حالت تاریک
در آستانه طلوع ۴۵مین فجر انقلاب؛

تبیین دستاوردها شرط لازم بیانیه گام دوم انقلاب

تبیین دستاوردها شرط لازم بیانیه گام دوم انقلاب

به‌دنبال پیشرفت‌های حاصل شده و با توجه به تشدید دشمنی‌های دشمنان، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی مهمترین وظیفه عمومی در آستانه فرارسیدن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، انقلاب اسلامی ایران در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی خود نیازمند بازخوانی و تبیین است چرا که دشمنان بیش از گذشته با جدیت تمام از طریق رسانه‌ها و جنگ نرم درصدد تخریب جمهوری اسلامی هستند که برای مقابله با آن، دهه فجر فرصت مغتنمی است برهمین اساس بنا به فرمایش مقام عظمای ولایت در یک جهاد تبیینی، در چهارچوب بیانیه گام دوم انقلاب دستاوردهای انقلاب برای نسل جوان بیان شود.

بنا به نظر اندیشمندان، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راهی برای تحق آرمان‌ها و تحقق اصول اسلامی است و مقام معظم رهبری در این بیانیه تاکید کردند که اصول انقلاب اسلامی و بازگشت به آرمان استکبارستیزی، عدالت‌محوری، فسادستیزی، مردم‌مداری توجه شود و باید صاحبان حقیقی انقلاب مورد توجه قرار گیرند.



تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی موجب امیدآفرینی می‌شود

محمدنبی احمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری معمار کبیر انقلاب برای تغییر، تحول و دگرگونی در باب مسائل اندیشه‌ای و دستاوردهای مادی زندگی مردم شکل گرفت.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: قبل از انقلاب حتی پایین‌ترین رده‌های نظامی کشورهایی مانند آمریکا جرات می‌کردند  دستورات خود را به مسئولان رده بالای ما دیکته کنند طوری‌که حتی شاه بدون اذن آمریکاییان اجازه بازدید از برخی مراکز مستقر در کشور را نداشت.

وی ادامه داد: بسیاری از جلساتی را که شاه با مقامات کشورهای دیگر داشت به وسیله آمریکاییان شنود می‌شد و هیچ کشوری جرأت حرف‌زدن در برابر سخن آمریکا را نداشت چه برسد که بخواهد در مقابل آن بایستد.

احمدی گفت: از لحاظ خودکفایی نیز می‌توان گفت تقریباً ۱۰۰ درصد از نیازهای ما وابسته به کشورهای دیگر بود اما امروزه ایران نه تنها تقریباً از لحاظ تأمین نیازهای خود در بخش‌های مختلف به کشورهای دیگر وابسته نیست بلکه قطعات و نیازهای صنعتی کشورهای دیگر و حتی برخی از کشورهای صنعتی را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به پیشرفت و دستاوردهای مختلف ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: این موضوع بسیار برای ایران غرورآفرین است ایران در زمره کشورهایی قرار دارد که صفر تا صد تجهیزات اتاق عمل را در خاک خود می‌سازد ایران همچنین جزو معدود کشورهای دارنده انرژی هسته‌ای است همچنین کشور ما در بحث سلول‌های بنیادی نانو و علوم نو پیشرفته قله‌های علمی بسیاری را فتح کرده است.

احمدی تصریح کرد: دنیای کفر و دشمنان قسم‌خورده ایران با تمام توان سعی در ایجاد یاس و ناامیدی در میان ملت ایران را دارند از این‌رو ضرورت تبیین این دستاوردها برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد امید در میان مردم مهم‌ترین موضوعی است که باید به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه بهترین موقعیت برای پرداختن به این دستاوردها سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است، افزود: در سال ۸۵۰ میلادی شخصی با نام سلیمان سیرافی توانسته بود از طریق دریا مسافت بین ایران و چین را بپیماید و این موضوع در آن زمان برای جهانیان شگفتی بزرگی بود اما امروزه ناوگروه ایران اسلامی ۶۵ هزار کیلومتر مسافت را با ۳۵۰ نفر به مدت هشت ماه بدون تهیه مایحتاج و سوخت خود از هیچ کشور دیگری در آب‌های جهان می‌پیماید درحالی که معدود کشورهایی هستند که توانایی چنین کاری را داشته باشند و این باعث تحیر جهانیان شده است.

احمدی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نقشه راهی برای تحق آرمان‌ها و تحقق اصول اسلامی دانست و گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند که اصول انقلاب اسلامی و بازگشت به آرمان استکبارستیزی، عدالت‌محوری، فسادستیزی، مردم‌مداری توجه شود و صاحبان حقیقی انقلاب باید مورد توجه قرار گیرند.

احمدی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای بین‌المللی دانشگاه رازی کرمانشاه نیز ۶ نفر از دانشمندان یک درصدی و ۱۹ نفر از دانشمندان ۲ درصدی جهان را در خود جای داده است از این‌رو ما باید به خود ببالیم و این دستاوردهای کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر را برای همگان تبیین کنیم.

 

تبیین در برابر هجمه دشمنان مصداق واقعی جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بحث جهاد تبیین فرمودند که هر تبیینی در حکم جهاد قلمداد نمی‌شود بلکه تبیینی که در برابر هجمه دشمن صورت گیرد مصداق جهاد تبیین است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: باید دید در وهله اول دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی و مسیر الهی ترسیم شده توسط امامین انقلاب چه مواردی را در نظر گرفته است لذا در گام دوم باید برنامه مناسب برای مقابله با دسیسه‌های دشمن طراحی شود که این همان مصداق جهاد تبیین است.

وی گفت: در مسیر جهاد تبیین همه مردم و مسئولان به گونه‌ای مسئول هستند قرآن نیز در این باره می‌فرماید: کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ اما وظیفه مسئولان از مردم بیشتر است زیرا هم خود باید به تکلیف جهاد تبیین عمل کنند و هم جامعه پیرامون خود را در این راه هدایت کنند قرآن در این باره نیز می‌فرماید لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَ أَنْزَلْنا مَعَهُمُ الْکِتابَ وَ الْمِیزانَ لِیَقُومَ النّاسُ بِالْقِسْطِ که یکی از معانی قیام به قسط این است که مردم باید به جایی برسند که مطیعاً لأمر مولا باشند یعنی امر ولی امر مسلمین را بر زمین نگذارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد میرزایی ادامه داد: نباید لازم باشد که مقام معظم رهبری به عنوان ولی امر مسلمانان چندین بار مسئله‌ای را گوشزد کنند تا به خود بیاییم و آن را انجام دهیم بلکه باید با اولین راهنمایی ایشان دست به کار شویم همان‌طور که در ۱۲ فروردین سال ۵۸ زمانی که الگوی حکمرانی جامعه اسلامی با شرکت مردم در انتخابات مشخص شد حضرت امام راحل فرمودند روز ۱۲ فروردین آغاز حکومت الله است.

وی تصریح کرد: یعنی به گفته امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی و ایجاد جمهوری اسلامی مقدمات حکومت الهی امام عصر(عج) آغاز شده است تا ان‌شاالله با ظهور حضرت حجت این انقلاب به دست مبارک ایشان سپرده شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: اولاً وظیفه شرعی مسئولان این است که به واجب قطعی جهاد تبیین به گونه‌ای عمل کنند که نقشه دشمن را نسبت به انقلاب اسلامی بهم بزنیم و در ثانی مسئولان در حیطه مسئولیت خود به گونه‌ای عمل کنند که مردم متاثر از آنها قیام به قسط شوند و در برابر دشمنان بایستند و با صلابت از آرمان‌های نظام مقدس دفاع کنند و در یک کلام یک امت موفق برای ولی امر مسلمانان باشند.

