پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-24 10:20 - شماره خبر : 8930 0
کارشناس مسائل دینی:

دشمنان از راهپیمایی عظیم اربعین می‌ترسند

کارشناس مسائل دینی گفت: دشمنان وقتی اجتماع عظیم اربعین را در راهپیمایی و پیاده‌روی کربلا می‌بینند می‌فهمند این افراد جمعیتی هستند که به اهداف امام حسین (ع) بسیار وفادار هستند، دشمن از این اراده و نیرو می‌ترسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دانیال بهرامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین اسباب شکوه مراسم حسینی است، طبق روایات اگر خودمان نتوانستیم در اربعین شرکت کنیم ببینیم چند نفر را می‌توانیم با هزینه خود به اربعین بفرستیم که ائمه اطهار می‌فرمایند اگر نتوانستید در مراسم اربعین شرکت کنید ولی کسی را فرستادی دقیقاً از نظر پاداش مانند این است که خودمان شرکت کرده‌ایم، خداوند در کوه طور به موسی (ع) فرمود خرج کن در راه حسین (ع) ۷۰ برابر آن را برمی‌گردانم. 

این کارشناس مذهبی افزود: پیاده‌روی اربعین یک مسیر برای رسیدن به خدای متعال است، همه ابعاد شرکت در این مراسم از سر محبت نیست بخشی از آن رعایت ادب است، از کیلومترها قبل با پای پیاده رفتن را شروع می‌کنیم چون حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) احترام دارند. 

وی گفت: در قصه‌هایی که مرحوم دستغیب نوشته آورده است که در کوفه کسی بود که همسایه خوبی نداشت به حرم امیرالمومنین (ع) رفت و به حضرت گفت باید انتقام من را از این همسایه ظالم بگیری، بعد از چند شب در عالم رویا می‌بیند که حضرت امیر (ع) به این فرد می‌فرماید که ما حرفهایت را شنیدیم و می‌دانیم که تو را اذیت کرده است اما اگر می‌توانی او را ببخش، آن فرد به حضرت می‌گوید هر چه شما بگویید اطاعت می‌کنم ولی چرا؟ حضرت می‌فرماید این شخص یک‌بار از کنار حرم ما رد می‌شد و ایستاد یک سلام به من کرد و رد شد، ما هنوز آن جواب را به این فرد بدهکاریم. 

بهرامی خاطرنشان کرد: در مسیر پیاده‌روی اربعین حتماً احترام حضرت مهدی (عج) را نگهداریم چرا که حضرت قطعاً در این مسیر هستند، ادب همیشگی است وقتی پیاده می‌رویم در قلبمان بگوییم ارباب من به احترام عظمت‌ شما می‌خواهم به کربلا بیایم؛ مردم دنیا وقتی اربعین را می‌بینند فقط تلقی محبت نمی‌کنند تلقی محترم بودن و ادب رعایت کردن را هم می‌بینند و ما باید این را در قلب خودمان هم بیاوریم چرا حضرت سیدالشهدا (ع) دارای احترام هستند. 

استاد حوزه علمیه اسلام‌آبادغرب تصریح کرد: دشمنان می‌دانند که ما هر سال عزاداری‌هایمان گسترده‌تر می‌شود، پیاده‌روی اربعین که چند سال است اتفاق افتاد است و از ۱۰۰ میلیارد بمب که در هیروشیما انداختند دردش برای آمریکا، انگلیس و غرب بسیار سنگین‌تر است؛ در پیاده‌روی اربعین است که ۲۵ میلیون نفر  ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر پیاده می‌آیند و همدیگر را نمی‌شناسند ولی از هم پذیرایی می‌کنند، دشمن از این مسئله عصبانی است که چرا کشیش‌ها با صلیب در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند. 

وی ادامه داد: دشمنان وقتی اجتماع عظیم اربعین را در راهپیمایی و پیاده‌روی کربلا می‌بینند می‌فهمند این افراد جمعیتی هستند که به اهداف امام حسین (ع) بسیار وفادار هستند، دشمن از این اراده و نیرو می‌ترسد، این پیاده‌روی نه تنها به کسی ضرر نمی‌زند بلکه باعث نشاط و قدرت می‌شود و در دنیا هم صدا می‌کند و هر سال هم شکوه آن بیشتر می‌شود. 

بهرامی تصریح کرد: در روزگاری که دشمنان اسلام قصد دارند با انواع و اقسام تئوری‌های مختلف که اسلام را نابود کنند و شیعه و سنی را به جان هم بیندازند و سایر ادیان را به جان مسلمانان بیندازند می‌بینند که اربعین همه را حول محور امام خودش آشتی داده است و همه هم قبول کردند. 

این استاد حوزه علمیه اذعان کرد: اوج تمام اهدافی که برای ظهور امام زمان (عج) لازم است در اربعین شاهد هستیم، مراسم اربعین را هر چقدر که می‌توانیم باید پربارتر و معنوی‌تر برگزار کنیم چرا که هر کدام از ما یک رسانه هستیم  و می‌توانیم عظمت این مراسم را در فضای مجازی انتشار دهیم و غوغایی به پا کنیم. 

وی در پایان گفت: وقتی مولایمان امام زمان (عج) ظهور می‌کند پنج جمله کلیدی دارد «ألا یا اهل العالم إن جدی الحسین قتل عطشانا»، در آن زمان همه مردم دنیا امام حسین (ع) را به خاطر بزرگترین راهپیمایی دنیا می‌شناسند.


انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/N3obR
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار