حالت تاریک
ائمه جمعه شهرستان‌های کرمانشاه تأکید کردند؛

حمایت از جوانی جمعیت ضرورتی اجتنا‌ب‌ناپذیر

حمایت از جوانی جمعیت ضرورتی اجتنا‌ب‌ناپذیر

ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بر ضرورت حمایت از جوانی جمعیت و رفع موانع فرزندآوری تأکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بر ضرورت حمایت از جوانی جمعیت تأکید کردند.

فرهنگ غربی باعث افزایش سقط جنین شده است

ماموستا محمدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان جوانرود، اظهار داشت: به مناسبت روز ملی جمعیت به همه توصیه می‌کنم در راستای دستورات مبارک اسلام و فرموده‌های حضرت محمد(ص) جوانان را به ازدواج و فرزندآوری تشویق کنید. 

امام جمعه جوانرود افزکد: متأسفانه در جامعه امروز فرهنگ غربی باعث افزایش سقط جنین شده و بانوان و پزشکانی که در این اقدام غیرشرعی و زشت و نابخشودنی دست دارند را منع می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم برای افزایش جمعیت تلاش کنند. 

محمدی تصریح کرد: آمارها حاکی از آن است جمعیت کشور ایران هرساله روبه پیری می‌رود و اگر به فکر افزایش و جوانی جمعیت نباشیم آسیب‌های جبران‌ناپذیری به کشور و ملت وارد می‌شود. 

وی در پایان گفت: امیدواریم به همت مسئولان و همکاری مردم متدین در سال‌های پیش رو شاهد افزایش جمعیت در کشور عزیزمان باشیم و از تلاش‌های شبکه بهداشت شهرستان در راستای سلامت مردم تشکر می‌کنیم.

جمعیت عاملی موثر برای ایجاد تمدن نوین اسلامی است 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی ساداتی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان سرپل‌ذهاب، اظهار داشت: آیات قرآنی بسیاری وجود دارد که جمعیت را به عنوان موهبت الهی و عامل مهمی در اقتدار جامعه، ارمغان رشد و بالندگی فردی و اجتماعی، کثرت جمعیت را خیر کثیر و جنگ جمعیتی و هلاکت نسل را سیاست طاغوت و نظام سلطه معرفی می‌کند. 

امام جمعه سرپل‌ذهاب باانتقاد از قوانین کنترل جمعیت در کشور افزود: سال‌هایی در کشور بود که سیاست کشور به علل قابل بررسی به سمت کاهش نرخ رشد جمعیت متمایل کرده بود و در این زمینه نیز تا حد قابل توجهی پیش رفته است و باعث کاهش جمعیت جوان شده بود که کشور را از جهات مختلف در معرض خطرات جدی و مشکلات جبران ناپذیری قرار می‌داد؛ رهبر انقلاب از سال ۹۰ از این قوانین انتقاد کرده و خطرات تحدید نسل و راهکارهای افزایش جمعیت را به مناسبت‌های گوناگون بیان فرمودند. 

وی با اشاره به اصلی‌ترین ابعاد دغدغه‌های رهبر انقلاب در موضوع جمعیت، گفت: در بیانات دغدغه‌مند رهبر انقلاب ضرورت افزایش جمعیت برای تأمین نیروی جوان و با نشاط در راستای پیشبرد اهداف کشور و جلوگیری از رکود حرکت کشور به سوی رشد و تعالی مادی و معنوی در فرمایشات ایشان موج می‌زند به گونه‌ای که حتی اگر افرادی که تقیدات مذهبی نداشته باشند صرف علاقه‌مندی به کشور و آینده ایران آن‌ها را به این مسئله حساس و متوجه خواهد کرد. 

ساداتی بیان داشت: در کشور یک نگاه نقادانه به زندگی غربی وجود داشته که به اینجا منتهی شده و میراث آن به ما رسیده است ما هم در برهه‌ای از زمان غفلت کردیم و کاری را که باید انجام ندادیم هرچند امروز در برخی از کشورهای غربی از کاهش باروری زیان می‌بینند و پشیمان هستند اما در برخی کشورهای غربی مطلقاً کاهش باروری وجود ندارد و خانواده‌های پرجمعیت دارند و چطور خانواده ایرانی که می‌خواهد از آن تقلید کند باید یک یا دو فرزند داشته باشد. 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب جمعیت جوان را به عنوان یکی از شاخصه‌های ضروری دستیابی به آرمانها عنوان می‌کنند لذا از مجموع فرمایش‌های ایشان می‌توان نتیجه گرفت که تلاش برای رشد جمعیت جوان کشور یکی از ابزارهای نیل به آرمان‌هاست از این رو باید در صورت نیاز برای آن هزینه هم پرداخت کرد و لذا اگر افراد جامعه صرفاً سختی و مشقت‌های پیش روی فرزند آوری را علت خودداری از فرزنددارشدن معرفی می‌کنند باید بدانند که وقتی افزایش نسل به عنوان یکی از لوازم نیل به آرمانها بنگرند در این صورت به راحتی برای آن حاضر به تحمل سختی و صرف هزینه‌های مختلف خواهند شد. 

وی جمعیت را عاملی موثر برای ایجاد تمدن نوین اسلامی دانست و اذعان داشت: بیانات رهبر انقلاب فقط شکوه نیست بلکه ارائه راه‌های برون رفت از این مشکل هم است، به همین جهت رهبر انقلاب سیاست‌های کلی جمعیت را در ۱۴ بند ابلاغ فرمودند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از