حالت تاریک
فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین:

پدافند غیرعامل مانع تلفات مالی و جانی است

پدافند غیرعامل مانع تلفات مالی و جانی است

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین گفت: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و مانع تلفات مالی و جانی است.

به گزارش شبکه  اطلاع رسانی مرصاد، معارف الفتی امروز سه‌شنبه در همایش یک روزه پدافند غیرعامل که با حضور بسیجیان حوزه‌های مقاومت برادر وخواهر که در حسینیه شهید دکامی سپاه قصرشیرین برگزارشد، اظهارداشت: دو نوع پدافند وجود دارد؛ یکی پدافند عامل که طی آن در قالب مجموعه اقداماتی با استفاده از امکانات و تجهیزات نظامی و سامانه‌ای با دشمن برخورد می‌شود یا آن را از بین برده یا تلفات را به حداقل می‌رسانیم.

 

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین افزود: پدافند غیرعامل نیز نوعی دفاع غیرنظامی است که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات زیاد مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی، حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات زیاد انسانی جلوگیری کرده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

 

الفتی تصریح کرد: اصول یا موضوعات پدافند غیرعامل شامل شش اقدام استتا، اختفاء، پوشش، فریب، تفرقه، پراکندگی، مقاوم‌سازی و استحکامات است .

 

وی افزود: هر قدر درجه هشیاری مدیریت دفاعی برای بکارگیری پدافند عامل بالا باشد، باز هم دشمن سعی دارد در ساعات نخست تهاجم با وارد کردن ضربات سنگین به مراکز مهم دفاعی، مراکز حساس و حیاتی کشور آسیب برساند و برای این کار پرهزینه‌ترین ابزار را با قدرت آتش سنگین به‌کار می گیرد. 

 

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین اذعان کرد: با اجرای پدافند غیرعامل می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی، حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از