پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-13 19:31 - شماره خبر : 8598 0
سرپرست اداره‌کل محیط زیست کرمانشاه خبر داد:

حریق یک‌هزار و ۷۰۰ هکتاری طبیعت کرمانشاه

سرپرست اداره‌کل محیط زیست استان کرمانشاه از حریق یک‌هزار و ۷۰۰ هکتاری طبیعت کرمانشاه خبر داد

سعید دزفولی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: در رابطه با اطفای حریق و آتش‌سوزی مزارع و مراتع، نیروهای محیط زیست استان کرمانشاه از اواسط خردادماه یک‌سری اقدامات پیش‌گیرانه از جمله ایجاد آتش‌بر در مناطق تحت مدیریت و مناطق حفاظت شده، انجام داده‌اند و در مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان محیط زیست استان کرمانشاه، ۲۱ گروه واکنش سریع اطفای حریق تشکیل شده است. 

سرپرست اداره‌کل محیط زیست استان کرمانشاه عنوان کرد: هرساله با افزایش نزولات آسمانی قطعاً پوشش مرتعی نیز افزایش خواهد داشت، در سال جاری نیز مراتع کرمانشاه از لحاظ پوشش گیاهی رشد قابل توجهی داشتند، که به تبع آن کوچک‌ترین سهل‌انگاری انسانی و غیرانسانی منجر به آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها خواهد شد. 

دزفولی‌نژاد اذعان کرد: در همه مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان محیط زیست استان کرمانشاه به محض وقوع حریق، نیروهای واکنش سریع یگان حفاظت بلافاصله به منطقه اعزام خواهند شد و نیروهای شهرستانی در حوزه استحفاظی خودشان اقدام به مقابله با حریق را انجام می‌دهند. 

سرپرست اداره‌کل محیط زیست استان کرمانشاه تأکید کرد: سازمان محیط زیست استان کرمانشاه با ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر محیط‌بان قطعاً جواب‌گوی مدیریت کامل در ۲۶۰ هزار هکتار عرصه تحت مدیریت نیست، به همین خاطر از نیروهای مردمی، کوهنوردان، همیاران، انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد زیست محیطی درخواست داریم که همیشه کمک‌کار و همراه با محیط‌بانان در بحث اطفای حریق پای‌کار باشند. 

دزفولی‌نژاد در رابطه با مباحث آموزشی در حوزه محیط زیست بیان کرد: در بحث حفظ محیط زیست، آموزش و فرهنگ‌سازی یکی از ویژه‌برنامه‌هایی است که هر سال به طور ماهیانه در قالب طرح یک ساعت با محیط‌بان، یک‌سری آموزش‌ها به جوامع محلی و دهیاران که جامعه هدف هستند ارائه می‌شود که در این آموزش نحوه مقابله با حریق و تجهیز این عزیزان به تجهیزات و ادوات مهار حریق نیز آموزش داده خواهد شد. 

وی در ادامه افزود: به هر حال آتش‌سوزی اجتناب‌ناپذیر است و متأسفانه در کل مناطق چهارگانه شاهد آتش‌سوزی بودیم که قریب به اتفاق در همه آتش‌سوزی‌ها متأسفانه عوامل انسانی نقش داشته است و سازمان محیط زیست نیز همواره پای‌کار بوده و در هر جایی که حریق اتفاق افتاده یگان حفاظت با کمترین زمان به محل حریق رفته و مشغول فعالیت شده است. 

سرپرست اداره‌کل محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: از شروع تابستان امسال تاکنون، چیزی حدود یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار از عرصه‌های تحت مدیریت سازمان محیط زیست متأسفانه دچار حریق شده‌اند که ان‌شاءالله با تدابیر اندیشیده شده از ادامه این روند جلوگیری خواهد شد. 

دزفولی‌نژاد در پایان خواستار کمک همه سازمان‌ها برای مهار آتش‌سوزی‌ها شد و گفت: از همه نیروهای انتظامی، نظامی و مراکز امنیتی از جمله: سازمان بسیج، سپاه پاسدارن، ارتش و پادگان‌های که در مناطق مستقر هستند انتظار داریم که در مهار آتش‌سوزی‌ها کمک‌کار محیط‌بانان باشند و به محض اینکه حریق اتفاق افتاد کمک کنند تا بتوانیم از گسترش آن جلوگیری کنیم.

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/V0rxX
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار