حالت تاریک
کارشناس مسائل سیاسی:

دنیا به شهیدشدن سردار سلیمانی نیاز بیشتری داشت

دنیا به شهیدشدن سردار سلیمانی نیاز بیشتری داشت

کارشناس مسائل سیاسی گفت: از ابتدا هم دنیای اسلام و انسانیت به شهید سلیمانی نیاز بیشتری داشت و البته دنیا برای ایشان تنگ بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، حشمت‌الله قنبری صبح امروز پنج‌شنبه در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کرمانشاه، اظهار داشت: ابعاد شهادت شهید سلیمانی تاکنون مورد کنکاش قرار نگرفته و آثار آن نیز مانند سِر پوشیده باقی‌مانده شاید نیاز است که خود ایشان فکر و اندیشه‌ها را به سمت این موضوع هدایت کند.

وی با اشاره به اینکه آینده نظام جمهوری اسلامی ایران روشن‌تر از امروز است، اقدام بزدلانه تروریستی اخیر در مزار شهدای کرمان را محکوم کرد.

قنبری خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی شخصیتی بسیار بزرگ بود که تمام شبکه‌های نظام سلطه نسبت به ایشان به بن بست رسیدند و برای آن‌ها چاره‌ای به غیر از اقدام تروریستی علیه ایشان باقی نماند، در حالی که شهادت سردار سلیمانی جبهه مقاومت اسلامی را منسجم و آسیب‌ناپذیر کرد.

کارشناس مسائل سیاسی با برشمردن خصائل والای سردار سلیمانی، گفت: از ابتدا هم دنیای اسلام و انسانیت به شهید سلیمانی نیاز بیشتری داشت و البته دنیا برای ایشان تنگ بود.

قنبری با بیان اینکه مرگ شایسته سردار سلیمانی نبود و باید به شهادت می‌رسید، تصریح کرد: همه افرادی که سردار سلیمانی را می‌شناختند برای ایشان احترام ویژه‌ای قائل بودند اما هیچ کسی گمان و باوری نداشت که قاسم سلیمانی به شهید سلیمانی تبدیل شود.

وی افزود: سردار سلیمانی رزمنده‌ای رشید و فرمانده‌ای بود که از مرگ نمی‌هراسید، تعلق خاطر به امام راحل و بسیج در ایشان عمیق و ریشه‌دار و منطبق با اعتقادات ناب اسلام بود، متواضع و فروتن و تبسمی دل‌انگیز داشت که وی را دوست‌داشتنی‌تر می‌کرد.

سردار سلیمانی در سختی‌ها برادر مردم بود 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه قاسم سلیمانی اشدا علی الکفار و رحما بینهم بود، اذعان کرد: سردار سلیمانی در سختی‌ها برادر مردم بود و برخی از آیات قرآن با شیوه زندگی ایشان قابل فهم می‌شد.

قنبری گفت: شاخصه قرآنی اشدا علی الکفار و رحما بینهم را تعداد زیادی از رزمندگان، یادگاران دفاع مقدس و مدافعان حرم اهل بیت (ع) دارند در واقع ایران ما از برکات وجود چنین شخصیت‌هایی برخوردار است.

وی افزود: آنچه بعد از شهادت سپهبد سلیمانی بروز و ظهور پیدا کرد این بود که اکنون ایشان یک نفر یا سازمان نیست بلکه مکتب و مقصد است، ایشان یک نام در شناسنامه، یک شهروند و عضوی از شهر یا پدری در خانه نیست بلکه قاسم سلیمانی، قاسم سلیمانی است.

قنبری اذعان کرد: پس از شهادت قاسم سلیمانی همه معادلات نسبت به وی جابه‌جا شد و ایشان از همه توصیفات و تعاریف فراتر رفت تا جایی که اکنون چهار سال بعد از شهادت مظلومانه ایشان،   میلیون‌ها نفر در ایران و عراق در مراسم سالروز شهادت ایشان حضور می‌یابند.

 سردار سلیمانی پرچم هدایت بود

وی افزود: سردار سلیمانی پرچم هدایت بود اما بعد از شهادت خودش علم هدایت شد و مزار ایشان اکنون به زیارتگاهی مقدس برای جوانان عاشق تبدیل شده در واقع ایشان اکنون یک فرمانده نظامی و یک شهروند کرمانی نیست، یک صاحب منصب در کشور و شخصیتی بین‌المللی نیست بلکه یک امام‌زاده واجب‌التعظیم است.

قنبری با بیان اینکه واژگان در برابر تعریف فضائل سردار سلیمانی قاصر است، خاطرنشان کرد: هرچه از روز شهادت سردار سلیمانی دورتر می‌شویم قاسم سلیمانی نزدیک‌تر به نظر می‌آید البته پیمودن مسیری که ایشان تا حاج قاسم شدن دل‌های مومن طی کرد، سخت است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی در پیروی از مکتب قرآن و اهل بیت (ع) عبادالله المخصلین نامیده شد، افزود: ایشان می‌دانست که پس از خاتمه زندگی دنیایی و عبور و مرور از این کره خاکی متوقف نخواهد شد، بلکه با شهادتش به کل آفرینش معنا خواهد داد که البته چنین افرادی با قدرت عبودیت وبندی از همه مراتب عبور کردند و سیمای آن‌ها و صدای آن‌ها انعکاس سیما و صدای خدا شده است.

این استاد دانشگاه در پاسخ به اینکه مخلصین چه کسانی هستند، گفت: آنها که به مقام اغناء در ذات اقدس الهی رسیده‌اند آنها به‌هیچ چیز در این دنیا تعلق خاطر ندارند وقتی برای خود مالکیتی قائل نیستند و هیچ چیز را متعلق به خود نمی‌دانند و احتیاجی به تصرف کردن ندارند.

وی با بیان اینکه آنها حساب و کتاب خدا را در دنیا به‌واسطه ثابت‌قدم بودن در راه دفاع از حق به دست آورده‌اند، گفت: همین که از این زمین و زندگی ناسوتی جدا می‌شوند مستقیماً در آغوش فیض پروردگار قرار می‌گیرند و این وعده قرآن است که آنها بدون حساب وارد بهشت می‌شوند چرا که خود این اشخاص میزان حق هستند.

قنبری ادامه داد: آنها آنچنان حضور شکوهمندی در دنیا دارند که دنیا با حضور آنها دل‌انگیز می‌شود این بسیار نکته لطیفی است که شما طوری زندگی کنید که اسباب حلاوت عشق باشید.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: مخلصین کسانی هستند که با بودنشان دل‌ها آرام می‌گیرد و با وجود آنها مردم خدا را احساس می‌کنند. 

وی افزود: امام صادق(ع) از رسول خدا و ایشان نیز از ذات اقدس الهی چنین روایت می‌کند که بنده‌ام با هیچ کاری دوست داشتنی‌تر از انجام واجبات محبوب من نمی‌شود و با انجام مستحبات وسیله جلب محبت مرا فراهم می‌آورد چندان که محبوب من می‌شود. 

قنبری تصریح کرد: فرد مخلص واجبات را به عنوان اصل مطلق پذیرفته است و به‌دنبال مستحبات و خدمت به خلق می‌رود او تا به مردم می‌رسد آنها را تمام قد از جنس رحمت خداوند به آغوش می‌کشد.

وی با بیان اینکه وقتی بنده خداوند به این نوافل و مستحبات می‌رسد پرونده او روشن شده و خداوند دوستدار و خواهان او می‌شود، گفت: اگر خداوند کسی را دوست داشته باشد خود به گوش او تبدیل می‌شود تا با او بشنود چشمش می‌شود تا با او ببیند و زبانش می‌شود تا با او حرف بزند در حقیقت تمام اعضا و جوارح و رفتار و سلوک فرد مخلص خدایی می‌شود. 

