حالت تاریک
Logo
دوشنبه, 07 آبان 1403
حمله به ایران نقض آشکار قوانین بین‌المللی بود
استاد دانشگاه:

حمله به ایران نقض آشکار قوانین بین‌المللی بود

استاد دانشگاه گفت: اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کشورمان نقض آشکار حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد به‌ویژه اصل منع تهدید یا توسل به زور علیه تمامیت سرزمین و حاکمیت ملی کشور است.

جهان‌بخش زنگنه‌تبار در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: رژیم صهیونیستی چند نقطه نظامی و راداری را در اطراف تهران، خوزستان و ایلام مورد حمله موشکی قرار داد، چند نکته در مورد این عملیات ناموفق صهیونیست‌ها قابل ذکر است: اقدام تجاوزکارانه نقض آشکار حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد به‌ویژه اصل منع تهدید یا توسل به زور علیه تمامیت سرزمین و حاکمیت ملی کشور است. 

این استاد دانشگاه عنوان کرد: رژیم صهیونیستی به‌خصوص نخست‌وزیر فاسد، کودک‌کش و متجاوز آن ادامه حیات سیاسی ننگین خود را در بحران‌آفرینی می‌بیند؛ این اقدام تجاوزکارانه نقش یک تنش‌زایی در منطقه را دنبال می‌کند و تمام پیامدهای این‌گونه اقدامات بر عهده رژیم صهیونیستی و آمریکای جهان‌خوار و دیگر حامیان این رژیم است. 

وی تصریح کرد: به غیر از چند مورد تمام موشک‌ها قبل از ورود به آسمان کشورمان توسط پدافند هوایی ارتش متلاشی شدند یعنی عملیات کاملاً ناموفق بود؛ هیچ‌گونه ترس و وحشتی در جامعه به‌خصوص در این سه شهر احساس نشد و مردم به زندگی عادی خود مشغول بودند و آن را حمله به حساب نیاوردند. 

زنگنه‌تبار خاطرنشان کرد: دشمن بداند که تمام آسمان مقدس این سرزمین سرتاسر حرم، یک گنبد پولادین دارد و دشمنان ایران اسلامی آرزوی فرود موشک‌هایشان به این سرزمین را به گور خواهند برد؛ سازمان‌های بین‌المللی باید ضمن محکوم کردن این تجاوزها به وظیفه قانونی خود عمل کنند ولی آن‌ها بازیچه دست آمریکا و صهیونیسم بین‌الملل هستند. 

عضو بسیج اساتید استان کرمانشاه افزود: آمریکا و دیگر حامیان رژیم صهیونیستی بدانند که تاریخ مصرف رژیم غاصب کودک‌کش صهیونیستی در این منطقه به اتمام رسیده است و باید به فکر جای دیگری برای آن باشد. 

وی بیان داشت: بر اساس اصل ۵۱ منشور ملل متحد حق دفاع مشروع و پاسخ‌گویی به این اعمال تجاوزکارانه برای جمهوری اسلامی ایران محفوظ است و بسیاری از کشورها این تجاوز آشکار را خلاف قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد را محکوم کردند یعنی علاوه بر افکار عمومی جهان، حکومت‌ها همین اقدام تجاوزکارانه را محکوم کردند و حق پاسخ‌گویی برای کشور ما را محفوظ می‌دانند. 

زنگنه‌تبار ابراز داشت: عامل ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه وجود این رژیم غاصب در منطقه، کشتار، تجاوز و آواره کردن مردم در بیش از ۷۰ سال اخیر است و پایان دادن به این اقدامات وحشیانه و سپردن سرزمین‌های اشغالی به مردم فلسطین با همه ادیان و برگزاری انتخابات آزاد تنها راه بازگشت آرامش به این سرزمین‌هاست. 

این استاد دانشگاه ادامه داد: این‌گونه تجاوز فقط به خاطر افکار عمومی صهیونیست‌ها و مصرف رسانه‌ای داشت و خود می‌دانند که در مقابل جمهوری اسلامی ایران نه توان دفاع و نه قدرت هیچ‌گونه تجاوزی به سرزمین مقدس ما را دارند. 

وی با بیان اینکه راهبرد قطعی ثابت و بلندمدت جمهوری اسلامی ایران در ۴۵ سال اخیر، نابودی کامل رژیم صهیونیستی است، گفت: اجرای این راهبرد با تاکتیک‌ها و تکنیک‌های خاص است و به هیچ‌وجه این رژیم و باند تبهکار را به رسمیت نخواهیم شناخت. 

زنگنه‌تبار با بیان اینکه عملیات طوفان الاقصی منجر به نابودی کامل رژیم صهیونیستی خواهد شد، افزود: رژیم صهیونیستی تاوان بیش از ۷۰ سال تجاوز، کشتار، آواره کردن و قتل را می‌پردازد و به فضل الهی این رژیم در عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در یک باتلاقی فرو رفت به فرمایش رهبر معظم انقلاب از آن رهایی نخواهد یافت. 

وی در پایان گفت: ملت بزرگی ایران و مدافعان نظام اسلامی در همه حوزه‌ها یک‌دست و متحد پشت سر نائب امام زمان (عج) حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) تا آخرین نفر و آخرین نفس از تمامیت ارضی ایران اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع خواهند کرد. 

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از