حالت تاریک
مدیرکل ارشاد اسلامی استان کرمانشاه:

جشنواره بین‌المللی مداومت در کرمانشاه کلید می‌خورد

جشنواره بین‌المللی مداومت در کرمانشاه کلید می‌خورد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: مداومت؛ جشنواره مد و لباس است که به زودی گروه‌هایی از کشورهای اسلامی و بخشی از قاره اروپا و آمریکا در آن حضور پیدا خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ پوریا جلالی امروز جمعه در نشست صمیمی با هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه که به همت دستیار مردمی‌سازی فرمانداری کنگاور در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: نگاه ما به شهرستان‌ها یک نگاه ویژه است و با توجه به ظرفیت‌های موجود در کنگاور تلاش می‌کنیم که جشنواره‌هایی را به میزبانی این شهرستان برگزار کنیم. 

وی با تاکید بر اینکه اداره ارشاد پدر معنوی اهالی فرهنگ و هنر و رسانه است، خاطرنشان کرد: ما از آثاری که با ارزش‌ها و فرهنگ جامعه منافات نداشته باشد حمایت می‌کنیم. 

جلالی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه می‌تواند میزبان بزرگترین رخدادهای بین‌المللی باشد، اذعان داشت: در تلاش هستیم با ایجاد هماهنگی‌های لازم دهه فرهنگ کرمانشاه را در اروپا به میزبانی ایتالیا یا فرانسه برگزار کنیم و در همین راستا همه شهرستان‌های استان نیز حضوری موثر خواهند داشت و آثاری که به مفاهیم مقاومت و اربعین حسینی(ع) اشاره داشته باشند، در این جشنواره بین‌المللی ارائه و آثار برتر تجاری و به صورت انبوه تولید می‌شود. 

۱۲۰ اثر تاریخی، فرهنگی و مذهبی در کنگاور داریم 

ایرج صادقی؛ فرماندار کنگاور نیز در ادامه به بیان دغدغه‌های هنرمندان پرداخت و فرسودگی صندلی، نورپردازی بی‌کیفیت و نبود سیستم صوتی مناسب را سه مشکل اساسی سالن یادگار امام راحل عنوان کرد و خواستار رفع این مشکلات و ایجاد زیرساخت مناسب برای فعالیت هنرمندان شد. 

وی با اشاره به اینکه شهرستان کنگاور از ظرفیت‌های خوبی در حوزه فرهنگ و هنر برخوردار است، ابراز داشت: ۵۰۰ هنرمند در حوزه‌های مختلف در سطح شهرستان فعالیت می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به انجمن‌های موسیقی، تئاتر، خوشنویسی، شعر، هنرهای تجسمی و… اشاره کرد و تعزیه دهستان فش هم یک برند کشوری است. 

صادقی در پایان با اشاره به اینکه در شهرستان کنگاور ۱۲۰ اثر تاریخی، فرهنگی و مذهبی داریم که ثبت ملی شده‌اند، تصریح کرد: شهرستان کنگاور از حداقل امکانات که باید جوابگو هنرمندان باشد محروم است. 

در ادامه این نشست صمیمی هنرمندان کنگاور به بیان مشکلات انجمن‌های هنری خود پرداختند و از مسئولان قول پیگیری گرفتند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از