پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-06-03 12:07 - شماره خبر : 9248 0
رئیس شبکه بهداشت و درمان دالاهو خبر داد:

توزیع داروی رایگان میان زوار در خسروی

رئیس شبکه بهداشت و درمان دالاهو گفت: در راستای ارائه خدمات دارویی و ویزیت رایگان تاکنون به مبلغ ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان داروی رایگان بین زائران توزیع شده است.

حسن نظرپور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: پدیده اربعین حسینی روشنگر مکتب اسلام و بیانگر فرهنگ عاشورایی است و ایام اربعین نیز تداعی‌گر واقعه کربلا است. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دالاهو با توجه به اینکه نگرانی‌هایی بابت شیوع بیماری واگیردار بین زائران وجود دارد، افزود: دو غرفه بهداشت و سلامت در مسیر زائران اربعین در محوطه موکب‌ها برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین برپا کرده‌ایم. 

نظرپور با اشاره به اینکه تلاش کردیم امکانات و ظرفیت کادر درمان و آمبولانس‌ها را به زائران اباعبدالله‌الحسین (ع) افزایش دهیم، گفت: دو تیم مستقر به صورت شبانه‌روزی در محل موکب‌ها، چهار آمبولانس در شهرستان دالاهو و دو آمبولانس دیگر در شهر گهواره به همراه دو پزشک عمومی در محل مرکز بهداشت مستقر هستند. 

وی در ادامه افزود: در راستای ارائه خدمات دارویی و ویزیت رایگان تاکنون به مبلغ ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان داروی رایگان بین زائران توزیع شده و به طور میانگین روزانه ۲۵ نفر از زائران از این خدمات رایگان استفاده می‌کنند. 

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دالاهو تصریح کرد: فعالیت‌هایی که پرسنل بهداشت انجام می‌دهند عبارتند از ارائه مشاوره با عنوان فرزندآوری، بارداری، جوانی جمعیت، سلامت و ایمنی مواد غذایی و انجام  تست فشار خون، قند خون و تب‌سنجی که به زائران ارائه می‌شود. 

وی گفت: تصادف‌های بین جاده‌ای که آسیب می‌بینند به صورت سرپایی و بیمارانی که آسیب و جراحت شدید داشته باشند با آمبولانس‌های خدمت‌رسان  به بیمارستان‌های مرکز استان انتقال داده می‌شوند. 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/VpKvj
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار