حالت تاریک
به‌منظور کاهش بعد مسافت و صرفه‌جویی در هزینه‌ها؛

بهبود زیرساخت‌های ارتباطی باینگان کلاشی مطالبه پاوه‌ای‌ها

بهبود زیرساخت‌های ارتباطی باینگان کلاشی مطالبه پاوه‌ای‌ها

مردم شهرستان پاوه و جوانرود درصدد بهبود زیرساخت‌های ارتباطی باینگان-کلاشی هستند تا علاوه بر کاهش مسافت دسترسی، در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ بدون شک احداث جاده و مسیر ارتباطی بین دو شهر یا روستا به توسعه و آبادانی شهر و روستا می‌انجامد به خصوص اگر مسیر ارتباطی با مسافت کمتری همراه باشد. 

در این راستا مسئولان می‌توانند این امکان را فراهم کنند که در کاهش مسیر ارتباطی بین دو شهر، حتی احداث جاده با وضعیت توپوگرافی خشن و مسیرهای صعب‌العبور تأثیرگذار بوده تا مردم به راحتی بتوانند در این مسیرها و با زمان کمتری تردد کنند. 

کاهش طول مسیر بین دو شهر یا روستا افزایش تولید محصولات کشاورزی و در نهایت توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه را به دنبال خواهد داشت. 

در این میان بدیهی و روشن است که حمل و نقل جاده‌ای، به طور مستقیم بر روی اقتصاد هر منطقه‌ای تأثیرگذار است و باعث تغییر در وضعیت اقتصادی می‌شود، به ویژه اگر مسیر این حمل و نقل در فاصله‌ای کوتاه‌تر و به دنبال آن با هزینه‌های کمتری همراه شود. 

یکی از مطالبات مردم شهرستان پاوه به ویژه مردم بخش باینگان بهبود جاده ارتباطی بین باینگان به بخش کلاشی در شهرستان جوانرود است که بهبود زیرساخت‌های فعلی این جاده می‌تواند در کاهش زمان تردد بین دو شهر موثر واقع شود. 

هم‌اکنون این جاده ارتباطی از جاده لشکرگاه به گردنه ره‌مه‌رو در بخش باینگان آغاز می‌شود که در مسافتی کوتاه‌تر نسبت به جاده ارتباطی فعلی با حدود ۴۵ کیلومتر  به شهرستان جوانرود ختم می‌شود. 

اما این جاده خاکی در وضعیت نامناسبی قرار دارد به طوری که تردد در آن به سختی انجام می‌شود و باعث وارد شدن خسارت به خودروهای شخصی می‌شود که نیاز مبرم بهبود وضعیت زیرساخت و آسفالت این مسیر بیش از پیش احساس می‌شود. 

با آسفالت این مسیر ارتباط روستاهای مسیر باینگان به جوانرود با توجه به نزدیکی این روستاها با بخش باینگان برای تردد به باینگان یا جوانرود را بهبود می‌بخشد. 

بخشی از جاده باینگان آسفالت می‌شود

ابراهیم شهریاری در این باره در گفتگو با خبرنگار اجتماعی مرصادنیوز؛ گفت: در صورت آزاد شدن دسترسی در مرز سازان که در بخش باینگان پاوه واقع است و با بهسازی و آسفالت جاده لشکرگاه به رمه‌رو، مسافت کمتری با شهرستان جوانرود ایجاد می‌شود که هزینه‌های کمتری را برای تردد در بردارد. 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان پاوه افزود: مسافت این مسیر در حوزه استحفاظیه شهرستان پاوه حدود ۵.۵ کیلومتر است که ما عملیات تعریض و ایجاد پل‌های این محور را انجام داده‌ایم. 

وی گفت: آسفالت و بهسازی این محور، ارتباط بین باینگان به شهرستان جوانرود را تسهیل خواهد کرد. 

شهریاری ادامه داد: اعتبارات زیادی برای آسفالت و بهسازی این مسیر نیاز است که مقرر شد با زحمات و همت قرارگاه امام حسن (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بخشی از این مسیر آسفالت شود. 

آسفالت باینگان تنها راه آزادسازی جوانرود از بن‌بست

ماموستا ملا حامد امام جمعه بخش باینگان نیز در این باره به خبرنگار مرصادنیوز؛ گفت: بنده بیشتر از ۲۰ سال در خدمت مردم بخش باینگان هستم مشرف بر مشکلات این بخش هستم که یکی از مشکلات عمده این بخش ایجاد مشکل در رفت و آمدها و روابط مردمی و وضعیت داد و ستد با بخش‌های شهرستان جوانرود است که به سختی انجام می‌شود. 

وی افزود: مردم بخش باینگان با شهرستان جوانرود روابط تنگاتنگ قومی و عشیره‌ای دارند و رفت و آمدهای زیادی را در دو شهرستان در شرایطی دارند که جاده مسیر لشکرگاه به رمه‌رو صعب‌العبور بوده است. 

وی ادامه داد: در این شرایط هم که شهر باینگان از لحاظ گردشگری  بن‌بست شده تنها راه گریز و منفذ و زاویه‌ای که باینگان را از این بن‌بست خارج کند بهسازی و ارائه خدمات و آسفالت این جاده به شهرستان جوانرود است. 

وی گفت: ارائه خدمات و آسفالت این جاده، خدمات به دو شهرستان است که می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم را کاهش دهد و تقاضامندیم از مسئولان مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند. 

گلایه‌های مردم باینگان از خاکی بودن جاده

فرشاد سهرابی از شهروندان بخش باینگان نیز در این باره به خبرنگار مرصادنیوز؛ گفت: آسفالت این جاده یکی از مطالبات مردم بخش باینگان در شهرستان پاوه و بخش‌های کلاش و تاوگوز در شهرستان جوانرود است که می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم این بخش‌ها را برطرف کند. 

وی افزود: مکاتبات زیادی در چند سال گذشته انجام شده است اما تاکنون به نتیجه نرسیده‌ایم.

سهرابی گفت: با بهسازی و آسفالت این جاده، مسافت مسیر بخش باینگان به جوانرود و  بخش کلاشی این شهرستان به مدت بیش از یک ساعت کاهش پیدا می‌کند و مردم دو بخش باینگان و کلاشی در کمترین زمان می‌توانند تردد داشته باشند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از