حالت تاریک
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه خبر داد:

رقابت ۲۷۷ کاندیدا برای انتخابات مجلس در استان

رقابت ۲۷۷ کاندیدا برای انتخابات مجلس در استان

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از رقابت ۲۷۷ کاندیدا برای انتخابات مجلس در استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ علی شعبانی ظهر پنجشنبه در هفتمین نشست ستاد انتخابات استان کرمانشاه که در سالن شهدای مرز برگزار شد، اظهار داشت: فرآیند برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی شورای نگهبان ۲۷۷ کاندید برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شده‌اند.

شعبانی ادامه داد: در حوزه انتخابیه کرمانشاه ۱۲۸ کاندید، کنگاور و صحنه و هرسین ۲۹ کاندید، سنقروکلیایی ۳۲ کاندید، اسلام آبادغرب و دالاهو ۴۰ کاندید، اورامانات ۱۸ کاندید و قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و گیلانغرب ۳۰ کاندید در حال رقابت با یکدیگر هستند.

وی ادامه داد: کاندیدهای تایید صلاحیت شده فرصت دارند تا ۷۲ ساعت پیش از انتخابات یعنی هشتم اسفندماه انصراف خود را اعلام کنند و پس از آن این امکان برای آن‌ها میسر نیست.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از بامداد امروز سوم اسفند آغاز و تا ساعت هشت صبح ۱۰ اسفندماه ادامه دارد و کاندیدها فرصت دارند بر اساس قانون نسبت به تبلیغات اقدام کنند.

شعبانی افزود: ۶ شبکه تبلیغات انتخاباتی نیز توسط صداوسیمای مرکز استان کرمانشاه راه‌اندازی شده تا مردم بتوانند حضور گسترده همراه با آگاهی و شناخت از کاندیدها را داشته باشند که ۱۰۵ نفر برای حضور در این برنامه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از ۱۰۵ کاندید ثبت‌نامی برای تبلیغات تلویزیونی ۴۷ نفر برای کرمانشاه و ۵۸ نفر برای سایر حوزه‌های انتخابیه هستند که ۵۱ نفر برای مناظره‌ها نام‌نویسی کرده که ۲۸ نفر برای حوزه انتخابیه کرمانشاه است و زمان تبلیغات نیز بر اساس قرعه‌کشی تعیین نوبت شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: دیوار نویسی، وعده‌های خلاف قانون، کارناوال پیاده و خودرویی در شهر و روستا، تخریب تبلیغات سایر کاندیدها، بلندگو سیار، بلندگو خارج از محیط ستاد تبلیغات و… از ممنوعیت‌های تبلیغات انتخاباتی است.

شعبانی اضافه کرد: دستگاه قضایی تخلفات را رصد می‌کند و شعب ویژه رسیدگی نیز تشکیل شده که تاکنون ۹ کاندید به مقام قضائی معرفی، ۶ مدیر تذکر کتبی و سه مدیر عزل شده‌اند و قطعا با متخلفان برخورد صورت می‌گیرد و کاندیدها نیز بدانند صلاحیت آن‌ها تا زمان تایید مجلس بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۴ نفر در استان کرمانشاه واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند که این آمار قطعی نیست و مهاجرت و سایر عوامل نیز موثر هستند که از این آمار ۸۳۰ هزار و ۱۸۴ نفر آقا و ۸۱۱ هزار و ۲۳۹ نفر خانم هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: رأی اولی‌ها نیز حضور بالایی در انتخابات دارند که آمار آن ۷۵ هزار و ۲۷۴ نفر است که ۳۸ هزار نفر پسر و ۳۶ هزار نفر دختر هستند و در مجموع برای هر هشت کرسی مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه ۳۵ نفر رقابت می‌کنند.

شعبانی با بیان اینکه انتخابات به ایران قوی کمک می‌کند، تصریح کرد: مدارک لازم برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت است که فرآیند رأی‌گیری غیرالکترونیکی و تشخیص هویت الکترونیکی است و برای هر شعبه ۱۷ نفر مسئول اجرایی وجود دارد که در مجموع ۳۲ هزار نفر عوامل اجرایی داریم.

وی ادامه داد: حوزه انتخابیه کرمانشاه ۶۴۶ شعبه، صحنه و هرسین و کنگاور ۲۶۲ شعبه، سنقروکلیایی ۱۰۱ شعبه، اسلام آبادغرب و دالاهو ۱۸۸ شعبه، قصرشیرین و سرپل‌ذهاب و گیلانغرب ۲۲۶ شعبه و اورامانات ۲۴۷ شعبه دارد که در مجموع استان کرمانشاه برای انتخابات آتی یک هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رأی دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در انتخابات آتی مهر شناسنامه را نخواهیم داشت و انتخابات از ساعت هشت صبح روز یازدهم اسفندماه آغاز می‌شود و احتمال تمدید زمان رأی‌گیری نیز وجود دارد و تبلیغات ۲۴ ساعت قبل از فرآیند رأی‌گیری ممنوع است.

وی تاکید کرد: تمام شرایط برای برگزاری انتخابات در استان کرمانشاه فراهم شده و ۶ رزمایش برای آمادگی عوامل اجرایی برگزار شده و مردم بدانند انتخابات حق خود آن‌ها است و به اقتدار کشور کمک می‌کند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از