حالت تاریک
متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری:

بیماران پرخطر واکسن آنفلوانزا تزریق کنند

بیماران پرخطر واکسن آنفلوانزا تزریق کنند

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: به بیماران پر خطر توصیه می شود حتی در طول فصل پاییز واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

افشین باقرزاده در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: به دنبال آغاز فصل سرما شاهد شیوع ویروس آنفلوانزا خواهیم بود برهمین اساس بخش های تنفسی در بیمارستان های امام رضا(ع) و امام خمینی(ره) آمادگی کامل برای پذیرش بیماران احتمالی را دارند البته سایر بیمارستان ها هم این آمادگی را دارند.


این متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری افزود: درصورت لزوم بخش تنفسی هم در بیمارستان فارابی راه اندازی خواهد شد.


باقرزاده تصریح کرد: در حال حاضر ویروسی که در چرخش است، بیماری زایی شدیدی ندارد البته ممکن است سرایت بالایی داشته باشد اما اکثر بیماران سرپایی هستند و با درمان های معمولی و مراقبت های حمایتی درمان می شوند.


وی همچنین از آمادگی کامل بیمارستان ها از نظر تجهیزات و دارو خبر داد و عنوان کرد: موارد بستری معمولا شامل بیماران مبتلا به بیماری های زمینه ای می شود.


باقرزاده با بیان اینکه توصیه می شود واکسن آنفلوانزا از شهریور ماه تزریق شود، گفت: طی یک ماه اخیر دو نوع واکسن ایرانی و هلندی آنفلوانزا در داروخانه های استان کرمانشاه توزیع شده است که البته با توجه به سویه های در گردش بومی کشور ایران برای تولید واکسن ایرانی تزریق نوع ایرانی سفارش می شود.


وی عنوان کرد: از سن شش ماه همه گروه ها می تونند واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند که در این راستا گروه شش ماه تا دو سال، افراد بالای 60 سال، زنان باردار یا زنانی که قصد بارداری دارند، بیماران مبتلا به بیماری های مزمن ریوی، قلبی، کبدی، کلیوی افراد مبتلا به بیماری های متابولیک، افرادی که داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی را مصرف می کنند، بیماران پیوندی و افرادی که تحت شیمی درمانی قرار دارند.


متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: تزریق واکسن باید به طور مداوم هرساله از شهریور تا اواخر مهر ماه انجام می شود اما بیماران پر خطر توصیه می شود حتی در طول فصل پاییز نیز این واکسن را تزریق کنند.


باقرزاده خاطرنشان کرد: اگرچه ویروس کرونا در گردش است اما تاکنون شواهدی مبنی بر همه گیری این ویروس مشاهده نشده است با این حال در سیستم درمانی به طور کامل آمادگی مقابله با کرونا وجود دارد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از