حالت تاریک
استاندار کرمانشاه:

روابط‌عمومی‌ها دستاوردهای دولت را تبیین کنند

روابط‌عمومی‌ها دستاوردهای دولت را تبیین کنند

استاندار کرمانشاه با اشاره اینکه دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف اقدامات مهمی را داشته است،گفت: روابط‌عمومی‌ها دستاوردهای دولت را تبیین کنند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ محمدطیب صحرایی عصر امروز شنبه در همایش روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه اظهار داشت: روابط‌عمومی نقش مهمی را در ادارات و سازمان‌ها برعهده دارند زیرا ارتباط مستقیمی با مردم و مدیران دارند و می‌توانند نقش بسزایی را در جهاد تبیین داشته باشند و علاوه بر آن دستاوردهای انقلاب اسلامی را بیان کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: روابط‌عمومی‌ مبتنی بر مجموعه‌ای از راهبردها و سیاست‌ها عمل می‌کند که با اطلاعات درونی و بیرونی ارتباط دارد و تحلیل اطلاعات و کنش‌های افراد را رصد و متناسب با آن پاسخگوی افکار عمومی است.

صحرایی تصریح کرد: حفظ و ارتقای جایگاه روابط‌عمومی‌ها وابسته به خود کارشناسان این حوزه است زیرا اگر مدیران جایگاه رسانه را به درستی متوجه نباشند نقش روابط‌عمومی نیز دچار تزلزل می‌شود و از این حوزه بسیار مهم غفلت می‌کنند.

وی ادامه داد: کارشناسان روابط‌عمومی باید برای کار و اقدام اداره و سازمان خود برنامه تدوین کنند تا بتوانند بر اساس یک برنامه مشخص حرکت کنند و مدیر مجموعه نیز اثر این اقدام تأثیرگذار را شاهد باشد و قطعاً روابط‌عمومی کم‌کار جایگاه ویژه‌ای نزد مدیران ندارد.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: چنان‌چه فردی قصد همکاری با دولت را ندارد بهتر است در جایگاه روابط‌عمومی‌ و اطلاع‌رسانی قرار نگیرد ولی وقتی در این منسب قرار گرفت باید با تمام توان پای کار تبیین دستاوردهای دولت و انقلاب باشد.

صحرایی افزود: شهید آیت‌الله رئیسی در آخرین دیدار خود با استانداران مطرح ‌کردند در سال پایانی دولت سیزدهم به هیچ عنوان به دنبال انتخابات و کسب رأی نباشید و عمل به وظایف خود و خدمتگزاری به مردم را مد نظر داشته باشید.

روابط‌عمومی‌ها باید به ابزار رسانه مجهز باشند

علی شعبانی در ادامه این مراسم عنوان کرد: کارشناسان روابط‌عمومی باید نسبت به وقایع روز آگاه باشند تا بتوانند در جایگاه خود پاسخگویی مناسبی را نسبت به دستگاه اجرایی خود داشته باشند.

شعبانی گفت: شیوه اطلاع‌رسانی و کنش‌گری نسبت به سال‌های گذشته تغییرات بسیاری داشته است به صورتی که فضای مجازی اخبار و اطلاعات را در سریع‌ترین زمان ممکن انتقال می‌دهد و عصر انسان رسانه شکل گرفته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه افزود: مشاهده می‌کنید در فضای انتخاباتی امروز مناظراتی در فضای مجازی بین کاندیدا شکل می‌گیرد و جالب‌تر آن است که تیم رسانه‌ای کاندیدها از هوش مصنوعی برای دسترسی به اطلاعات بیشتر استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به حادثه تلخ سانحه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و شهادت آیت‌الله رئیسی و جمعی از همراهان ایشان و بر اساس اصل ۱۳۱ قانون حاکمیت وظیفه دارد طی مدت ۵۰ روز رئیس‌جمهور منتخب مردم را معرفی کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: وظیفه دستگاه‌های اجرایی و روابط‌عمومی‌های آنها بیان دستاوردها و خدمات دولت سیزدهم است تا بتوانیم تلاش‌ها و مجاهدت‌های شهید آیت‌الله رئیسی را بیان کنیم.

شعبانی گفت: وظیفه اخلاقی ما در دولت سیزدهم تبیین خدمات دولت سیزدهم به ویژه شهید آیت‌الله رئیسی است که روابط‌عمومی‌ها می‌توانند در این کار نقش مهمی را ایفا کنند زیرا دستاوردهای دولت قبل و بعد آن قابل مقایسه نیست و در حوزه برق‌رسانی، آبرسانی و بهداشت و درمان اقدامات مهمی انجام گرفته است.

روابط‌عمومی‌ها فعالان اطلاع‌رسانی هستند

عبداله الماسی در ادامه این مراسم اظهار داشت: با توجه به تأکیدات مدیران استانی هنوز جایگاه روابط‌عمومی‌ها به خوبی دیده نشده و این پست برای حضور نیروهای ضعیف بدل شده است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه بیان کرد: پیوست رسانه‌ای باید برای موضوعات مختلف در دستگاه‌های اجرایی دیده شود و عنوان مراسم امروز نیز جهاد تبیین با محوریت اطلاع‌رسانی است.

الماسی تصریح کرد: سال آخر دولت‌ها معمولا با جمع‌بندی دستاوردها همراه است اما با شهادت آیت‌الله رئیسی انتخابات یک سال زودتر برگزار خواهد شد که باید تمام روابط‌عمومی‌ها با تمام توان پای کار باشند.

وی اضافه کرد: اربعین، مسکن ملی، کاهش نرخ بیکاری از جمله اقدامات مثبتی است که طی دولت سیزدهم در استان کرمانشاه به وقوع پیوسته و خدمات و دستاوردهای دولت انقلابی شهید آیت‌الله رئیسی باید برای مردم بیان شود.

الماسی بیان کرد: اهمیت جایگاه روابط‌عمومی باید برای مدیران مشخص شود تا بتوانیم دستاوردهای دولت را برای مردم بازگو کنیم و تبیین درستی را از جایگاه دولت خدمتگزار داشته باشیم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از