حالت تاریک
نقطه مشترک سخنرانی ائمه جمعه استان کرمانشاه؛

برشمردن پیامدهای طوفان الاقصی و راه‌اندازی موج آمریکازدایی

برشمردن پیامدهای طوفان الاقصی و راه‌اندازی موج آمریکازدایی

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشترکا به تشریح پیامدهای طوفان الاقصی و راه‌اندازی موج آمریکازدایی پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، نماز عبادی، سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور پرشور نمازگزاران در مصلی‌های استان کرمانشاه اقامه شد که طی آن ائمه جمعه با اشاره به وقایع پیش رو در هفته آینده و تبیین فرمایشات رهبر انقلاب، به تبیین پیامدهای عملیات طوفان الاقصی و بیداری جهانی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی پرداختند.



طوفان الاقصی آمریکازدایی را در دنیا برپا کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، اظهار داشت: ۱۹ آذرماه روز جهانی حقوق بشر است که البته امروزه آبرویی برای استکبار، فرهنگ و تمدن غرب، آمریکا و اروپا به‌عنوان مدعیان حقوق بشر باقی نمانده چه اینکه رژیم صهیونیستی با حمایت مستقیم غرب از جمله آمریکا و برخی کشورهای اروپایی ۱۷ هزار انسان بی‌گناه را زیر بمب‌های فسفری سوزاندند که هفت هزار نفر از آن‌ها کودکات معصوم بودند با این حال با پررویی می‌گویند کم کشته‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: شرایط دنیا درحال عبور از نظم دست‌ساخته غرب و لیبرال است و به سمت نظم نوین جهانی با محوریت ملت‌های محروم به‌ویژه منطقه غرب آسیا حرکت می‌کند که البته این کشورها سال‌ها خود را خاورمیانه می‌نامیدند اما رهبر انقلاب این ادبیات غلط را اصلاح فرمودند و آن منطقه را غرب آسیا نامیدند.

وی افزود: اکنون طوفانی رخ داده که شعاع آن تمام دنیا را فراگرفته تا ملت‌ها پرچم حقوق بشر را بلند کنند نه سرمایه‌داران صهیونیستی که هرکجا منافع آن‌ها اقتضا می‌کند از عنوان حقوق بشر استفاده می‌کنند و هرکجا که ملت‌ها مقابل آن‌ها قرار می‌گیرند نامی از حقوق بشر نخواهند برد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: کشورهای غربی، حقوق بشر را به‌عنوان یک چماق بر سر کشورهای آزاده مثل نظام جمهوری اسلامی ایران فرود می‌آورند تا آن‌ها را با بحران هویت مواجهه کنند در واقع از این امپراتوری جهانی که در تملک رژیم صهیونیستی است به‌عنوان چماقی علیه دولت‌های مستقل و ملت‌ها استفاده می‌کنند درحالی‌که حقوق بشری در کار نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت شجاع فلسطین و غزه، گفت: حادثه عظیم طوفان الاقصی حادثه‌ای مهم بود که توانست جدول سیاست منطقه را بهم بریزد و اگر این طوفان ادامه یاید جدول سیاست آمریکا را نیز در منطقه محو خواهد کرد که البته نتیجه اقدامات مجاهدانه و آزادی‌خواهانه ملت فلسطین بود.

وی افزود: طوفان الاقصی هسته‌های جهانی را در سراسر عالم به نحوی فعال کرد که در ۶۰ کشور تظاهرات گسترده علیه سیاست‌های آمریکا رخ داد همچنین به‌دنبال طوفان الاقصی طرح خاورمیانه جدید که مرز کشورهایی مثل لبنان عراق و سوریه را جابه‌جا کرده بود محو شد و تلاش‌های آمریکا در طرح معامله قرن مقابل چشم آن‌ها نابود شد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: طوفان الاقصی طوفان آمریکازدایی را در کل دنیا برپا کرد تا جایی که اکنون اصلی‌ترین شعار مردم در تظاهرات سراسری این موضوع است در واقع نه‌تنها رژیم صهیونیستی با شکست غیرقابل ترمیم مواجه شده بلکه نظام سلطه را که می‌خواست بر جهان مسلط شود زمین‌گیر کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری خاطرنشان کرد: آمریکازدایی به برکت استقامت، شجاعت، شهامت و مظلومیت آزادی‌خواهان ایجاد شده و البته خون مظلومان نابودی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را سرعت خواهد بخشید و در آینده نه چندان دور شاهد نابودی رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه خواهیم بود.



حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ملت غزه یک فاجعه انسانی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اله‌رضا اکبری نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان سنقروکلیایی، حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ملت غزه را یک فاجعه انسانی برشمرد و افزود: تعداد شهداء از ۱۷ هزار نفر عبور کرده و دو میلیون انسان بی‌گناه و مظلوم در معرض ویرانی‌ها، کمبود غذا و نان آب قرار دارند.

خطیب جمعه شهرستان سنقروکلیایی وحدت امت اسلامی را بیش از پیش خواستار شد و خاطرنشان کرد: در جریان حمایت از غزه باید یک اجماع جهانی درست شود و اقدام جدی جهت حمایت از غزه از سوی برخی کشورهای عربی صورت گیرد چرا که پیامبر (ص) می‌فرمایند «دفاع از مظلوم وظیفه شرعی هر مسلمانی است.»



طوفان الاقصی فصلی جدید در تغییر نظم جهانی به‌شمار می‌رود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هوشنگ کریمی نیز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سرپل‌ذهاب به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: طوفان الاقصی و حمله غافل‌گیرکننده و شگفت‌انگیز جنبش حماس به عمق ۲۴ کیلومتری مناطق اشغالی یک حمله عادی نیست بلکه یک حرکت تاریخ‌ساز است و فصلی جدید در تغییر نظم جهانی به‌شمار می‌رود.

وی افزود: طوفان الاقصی نه‌تنها موازنه قوا و نظم امنیتی منطقه را تغییر داد بلکه سبب تغییر معادله رقابت میان قدرت‌های بزرگ شده است به عبارت دیگر فرسایشی شدن جنگ غزه علاوه بر ازبین بردن بازدارندگی رژیم منحوس صهیونیستی در برابر محور مقاومت سبب تقویت چین و روسیه در منطقه شده لذا گروهی از تحلیل‌گران معتقد هستند با ادامه تجاوز نظامی صهیونیست‌ها در شمال نوار غزه و هدف قرار دادن این باریکه سیر تحولات در منطقه شامات از حالت عقلانیت راهبردی خارج شده که سبب گسترش دامنه جنگ به سراسر منطقه غرب آسیا شود.

خطیب جمعه شهرستان سرپل‌ذهاب تصریح کرد: در صورت تحقق این سناریو منافع قدرت‌های جهانی به‌ویژه در حوزه تجارت جهانی و امنیت انرژی بیش از پیش تحت تاثیر قرار خواهد گرفت اما گروهی دیگر با رد این نظریه معتقد هستند بلوک غرب و قدرت‌های نوظهور جهانی به دلیل داشتن منافع مشترک در خاورمیانه علاقه‌ای به ادامه جنگ و طولانی شدن آن ندارند اما تردیدی نیست که این جنگ تاثیرات بسیاری در آینده جهان خواهد گذاشت و در صورت‌بندی نظم جدید جهانی نقش محوری ایفا خواهد کرد.

وی در ادامه به ظهور نظم مقاومت به‌عنوان یک قدرت تعیین کننده در نظم جدید اشاره کرد و گفت: یکی از قطعات جورچین قدرت در نظم بین‌الملل یعنی منطقه غرب آسیا تحت تاثیر عملیات طوفان الاقصی قرار دارد تا جایی که اکثر تحلیل‌گران روابط بین‌الملل معتقد هستند که حمله هفتم اکتبر جنبش اسلامی حماس دیوار بازدارندگی صهیونیست‌ها در برابر محور مقاومت را فروریخته و هم‌اکنون ایران دست برتر را در جریان نبرد پنهان با رژیم صهیونیستی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی گفت: رژیم صهیونیستی تنها چند ساعت پس از انجام حمله به دلیل فقدان عمق راهبردی دست نیاز به سمت کشورهای غربی دراز کرد و برخی معتقدن
هستند اگر کمک‌های استراتژیک آمریکا، انگلیس و فرانسه نبود امکان فروپاشی ساختارهای نظامی و اطلاعاتی و بازشدن جبهه جدید در شمال سرزمین‌های اشغالی وجود داشت.

وی ادامه داد: در جبهه جنوبی انصارالله یمن علاوه بر حمله موشکی و پهبادی به شهر بندری ایلات، کشتی‌های تجاری اسرائیلی در دریای سرخ و خلیج عدن را هم هدف قرار داد، نیروهای حزب‌الله لبنان پایگاه‌های رژیم صهیونیستی در نوار مرزی با لبنان را بارها مورد هدف قرار دادند و گروه‌های مقاومت حاضر در جغرافیای عراق بیش از ۶۰ بار به پایگاه‌های آمریکایی در عراق حمله کردند که البته استراتژی تهاجمی مقاومت به منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در سراسر منطقه نشان دهنده تغییر نظم امنیتی خاورمیانه به نفع ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی گفت: قرار بود قرن جدید قرن نظم آمریکایی باشد اما وقایع ۲۰ سال گذشته حکایت از ناکامی آمریکا در این رویای آشفته دارد و بحران‌های سال ۲۰۰۸ نشان دهنده فروریختن نظام تک‌قطبی و حرکت نظام بین‌الملل به سمت نظم چند قطبی بود و در این میان طوفان الاقصی نه تنها شکستی غیرقابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی است بلکه شکستی راهبردی و غیرقابل ترمیم برای نظم رو به افول آمریکایی است‌.


