حالت تاریک
بلومبرگ:

رشد اقتصاد آلمان همچنان متوقف است

رشد اقتصاد آلمان همچنان متوقف است

شبکه خبری بلومبرگ در گزارشی به نقل از کارشناسان آلمانی هشدار داد که اقتصاد این کشور احتمالاً در آغاز سال ۲۰۲۴ پس از انقباض سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی شاهد رشد نبوده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد» و به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز دوشنبه در گزارشی به نقل از کارشناسان آلمانی هشدار داد که اقتصاد این کشور احتمالاً در آغاز سال ۲۰۲۴ پس از انقباض سه ماهه پایانی سال گذشته میلادی شاهد رشد نبوده است.

تحلیلگرانی که در نظرسنجی بلومبرگ شرکت کردند، پیش بینی می‌کنند که تولید ناخالص داخلی آلمان در سه ماه اول سال جاری میلادی متوقف خواهد شد.

یک سوم از پاسخ دهندگان حتی از این هم نسبت به اقتصاد آلمان بدبین‌تر هستند و انقباض را برای آن پیش‌بینی می‌کنند.

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول درباره سقوط قریب‌الوقوع اقتصاد آلمان

اریک یان ون هارن، تحلیلگر «رابوبنک» به بلومبرگ گفت: داده‌ها هنوز یک انقباض ملایم در سه ماهه اول را نشان می‌دهند، اگرچه به نظر می‌رسد که توقف این روند کاهشی نزدیک است.

وی افزود: احساسات (بازار در) بخش تولید کمی بهبود یافته و این در حالی است که فعالیت در بخش خدمات همچنان قوی است.

بانک مرکزی آلمان (بوندس‌بانک) ماه گذشته میلادی اعلام کرد که وضعیت اقتصاد بدتر از پیش‌بینی‌ها است و احتمالاً بازگشت آن به شرایط قبل به تعویق خواهد افتاد.

این تنظیم کننده مقررات بانکی آلمان هشدار داد که ممکن است تولید در سه ماهه اول سال جاری میلادی «در بهترین حالت راکد بماند».

بر اساس داده‌های رسمی منتشر شده در ماه گذشته، اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل از آن ۰.۳ درصد کوچک شده است.

با این حال، به لطف تجدید نظر رو به بالا در ارقام سه ماهه سوم، اقتصاد آلمان تاکنون موفق شده است از رکود فنی که با دو فصل متوالی رشد منفی تعریف می‌شود، اندکی فاصله بگیرد.

آلمان تنها اقتصاد گروه ۷ بود که در سال گذشته میلادی کوچک شد چرا که با پیامدهای بحران انرژی دست و پنجه نرم می‌کرد. اقتصاددانان مؤسسات مختلف از جمله دو وام‌دهنده بزرگ این کشور یعنی دویچه بانک و کامرزبانک، انقباض دیگری را در سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از