 


افتخارات جمهوری اسلامی در تبیین نیازی به اغراق ندارد

محمدهادی صحرایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اظهار داشت: ما در شرایطی وارد ۴۵ سالگی انقلاب می‌شویم که شاهد وضعیت آشفته جهان از لحاظ امنیتی، اقتصادی، اجتماعی،فرهنگی و سیاسی هستیم حاکمان و شیوه‌های حکمرانی کاملاً تغییر کرده‌اند و از آرمان‌های انسانی فاصله گرفته‌اند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه افزود: نمونه بارز این سیاست‌های ضد انسانی را می‌توان در فجایع شکل گرفته در غزه دید جهانیان در این باب شاهد ناکارآمدی و سکوت مجامع بین‌المللی هستند در همین راستا شاهد شکل‌گیری یک جریان بزرگ و همسو از سوی معاندین و رسانه‌های آنها علیه دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

صحرایی گفت: خداوند در آیه ۶۳ سوره سبا می‌فرماید اعْمَلُوا آلَ داوُدَ شُکْراً بنابراین باید قدر نعمت انقلاب را بدانیم و به این خاطر شکرگزار خداوند باشیم باید مقایسه کنیم که از کجا به کجا رسیده‌ایم ما در جهان هیچ جایگاهی نداشتیم اما اکنون به جایی رسیده‌ایم که در یک روز سه ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم و در مدارهای مختلف قرار می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: جلال آل احمد کتابی با عنوان سفر به ولایت عزرائیل دارد که تقریباً بیش از ۶۰ سال پیش نوشته شده است و به این نکته اشاره می‌کند که نفت ایران در آن زمان ارزان‌ترین نفت جهان بوده است آل احمد همچنین می‌گوید که اگر نفت ایران قطع می‌شد هزینه جنگ ایران در ویتنام پنج برابر می‌شد.

صحرایی ادامه داد: نمی‌توان این مستندات تاریخی را به راحتی نادیده گرفت آل احمد این اخبار را در سفری که به رژیم صهیونیستی داشته و از طریق خود رسانه‌های این رژیم شنیده بود از این دست اسناد در باب بی‌کفایتی رژیم طاغوت کم نیست ما باید بنگریم که از کجا به کجا رسیده‌ایم و اکنون در جایی ایستاده‌ایم که آقای خودمان هستیم و مردم در انتخابات خودشان بر سرنوشت خود نظارت می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند ما در انتخابات پیشکسوت شده‌ایم هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که در بازه ۴۵ ساله قریب به ۴۰ انتخابات برگزار کرده باشد لذا جهاد تبیین در ابتدا یک وظیفه عقلی و بعد یک وظیفه شرعی، دینی و انسانی است.

صحرایی بیان کرد: زمانی رزم‌آرا نخست وزیر وقت دوره ستمشاهی در پاسخ به فدائیان اسلام در مجلس در مورد ملی شدن صنعت نفت می‌گفت که ایرانیان حتی قادر به ساختن آفتابه هم نیستند اما امروزه ایران و ایرانی به جایی رسیده‌ که در یک روز سه ماهواره به فضا می‌فرستند که این قضیه نیز در جهان بی‌سابقه است زیرا حتی پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا نیز نتوانسته‌اند در یک روز سه ماهواره به فضا ارسال کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه با بیان اینکه عقل و انصاف ایجاب می‌کند که دستاوردهای انقلاب را تبیین کنیم و در این زمینه افتخارات جمهوری اسلامی به قدری فراوان است که نیازی به اغراق در تبیین نیز نیست، گفت: البته مشکلات کوچکی از قبیل مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد که در کنار تبیین دستاوردها باید به آنها نیز پرداخت و بهترین راه رسیدگی به مشکلات شرکت در انتخابات برای تعیین افراد شایسته، دارای صلاحیت و کارآمد است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، دهه فجر در واقع فرصتی مغتنم برای تقویت اعتماد عمومی و تبیین درست دستاوردهای نظام در قالب برنامه‌های مردمی است در واقع انقلاب اسلامی با توجه به مسائل جهانی و داخلی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و جامعه باید با توسل به بیانیه گام دوم انقلاب به سمت مقابل حرکت کند و نسل جوان را با دستاوردهای جمهوری اسلامی بیش از پیش آشنا کند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از