حالت تاریک
مدیرکل انتقال خون کرمانشاه:

ذخایر خون در کرمانشاه پایدار است

ذخایر خون در کرمانشاه پایدار است

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه با بیان اینکه نیاز به فرآورده‌های خونی همیشه وجود دارد، گفت: ذخایر خون کرمانشاه به 8 روز رسید.

مریم میرزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: ذخایر خونی مرکز انتقال خون استان کرمانشاه هم‌اکنون هشت روز است که از این حیث وضعیت پایداری را شاهد هستیم. 

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به اینکه طی روزهای آینده ماه مبارک رمضان و ایام تعطیلات نوروزی را در پیش داریم و همچنین در ایام پایانی سال نیز عمل‌های جراحی غیر اورژانسی افزایش می‌یابد نیاز به فرآورده‌های خونی بیشتر خواهد شد. 

وی ادامه داد: معمولا در روزهای منتهی به ایام پایانی سال تعداد اهداکنندگان خون کاهش می‌یابد و با توجه به اینکه ماه رمضان نیز طی روزهای آینده آغاز می‌شود از هم‌استانی‌ها تقاضا داریم اهدای خون را فراموش نکنند. 

میرزاده بیان کرد: با توجه به اینکه در تعطیلات نوروزی به علت افزایش ترددها شاهد تصادفات رانندگی هستیم برای عمل‌های جراحی نیاز به فرآورده‌های خونی بیشتر احساس می‌شود و از اهداکنندگان تقاضا داریم ما را در این امر مهم همراهی کنند. 

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: در ماه مبارک رمضان ساعات کاری مرکز انتقال خون کرمانشاه در روزهای غیر تعطیل هشت صبح تا ۲۲ شب و در روزهای تعطیل نیز ۸ و ۳۰ دقیقه تا ساعت ۱۸ خواهد بود و برنامه‌های شب‌های قدر نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد. 

میرزاده عنوان کرد: روزه‌داران به این نکته باید توجه داشته باشند روزه‌داری مانعی برای اهدای خون نیست و به روزه‌دارانی که قصد دارند طی ساعات روزه‌داری نسبت به اهدای خون اقدام کنند حتما طی افطار تا سحر مایعات زیادی مصرف کنند و یا می‌توانند طی افطار تا سحر برای اهدای خون اقدام کنند. 

وی ادامه داد: طی ۱۱ ماهه سال جاری ۶۰ هزار نفر به مرکز انتقال خون کرمانشاه مراجعه کردند که ۵۲ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند که افزایش ۱۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم و ۱۰۰ درصد پاسخگوی اهداکنندگان بوده‌ایم. 

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: یکی از مواردی که اهداکنندگان نباید آن را فراموش کنند اهدای پلاکت است زیرا این فرآورده خونی تنها سه روز قابلیت نگهداری دارد و اگر دو روز پیاپی تعداد اهداکنندگان کاهش یابد در تأمین پلاکت مشکل خواهیم داشت.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از