حالت تاریک
سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه خبر داد:

برخورد با وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

برخورد با وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث

سرپرست پلیس راه استان گفت: به منظور کاهش مشکلات قضایی زیان دیدگان و جبران خسارات وارده ناشی از تصادفات رانندگی، طرح تشدید برخورد با وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث به مدت یک ماه آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از خبرگزاری پلیس، عبدالحسین زارع اظهار داشت: کلیه دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی مکلفند وسایل نقلیه خود را در قبال خسارت بدنی و مالی که در اثر حوادث وسایل نقلیه به اشخاص ثالث وارد می‌شود بیمه کنند.

وی افزود: بر همین اساس حرکت وسایل نقلیه موتوری زمینی بدون داشتن بیمه نامه شخص ثالث ممنوع است و کلیه دارندگان وسایل نقلیه مزبور مکلفند بیمه نامه معتبر را هنگام رانندگی همراه داشته و در صورت درخواست مأموران پلیس ارائه کنند.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: کارکنان پلیس راه موظفند در صورت احراز فقدان بیمه نامه شخص ثالث، این وسایل نقلیه را ضمن اعمال قانون تا هنگام ارائه بیمه نامه معتبر متوقف کنند.

زارع گفت: همچنین دادن بار یا مسافر به دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه نامه شخص ثالث معتبر، از سوی شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل بار و مسافر ممنوع است و در صورت مشاهده علاوه بر توقف وسیله نقلیه و اعمال قانون، پروانه فعالیت آنان از یک ماه تا یک سال معلق و در صورت تکرار به صورت دائم لغو می‌شود.

وی یادآور شد: به وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث هیچ گونه خدماتی مانند رفع توقیف و تعویض پلاک و سایر امتیازات ارائه نخواهد شد و توصیه می‌گردد مالکان تا اخذ بیمه نامه از حرکت دادن و رانندگی با آن‌ها خودداری کنند زیرا در صورت وقوع تصادف و مقصر بودن وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه کلیه خسارات وارده از راننده آن بازیافت می‌گردد.

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه در پایان گفت: در این طرح کارکنان پلیس راه با استفاده از سامانه‌های هوشمند کنترل ترافیک و مجهز بودن به دست افزارهای برخط نسبت به شناسایی، اعمال قانون و جلوگیری از ادامه حرکت وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه شخص ثالث اقدام خواهند کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از