حالت تاریک
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه مطرح کرد:

جهش تولید کلیدی برای عبور از مشکلات اقتصادی

جهش تولید کلیدی برای عبور از مشکلات اقتصادی

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: جهش تولید یک موضوع کلیدی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کرده در واقع یک نکته طلایی در اندیشه رهبر انقلاب برای عبور از مشکلات اقتصادی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی‌کیا در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: تأکید چند ساله مقام معظم رهبری بر روی موضوع اقتصاد، مطالبه امروز عموم مردم نیز هست و نشان از این دارد که مقام معظم رهبری درد جامعه را درک می‌کنند و به دنبال اصلاح آن به عنوان سکان‌داری قدرتمند هستند که توانسته‌اند نظام اسلامی را در این چهار دهه تا این سطح بالا بیاورد.

 

 

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با آغاز سال جدید تأکید مقام معظم رهبری بر جهش تولید با مشارکت همه‌جانبه مردم است، لذا براساس اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، هم مردم یعنی بخش‌های خصوصی، باید در اقتصاد نقش کلیدی و اساسی داشته باشند و هم دولت سیاست‌گذار باشد.

 

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در رابطه با تحقق شعار سال اذعان کرد: مجلس می‌تواند این زیر ساخت را فراهم کند و دولت نیز به این موضوع کمک کرده و در واقع برای حضور قدرتمند مردم در اقتصاد زمینه‌سازی کند.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌کیا خاطرنشان کرد: امروز اگر می‌بینید اقتصاد معیوب و بیمار است و عده‌ای از رانت بهره می‌برند، به دلیل این است که شفافیت به تمام معنا جایگاهی پیدا نکرده و به وجود نیامده است.

 

 

وی با بیان اینکه دولت در اقتصاد نقش‌آفرین است، افزود: اقتصاد ما از اقتصاد دولتی باید به سمت اقتصاد بخش خصوصی و تعاونی‌ها برود و تأکید مقام معظم رهبری نیز بر این است که دولت نقش خود را در اقتصاد کم‌رنگ کند.

 

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی نقش دولت در اقتصاد کم شود، نقش مردم بیشتر خواهد شد که البته نقش مردم در گام اول در تشکیل و اداره تعاونی‌ها و در گام بعدی در بخش‌های خصوصی و سرمایه‌گذاران مدنظر است.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌کیا با اشاره به نقش‌آفرینی مردم در اقتصاد، تصریح کرد: این روند مردمی‌سازی می‌تواند اقتصاد را پویا کرده و چون هزینه‌های بخش دولتی بسیار بالا است و در بخش خصوصی این هزینه‌ها کمتر است، موجب افزایش تولید کالاهای کم هزینه‌تر و رقابتی خواهد شد و به تبع قدرت صادرات افزایش می‌یابد.

 

 

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: جهش تولید یک موضوع کلیدی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کرده در واقع یک نکته طلایی در اندیشه رهبر انقلاب برای عبور از مشکلات اقتصادی است.

 

 

وی در زمینه رفع معضلات اقتصادی به مردم توصیه کرد مردم به جای سرمایه‌گذاری در حوزه مسکن، ارز، طلا و خودرو که باعث ایجاد دلالی در بازار شده، سرمایه‌های خود را به سمت تولید و اشغال‌آفرینی هدایت کنند که باعث ایجاد یک چرخه اقتصادی سالم خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی‌کیا در پایان تصریح کرد: امیدواریم دولت بتواند در این آزمون موفق باشد و مجلس شورای اسلامی نیز قاعدتاً هرکاری از دستش بر بیاید در حوزه قانون‌گذاری و تسهیل‌گری انجام خواهد داد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از