حالت تاریک
معاون شهرسازی شهرداری منطقه ۴ کرمانشاه:

تخریب بیمارستان مسیح کرمانشاه قانونی است

تخریب بیمارستان مسیح کرمانشاه قانونی است

معاون شهرسازی شهرداری منطقه چهار کرمانشاه گفت: بیمارستان مسیح کرمانشاه بر اساس حکم قانونی قوه قضائیه و پروانه صادره از سوی شهرداری کرمانشاه به صورت قانونی تخریب شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ سیروس رضایی ظهر امروز شنبه نشست خبری با اصحاب رسانه کرمانشاه اظهار داشت: بیمارستان مرادیان یا مسیح که در خیابان شریعتی کرمانشاه واقع شده بود ۹۳ سال قدمت داشت و به عنوان دومین بیمارستان قدیمی کشور شناخته شده بود.

معاون شهرسازی شهرداری منطقه چهار کرمانشاه گفت: بیمارستان مسیح در گذشته ابتدا در اختیار دکتر مرادیان قرار داشت که پس از آن به خانواده آواکیان منتقل شد که این خانواده نیز پس از اختلاف با دانشگاه علوم پزشکی برای بازسازی و نوسازی بیمارستان آن را بلاتکلیف رها کردند.

رضایی تصریح کرد: پس از مهاجرت خانواده آواکیان از کشور، میراث فرهنگی بیمارستان مسیح را به عنوان اثر تاریخی و ملی مطرح کرد که برای اولین بار در سال ۸۸ به ثبت ملی رسید.

وی ادامه داد: پس از ثبت ملی بیمارستان مسیح مالکان این بنا به دیوان عدالت اداری شکایت می‌کنند که در نتیجه آن سال ۹۰ بنا مجدداً از ثبت ملی خارج می‌شود که طی آن بقایی وزیر وقت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عزل می‌شود و مالک نیز درخواست تخریب بنا را می‌کند.

معاون شهرسازی شهرداری منطقه چهار کرمانشاه افزود: آلفرد پتروسیان آواکیان طی سال‌های گذشته به عنوان مالک و متولی بیمارستان مسیح درخواست بازسازی و نوسازی این بنا را داشتند اما به دلیل اختلافات پيش آمده از این کار صرف نظر و شکایت خود را در قوه قضائیه پیگیری کرد.

رضایی خاطرنشان کرد: مهرماه سال گذشته از سوی دیوان عدالت اداری حکم نهایی به شهرداری کرمانشاه و میراث فرهنگی ابلاغ شده و اداره‌کل ميراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در جریان روند شکایت بیمارستان مسیح بوده و بر اساس این حکم شهرداری کرمانشاه ملزم به صدور پروانه تخریب شده است و عملاً نمی‌توانسته خلاف قانون عمل کند.

وی اضافه کرد: با توجه به تعلل شهرداری کرمانشاه برای صدور پروانه تخریب در دی‌ماه سال گذشته حکم قطعی دیگری به شهرداری ابلاغ می‌شود که نسبت به صدور پروانه تخریب و انجام فرآیند اداری اقدام کند در غیر این‌ صورت با متخلفان برخورد می‌شود.

معاون شهرسازی شهرداری منطقه چهار کرمانشاه بیان کرد: تاکنون تنها پروانه تخریب بیمارستان مسیح از سوی شهرداری کرمانشاه صادر شده و در صورتی که مالک قصد تغییر کاربری را داشته باشد باید فرآیند مربوطه را طی کند با توجه به اینکه مساحت این زمین ۳ هزار و ۹۰۰ متر با کاربری درمانی و مابقی مسکونی است.

رضایی با بیان اینکه بافت تاریخی و میراث فرهنگی کرمانشاه نیازمند تعیین تکلیف است، عنوان کرد: در مناطق مختلف شهر ‌کرمانشاه زمین‌هایی وجود دارد که مالکان به دلیل مجاورت با آثار تاریخی اجازه بازسازی و نوسازی را ندارند یا در تعداد طبقات محدود اجازه لازم را دریافت می‌کنند و از مسئولان تقاضا داریم این موضوع را بررسی کنند.

وی در پایان تأکید کرد: شهرداری کرمانشاه بر اساس ابلاغ حکم دادگاه نسبت به صدور پروانه تخریب بیمارستان مسیح اقدام کرده و میراث فرهنگی کرمانشاه نیز در جریان حکم نهایی دیوان عدالت اداری بوده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از