قنبری گفت: وقتی این آیات، روایات و صفات را تطبیق می‌دهیم همه آنها را در حاج قاسم سلیمانی می‌یابیم، هیچ واژه‌ای که به کمال رسیده باشد و به مقام معنوی سلیمانی نرسیده باشد وجود ندارد.

وی تصریح کرد: از این رو هرگاه شخص به مقام اخلاص واقعی و خدایی‌شدن برسد الله متعال هر چه را که بخواهد به او می‌دهد و دعاهای او را اجابت می‌کند.

 حاج قاسم با اطاعت خدا به این درجه و منزلت رسید

قنبری افزود: حاج قاسم با اطاعت خدا به این درجه و منزلت رسید، خداوند درهای رحمت خود را بر روی آدم خوب باز می‌کند.

وی با بیان اینکه قاسم سلیمانی هم حرم دارد و هم حریم، تصریح کرد: دیروز ده‌ها زائر را مظلومان شهید کردند و منافقانه به خاک و خون کشیدند یک روز قبل از آن نیز در لبنان فاجعه آفریدند نزدیک به سه ماه است که شبانه‌روز کودکان و زنان بی‌دفاع فلسطین را بی‌رحمانه قتل عام می‌کنند.

 این استاد دانشگاه ادامه داد: هزاران کودک نوجوان و جوان فلسطینی در زیر بمب‌های آمریکایی قطعه قطعه می‌شوند که تمام این وحشی‌گری‌ها با حضور مستقیم میدانی آمریکا صورت می‌پذیرد. 

وی با اشاره به اینکه ما مظلومیت را تحمل می‌کنیم و مایوس نمی‌شویم، گفت: امام عظیم‌الشأن فرمودند ما را بکشید چرا چون ملت ما بیدار می‌شود سخنان آن روز امام امروز به بار نشسته است و نه تنها ملت ما بلکه جبهه مقاومت و تمام مذاهب و ملل اسلامی در سایه کلام امام در حرکت به ایستایی و ایستادگی رسیده‌اند و آنها خواب نظام سلطه را به هم ریخته‌اند.

قنبری با بیان اینکه شاهد آن هستیم که در جهان اسلام جهش جدیدی به وجود آمده است، اذعان داشت: از آغاز تشکیل رژیم جعلی اسرائیل تا به امروز هیچگاه چهره صهیونیسم به اندازه اکنون منفور و متعفن و گندیده در پیشگاه جهانیان ظاهر نشده است. 

وی گفت: امروز پرده از چهره کریه لیبرال دموکراسی برداشته شده است و مردم شرمنده سران خود هستند، امروز سرآغاز فصل بیداری اسلامی و انسانی است فاجعه‌آفرینی‌های نظام سلطه از سر قدرت نیست بلکه قطعاً از سر عجز است. 

قنبری عنوان کرد: ماجرای عملیات طوفان‌الاقصی و مقاومت عجیب مسلمانان غزه در طی نزدیک به سه ماه اخیر فصل جدیدی را در عالم گشوده است. 

ادامه حیات رژِیم صهیونیستی خیانت به انسانیت است

وی افزود: چند سال پیش که ولی امر مسلمین وعده انقراض و نابودی رژِیم صهیونیستی را دادند مردم تعجب می‌کردند اما امروزه حتی مردم عادی به این باور رسیده‌اند که ادامه حیات رژِیم صهیونیستی خیانت به انسانیت است، این باور از متن رفتار، کردار و حرکت‌های امام به این نقطه رسیده است.

این استاد دانشگاه گفت: امروز تهدید آمریکا و اسرائیل به صورت توأمان در اکثر نقاط استراتژیک جهان از عراق، لبنان، سوریه و افغانستان گرفته تا باب المندب و فلسطین صورت می‌گیرد.

وی افزود: امروزه دنیا پذیرفته که مسئول مستقیم تمام جنایات بر علیه ملت‌های آزاده جهان و ملت مظلوم فلسطین آمریکای جنایتکار است.



انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از