مسکوت‌ماندن مساله فلسطین به‌دلیل رفتارهای دوگانه سازمان‌های بین‌المللی

حجت‌الاسلام والمسلمین سید رضا حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان کنگاور با انتقاد از دوگانگی و چندگانگی سازمان‌های بین‌المللی، تصریح کرد: سازمان‌های بین‌المللی  سکوت کرده‌اند و  ۷۵ سال است که مسئله فلسطین حل نشده که بخاطر همین رفتار دوگانه سازمان‌های بین‌المللی است.

امام جمعه شهرستان کنگاور ادامه داد:  متاسفانه دنیا دارای معیارهای دوگانه است که سردار سلیمانی را تروریست می‌داند  و معتقد است که رژیم صهیونسیتی در تلاش برای دفاع از خویش است.

وی عنوان کرد: رسانه‌های جیره‌خوار این حرف‌ها  را  می‌زنند  و در تلاش هستند با تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی جهان کفه ترازو را که به نفع رژیم صهیونیستی بلند کنند درحالی که وعده خدا حق و پیروزی با اسلام است.


استمرار جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه

 حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گیلانغرب به جنایات رژیم صهیونیستی در برابر مردم بی‌پناه غزه اشاره کرد و این اقدامات را ادامه جنایات گذشته در منطقه دانست.

امام جمعه شهرستان گیلانغرب با تأکید بر نیاز به حفاظت از مظلومان و اجتناب از بی‌عدالتی، اهمیت مسئولیت دینی در حفظ حقوق انسانی را بیان کرد.



سازمان‌های بین‌المللی از اقدامات متناقض خود در قبال جنایات رژیم صهیونیستی خجالت بکشند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن رضایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان هرسین، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و نحوه موضع‌گیری دولت‌مردان آمریکا و اروپا در این خصوص، اظهار داشت: وقتی رژیم صهیونیستی کودکان و زنان را در غزه قتل عام می‌کند این گونه عنوان می‌کنند که حق آنها دفاع است ولی در مقابل، حماس را تروریست معرفی می‌کنند.

امام جمعه شهرستان هرسین افزود: این رفتار متناقض غربی‌ها مسبوق به سابقه است، همچنان که سال گذشته در فتنه‌ای که رخ داد شاهد این موضوع بودیم که به دروغ به بهانه فوت یک خانم کشور را به آشوب کشاندند و جوانان و نیروهای نظامی و انتظامی و بسیجیان ما را در کف خیابان به شهادت رساندند و با یک دروغ در حمایت از زن شعار دادند اما این همه زن و بچه را در غزه به شهادت رساندند ولی حمایتی از آنها نشد.

وی تصریح کرد: آیا سازمان‌های بین‌المللی و به ظاهر حقوق بشری نباید از این اقدام متناقض خود در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه خجالت بکشند، البته مردم دنیا در بیش از ۶۰ کشور به خیابان آمدند و در دل اروپا و آمریکا پرچم رژیم صهیونیستی و آمريکا را آتش زدند و پرچم فلسطین را برافراشتند که این بیداری اسلامی ثمره خون شهدای محور مقاومت است در واقع امروز اقتدار کشوری مثل یمن به جایی رسیده است که شیطان بزرگ را تهدید می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضایی گفت: رئیس جمهور اوکراین گفته است که از دریافت کمک‌ها راضی نیستیم اما نمی‌توانیم شکایت کنیم و گفته که از دو جنبه تبعات جنگ غزه با رژیم صهیونیستی نگران هستیم، یکی به خاطر فراموش شدن جنگ اوکراین و دیگری به دلیل انتخابات آمریکا زیرا کمک‌های آمریکا به آنها نمی‌رسد.

وی افزود: یکی از دولتمردان آمریکایی اخیراً گفته است که‌ امیدی به پیروزی اوکراین نیست و وقت آن رسیده که رئیس جمهور اوکراین را فدای نخست وزیر رژیم صهیونیستی کنیم، این سرنوشت کشورها و حاکمانی است که به شیطان بزرگ تکیه کردند که البته کسانی که خط قرمز خدایی نداشته باشند و فقط دنیوی فکر کنند سرنوشتی غیر از این ندارند.

امام جمعه شهرستان هرسین عنوان کرد: جنگ عزه باعث فراموش شدن جنگ اوکراین شد اما رژیم صهیونیستی بداند که آمریکا، این رژیم را برای حفظ منافع خود در منطقه می‌خواهد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از