دوشنبه 26 شهر 1403
1403-05-17 16:02 - شماره خبر : 8724 0
رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه:

خبرنگاران از تهدیدها و تهمت‌ها نهراسند

رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه گفت: خبرنگاران نباید از طعنه‌ها، تهدیدها و تهمت‌ها بهراسند آنها باید حتی به قیمت جانشان در پای حق ایستادگی کنند.

محمدهادی صحرایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ ضمن گرامی‌داشت روز خبرنگار، اظهار داشت: علت نام‌گذاری روز شهادت شهید صارمی در افغانستان به عنوان روز خبرنگار تبیین رسالت خبرنگاران به عنوان کسانی است که اطلاع‌رسانی را حتی در دل خطر به طور صحیح انجام می‌دهند.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه افزود: خبرنگاران نباید از طعنه‌ها، تهدیدها و تهمت‌ها بهراسند آنها باید حتی به قیمت جانشان در پای حق بایستند که متأسفانه امروزه چندان با این دید به خبرنگاری نگریسته نمی‌شود.

صحرایی گفت: بسیاری افراد به خبرنگاری به چشم کسب و کار، تلافی‌گری و دلالی می‌نگرند این افراد در واقع خبرنگاری را دزدیده و آن را به سخره گرفته‌اند.

وی گفت: شهید آوینی، شهید صارمی و ۱۷۰ شهید خبرنگار در جنگ غزه مصادیق بارز خبرنگاری در جهان هستند این خبرنگاران بزرگوار از حق کوتاه نیامدند و معامله نکردند.

صحرایی تصریح کرد: روز خبرنگار در کنار تبریک و گرامی‌داشتی که به یکدیگر می‌گوییم از واقعیات اهداف و فضای خبرنگاری صحبت می‌کنیم متأسفانه در فضای رسانه‌ای و خبرنگاری خیلی خود را درگیر تعارفات کرده‌ایم توقعاتمان از دیگران بالا رفته و انتظارات را از خودمان پایین آورده‌ایم.

این روزنامه‌نگار گفت: برخی خبرنگاران و اصحاب رسانه از دیگران توقع تقوا و کار صالح دارند اما از خود چنین توقعی ندارند و این یکی از اصلی‌ترین آفت‌های خبرنگاری است.

وی با بیان اینکه در فضای کنونی جامعه کمتر شاهد خبرنگاران اسطوره‌ای هستیم، خاطرنشان کرد: فضای خبری به سمت دلالی‌گری، انتقام‌گیری و تسویه حساب‌های شخصی سوق پیدا کرده است.

صحرایی تصریح کرد: در فضای کنونی خبرنگاری، مطالبه‌گری با متلک‌گویی، صراحت با پرده‌دری و کنکاش با تجسس اشتباه شده است که متاسفانه شاهد یک وارونگی در کار رسانه‌ها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: البته برخی رسانه‌ها هنوز رسالت رسانه را بر عهده دارند و به ارزش‌های رسانه‌ای پایبند هستند ولی بسیاری دیگر انتقادهایی را که به دیگران می‌کنند از خود ندارند. 

صحرایی افزود: رسانه‌ها قبل از انتظار از دیگران باید از خود انتظار داشته باشند نمی‌توان با کار بد، کار خوب تولید کرد؛ باید ارزش‌ها و ضد ارزش‌های فضای رسانه‌ای و خبری مرور و تبیین شوند تا خبرنگاران و اصحاب رسانه گرفتار ضد ارزش‌ها نشوند.

وی بیان کرد: با تقدیر و تعریف از خبرنگاران و اصحاب رسانه تنها آنها را فریب می‌دهیم ما از الگوهای خبرنگاری شهدایی همچون شهید رهبر، شهید آوینی، شهید طالب‌زاده و شهید صارمی برخوردار هستیم.

صحرایی ادامه داد: این شهیدان والا مقام مصادیق اخلاق خبرنگاری بودند و تا پای جانشان پای حق ایستادند و از آن کوتاه نیامدند، این شهیدان برای درک حق و حقیقت پا در عرصه خطر نهادند و حتی جان خود را در این راه فدا کردند این در حالی‌ است که خبرنگاران امروزه به ندرت طعنه تهمت و تحقیر را تحمل می‌کنند.

وی در پایان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره ۱۷۰ شهید خبرنگار که در جریان جنگ غزه طی ۱۰ ماه اخیر به شهادت رسیدند، گفت: روز خبرنگار فرصتی برای بازخوانی رسالت خبرنگاری و قدم‌نهادن در مسیر صحیح رسالت خبر و خبرنگاری است.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/NgKvz
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار