حالت تاریک
Logo
دوشنبه, 07 آبان 1403
تجهیز آزمایشگاه سلامت گودین به تجهیزات تشخیصی
رئیس شبکه بهداشت کنگاور خبر داد:

تجهیز آزمایشگاه سلامت گودین به تجهیزات تشخیصی

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور گفت: آزمایشگاه مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی گودین به وسائل پیشرفته آزمایشگاهی مجهز شد.

ادریس خالدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: پیرو بازدید قبلی در تاریخ ۱۱ شهریورماه سال جاری و احصای کمبودهای تجهیزاتی این مرکز و نیز با پیگیری‌های مستمر نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی، شبکه بهداشت و درمان شهرستان، آزمایشگاه مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی گودین به یک دستگاه سل‌کانتر سونی‌کید و مجموعه‌ای از وسایل آزمایشگاهی مجهز شد. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور عنوان کرد: این دستگاه پیشرفته، که یکی از ابزارهای حیاتی در تشخیص، تجزیه و تحلیل خون است، نقش مهمی در بهبود کیفیت خدمات آزمایشگاهی در کنگاور ایفا خواهد کرد. 

خالدی خاطرنشان کرد: سل‌کانتر با استفاده از فناوری‌های نوین، امکان شمارش دقیق و سریع سلول‌های خونی را فراهم می‌کند. 

خالدی در ادامه افزود: این دستگاه با قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند شمارش گلبول‌های قرمز و سفید، پلاکت‌ها و اندازه‌گیری پارامترهای مختلف خونی، به تشخیص دقیق‌تر و سریع‌تر بیماری‌ها کمک می‌کند. 

وی عنوان کرد: تجهیز این آزمایشگاه به دستگاه‌های مدرن و پیشرفته با هدف ارتقای سطح سلامت و بهبود خدمات درمانی منطقه صورت گرفته است. 

خالدی با تأکید بر اینکه این اقدام، گامی مهم در راستای افزایش دقت و سرعت تشخیص بیماری‌ها و بهبود کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی به شمار می‌رود، ارزش اعتباری تجهیزات خریداری شده را بالغ بر ۵ میلیارد ریال عنوان کرد. 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از