حالت تاریک
Logo
جمعه, 27 مهر 1403
تولد ۱۱ هزار نوزاد در کرمانشاه
سرپرست ثبت احوال کرمانشاه خبر داد:

تولد ۱۱ هزار نوزاد در کرمانشاه

سرپرست ثبت احوال کرمانشاه گفت: در شش ماهه نخست امسال ۱۰ هزار و ۹۹۴ نوزاد در استان کرمانشاه متولد شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛منصور عزیزی با بیان اینکه بیشتر نوزادان متولد شده طی این مدت پسر بوده‌اند، افزود: در شش ماهه نخست امسال پنج هزار و ۷۴۵ نوزاد پسر و پنج هزار و ۲۴۹ نوزاد دختر در استان به دنیا آمده‌اند.

عزیزی در ادامه به آمار فوتی‌های استان کرمانشاه در این مدت اشاره کرد و افزود: در این مدت ۶ هزار و ۲۲۸ نفر فوت کرده‌اند که ۳ هزار و ۶۲۱ نفر آن‌ها مرد و ۲ هزار و ۶۷ نفر زن بوده‌اند.

سرپرست ثبت احوال کرمانشاه با بیان اینکه فرآیند ثبت وقایع حیاتی در استان به سرعت انجام می‌شود، گفت: فرآیند صدور شناسنامه نوزدان تازه متولد شده در استان یک روزه انجام می‌شود.

عزیزی با بیان اینکه در دو بیمارستان حضرت معصومه (س) و معتضدی کرمانشاه برای صدور شناسنامه نوزادان تازه متولد شده نماینده ثبت احوال مستقر شده، گفت: والدین برای دریافت شناسنامه نوزادانی که در دیگر بیمارستان‌های استان متولد می‌شوند، باید به ثبت‌ احوال مراجعه کنند.

عزیزی یادآور شد: والدین برای دریافت شناسنامه نوازادان تازه متولد شده ۱۵ روز از تاریخ ولادت فرزندشان فرصت دارند و در صورت مراجعه دیرهنگام به ناچار باید پروسه اداری طولانی‌تری را سپری کنند.

وی یادآور شد: مهلت اعلام فوت به ثبت احوال هم ۱۰ روز است و انتظار داریم خانواده‌ها در گزارش فوت عزیزان خود همکاری بیشتری با ثبت احوال داشته باشند.

عزیزی در ادامه اشاره‌ای هم به آمار ازدواج و طلاق در شش ماهه نخست امسال در استان کرمانشاه داشت و گفت: در این مدت ۷ هزار و ۲۶۸ مورد ازدواج و ۲ هزار و ۷۳۱ مورد طلاق در استان به ثبت رسیده است.

منبع: ایسنا کرمانشاه 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از