را دارد، در جریان فلسطین و غزه به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.


وی افزود: استراتژی آمریکا در گذشته مبتنی بر محور شرارت بوده و در این راستا دولت‌های یاغی به استراتژی برخی از کشورهای اسلامی و غیراسلامی همانند کره شمالی، اتهام‌ زدند و در جریان محور شرارت، از عراق و ایران صحبت کردند.

حیدری‌فر گفت: رژیم صهیونیستی به شدت ناقض حقوق انسانی است، قوانین بین‌المللی را رعایت نکرده، کوچکترین احترامی برای حقوق بشر قائل نیست و مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه و فلسطین را به بدترین نوع ممکن به شهادت رساند.


وی تصریح کرد: آمریکا و حکومت این کشور در اقصی نقاط دنیا، سیاستی به‌عنوان سیاست انترنالیست را پیگیری کرده و این سیاست‌ها از ریشه استعمار کهن انگلستان و دولت‌های اروپایی سرچشمه می‌گیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور سرپل‌ذهاب خاطرنشان کرد: استکبار جهانی کشورهای دیگر را چپاول کردند و منابع آنها را به یغما بردند، تا در سرزمین و مملکت خود آرامش، رفاه و پیشرفت را به وجود بیاورند و آمریکا امروزه همین سیاست‌ها را به شکل دیگری دنبال می‌کند.


حیدری‌فر گفت: هدف آمریکا این بود کشور خود را به پیشرفت مورد نظر برساند چه اینکه در نظریه فوکویاما، الگوهایی برای جهانیان همانند لیبرال دموکراسی معرفی و آن را تبلیغ کردند که بهترین سیستم‌های مورد استفاده بشر باشد در حالی‌که شاهد رفتارهای دوگانه‌ای از سوی آنها هستیم و مصداق آن‌ مسئله حمله به غزه و فلسطین است.


وی افزود: ملت ما باید به‌عنوان یک ملت ریشه‌دار، تاریخی و آگاه، سیاست‌های آمریکا را مورد انتقاد و تحلیل قرار دهد زیرا آنها خواهان پیشرفت ما نیستند و نمی‌خواهند ما به سطحی از توسعه برسیم بنابراین ما باید نسبت به مجموعه رویدادهایی که پیش رو داریم، آگاهانه سیاست‌های دشمنان را مورد بررسی قرار دهیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از