دوشنبه 26 شهر 1403
1403-06-06 10:04 - شماره خبر : 9324 0
مدیرکل‌ سابق بنیاد حفظ آثار کرمانشاه مطرح کرد:

جهاد تبیین، مهم‌ترین هدف برگزاری کنگره شهدا

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: مهم‌ترین هدف برگزاری کنگره شهدا در استان‌ها می‌تواند جهاد تبیین در جامعه باشد.

سردار مرادعلی محمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: مهم‌ترین مأموریت‌ در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نقش‌آفرینی موثر در برگزاری کنگره ملی شهدا است چرا که همواره باید یاد شهیدان والامقام را گرامی بداریم و سیره و روش شهدا و پیام آنها را منتقل کنیم.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه عنوان کرد: اقدامات فرهنگی در حوزه شهدا توسط بنیاد حفظ آثار باید به صورت فرآیندی مستمر برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدا تبیین شود، لذا یکی از روش‌های بسیار خوب در این زمینه برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های متوالی شهدا در سطوح مختلف جامعه اعم از روستایی، شهری، مراکز استان‌ها، محیط‌های مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های هنری و نیروهای مسلح است.

محمدی خاطرنشان کرد: در جوامع جهانی، کشورهای مختلف همواره نمادهای اقتدار و الگو‌های ملی خود را به جامعه معرفی کرده و گرامی می‌دارند و نکته قابل توجه این است این جوامع با استفاده از ظرفیت ادبیات و هنر، نمادها و الگوهای خود را به نسل‌های جوان معرفی می‌کنند.

مدیرکل اسبق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه اذعان کرد: گرامیداشت الگوهای یک جامعه، امری لازم و ضروری برای هر جامعه است، به ویژه در جامعه اسلامی و دینی جمهوری اسلامی ایران که احیای ارزش‌های دینی، ملی و مذهبی ریشه در تاریخ آن دارد.

محمدی در رابطه با الگوبرداری نمادهای دفاع مقدس از قیام عاشورا بیان کرد: در بررسی تاریخ انبیاء، اسلام و انقلاب اسلامی به ویژه نهضت عاشورای امام حسین (ع) شاهد هستیم که مصادیق نهضت عاشورا در دفاع مقدس مورد بهره‌برداری معنوی قرار گرفته است.

وی در پایان با اشاره به هدف برگزاری کنگره ملی شهدا، تأکید کرد: مهم‌ترین ضرورت و هدف برگزاری کنگره شهدا در استان‌ها می‌تواند جهاد تبیین در جامعه باشد که یکی از مطالبات مهم و تأثیرگذاری است که مقام معظم رهبری در (بیانیه گام دوم انقلاب) به آن اشاره داشته است.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/4xXJQ
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار