حالت تاریک
مدیر جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب:

کارگاه یک‌روزه الگوی کشت در سرپل‌ذهاب برگزار شد

کارگاه یک‌روزه الگوی کشت در سرپل‌ذهاب برگزار شد

مدیر جهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب از برگزاری کارگاه یک روزه آموزش الگوی کشت صحیح محصولات کشاورزی در شهرستان خبرداد.

حیدری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهارداشت: کارگاه یک روزه آموزش الگوی کشت صحیح محصولات کشاورزی به همت جهاد کشاورزی در شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار شد.

مدیرجهاد کشاورزی سرپل‌ذهاب گفت: این کارگاه آموزشی یک روزه جهت مسئولان مراکز خدمات کشاورزی، بخشداران شهرستان، کارشناسان حوزه کشاورزی و کشاورزان بخش‌های مرکزی، قلعه شاهین و دشت ذهاب شهرستان برگزار شد.

وی تصریح کرد: بخشی از این آموزش به کشت حفاظتی و بخشی از آن نیز به بیمه محصولات کشاورزی مربوط می‌شود همچنین در الگوی کشتی که قرار است به مرور زمان در آینده توسط کشاورزان انجام گیرد برای کشت محصولاتی که دارای شرایط مدنظر باشند برنامه ریزی لازم صورت می‌گیرد.

حیدری افزود: در این برنامه‌ریزی تلاش می‌شود محصولات و کشت‌هایی که برای کشاورز اقتصادی بوده و هم توازن محیط زیستی و حفظ حاصل‌خیزی خاک را به دنبال دارند بعنوان محصولات قابل کشت به کشاورزان معرفی شوند.

وی در پایان گفت: در این الگوی کشت دغدغه کم و زیاد شدن قیمت محصولات وجود ندارد و در بحث صادرات نیز برنامه‌ریزی که دولت انجام می‌دهد دنبال می‌شود و کشاورزان منطقه نیز به یک کشاورزی پایدار خواهند رسید.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از