حالت تاریک
گلایه‌هایی که مسئولان نمی‌شنوند؛

رنج‌ معلولان از سختی‌های تردد و نگاه‌های ترحم‌آمیز

رنج‌ معلولان از سختی‌های تردد و نگاه‌های ترحم‌آمیز

معلولان آن هم در استانی مرزی چون کرمانشاه قشری فراموش شده‌اند که همواره مورد بی‌مهری متولیان امر قرار گرفته‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، در استانی چون کرمانشاه مردم عادی هم از برخی شاخصه‌های توسعه شهری محروم هستند چه برسد به معلولان که وضعیتی بسیار اسف‌ناک دارند.

محرومیت از مناسب‌سازی شهری، نبود حتی یک دستگاه اتوبوس ویژه، سهمیه‌های اندک استخدامی، نگاه‌های ترحم‌آمیز و بدتر از همه دستاویز شدن هنگام انتخابات از جمله دغدغه‌های معلولان است که مسئولان در قبال آن خم به ابرو نمی‌آورند.

به‌دنبال نامید شدن معلولان از مسئولان شهری و بهزیستی مطالبه آنها دادخواهی از مقام ارشد استان برای حل مشکلاتشان است که امیدواریم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معلولان دستاویز تبلیغاتی مسئولان هنگام انتخابات

ندا عزیزی در گفتگو با خبرنگار شبکه‌ اطلاع‌ رسانی مرصاد، اظهار داشت: عمده‌ترین مشکل معلولان عدم اجرای قوانین است که همین عدم اجرا، زندگی خانوادگی و اجتماعی فرد معلول را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی بیکاری را یکی دیگر را مشکلات معلولان عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه اکثر معلولان تحصیلات عالیه دارند اما سهمیه اشتغال برای آنها بسیار کم است.

این شخص مطالبه‌گر عدم مناسب‌سازی شهری را از دیگر مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: در سطح شهر کرمانشاه حتی یک اتوبوس مخصوص معلولان وجود ندارد هر چند مسئولان شهرداری بارها بیان کرده‌اند که اتوبوس‌های ویژه معلولان خریداری شده اما عملاً ما چیزی مشاهده نکرده‌ایم.

وی گفت: تردد بین شهری یکی از دغدغه‌های معلولان است که باید مسئولان شهری به آن توجه کنند؛ اگر امکانات کرمانشاه را با تهران مقایسه کنیم نسبت آن صفر به صد است، در کرمانشاه حتی برای معلولان تیم ورزشی یک وسیله ایاب ذهاب وجود ندارد.

این فرد مطالبه‌گر با اشاره به اینکه برخی مسئولان فرصتی برای رسیدگی به مسائل و مشکلات معلولان ندارند، افزود: بسیاری از مسئولان دیگر نیز به دید ترحم به معلولان نگاه می‌کنند و این مسئله ما را آزار می‌دهد.

وی ادامه داد: برخی دیگر از مسئولان زمان انتخابات از معلولان یاد می‌کنند تا از آراء در انتخابات بهره‌مند شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، متأسفانه در استان کرمانشاه مردم عادی هم از امکانات شهری چندانی برخوردار نیستند و در این میان اوضاع معلولان بسیار بدتر خواهد بود برهمین اساس چاره‌اندیشی برای حل مسائل این قشر مطالبه‌ای به حق است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از