حالت تاریک
روایت تکان‌دهنده از بازی قدرت‌های غربی با اوکراین

روایت تکان‌دهنده از بازی قدرت‌های غربی با اوکراین

نشریه انگلیسی گاردین در گزارشی تأکید کرده که فرار اوکراینی‌ها از خاک کشورشان و اقامت در کشورهای اروپایی سبب شده تا میزان حضور زنان اوکراینی در فاحشه خانه‌های این دسته از کشورها افزایش یابد.

 به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ از سال ۲۰۲۲ که جنگ اوکراین با تحریکات فزاینده قدرت های غربی آغاز شد تا به امروز، روایت ها و گزارش‌های مختلفی در مورد استفاده ابزاری جهان غرب از اوکراین در عرصه های مختلف مطرح و منتشر شده است. به طور خاص شماری از تحلیل‌گران مسائل راهبردی نظیر جان میرشایمر استاد شناخته شده علوم سیاسی دانشگاه شیکاگوی آمریکا بر این باورند که جهان غرب با استفاده از خون اوکراینی‌ها به دنبال تسویه حساب با روسیه است و در این رابطه حاضر است جان هزاران نفر از مردم اوکراین را قربانی مطامع و منافعش کند.

جالب اینکه شرکت‌های تسلیحاتی غربی نیز به جنگ اوکراین به چشم یک فرصت درآمدزایی می‌نگرند و مدیران آن‌ها این جنگ را اهرمی برای تقویت و افزایش سود و مزایا اقتصادی خودشان تحلیل می‌کنند. کما اینکه این شرکت‌ها به هیج عنوان حاضر نشده اند علی رغم درخواست های مکرر دولت اوکراین، به صنایع نظامی که در خاک اوکراین مستقر هستند کمک کنند تا در روند تولید تسلیحات وضعیتِ بهتری پیدا کنند و صرفا به این موضوع اشاره دارند که اوکراینی‌ها باید از این شرکت ها اقدام به خرید سلاح کنند.

 در دیگر حوزه‌های سیاسی و راهبردی نیز غرب عملا موضوع اوکراین را به یک متغیر چانه‌زنی برای خود در تعاملاتش با روسیه تبدیل کرده است. با این همه به تازگی جلوه‌ای جدید و معنادار از رویکردهای ابزارگرایانه جهان غرب به مردم اوکراین آشکار شده است. ماجرا از این قرار است که نشریه انگلیسی گاردین در گزارشی تاکید کرده که فرار اوکراینی‌ها از خاک کشورشان و اقامت در کشورهای اروپایی سبب شده تا میزان حضور زنان اوکراینی در فاحشه خانه‌های این دسته از کشورها به نحو چشمگیری افزایش یابد و در حقیقت، شاهد افزایش قابل تأمل بهره‌کشی جنسی از دختران و زنان اوکراین در کشورهای غربی باشیم.

در این رابطه نشریه انگلیسی گاردین تأکید کرده که باندهای قاچاق انسان، به نحو گسترده ای اقدام به قاچاق دختران و زنان اوکراینی به کشورهای مختلف غربی می کنند و از طریق بردگی جنسی آن ها به دنبال درآمدزایی برای خود هستند. این نشریه به این مسأله اشاره می‌کند که در انگلیس سرچ اینترنتی لغت "فاحشه اوکراینی تا ۳۰۰ درصد و در اسپانیا سرچ اینترنتی لغت پورن اوکراینی تا ۶۰۰ درصد افزایش یافته است.

نشریه ولت آلمان هم گزارش داده که در فاحشه خانه‌های برلین، تقریبا ۵۰ درصد از روسپی‌ها اهل اوکراین هستند. جالب اینکه شکبه ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی به این مساله اشاره کرده که زنان و دختران اوکراینی که به اراضی اشغالی آمده اند، به شدت تحت فشار هستند تا در فاحشه خانه‌های این رژیم شروع به کارکنند. البته که از ابتدای جنگ اوکراین تا به امروز، افشا گری‌های زیادی در این رابطه صورت گرفته با این حال، این قبیل مسائل دو پیام مهم را مخابره می‌کنند.

اولآ، بار دیگر این نکته برجسته می‌شود که قدرت‌های غربی تا چه اندازه در طرح شعارهای حقوق بشری خود منافق و دروغگو هستند. جهان هنوز صحنه‌های احساسی سخنرانی های ولادیمیر زیلنسکی رئیس جمهور اوکراین در کشورهای مختلف غربی و دست زدن‌ها و اشک ریختن های حضار برای وی و مردم اوکراین را فراموش نکرده است. با این حال، اوکراین اکنون در وضعیتی است که غربی‌ها هیچگونه کمک بی‌توقعی را به آن انجام نمی دهند و عملا این کشور را به یک حوزه استثماری برای خود تبدیل کرده اند و البته که مردم این کشور نظیر زنان و دختران اوکراینی نیز در جهان غرب هدفِ انواع سواستفاده ها قرار می گیرند.

بگذریم که هزران نفر از نظامیان اوکراینی نیز در جبهه‌های جنگ و تحت تاثیر تحریکات و منافع غرب کشته می‌شوند. مسائلی که اوکراین را به یک نمونه عینی از سرنوشت سیاه ملت هایی تبدیل می کنند که تدبیر امور و مسائل خود را به دست جهان غرب داده‌اند.

نکته دوم اینکه گزارش‌های مختلف رسانه های غربی در مورد سواستفاده از زنان و دختران اوکراینی در کشورهای مختلف غربی، در نوع خود جلوه ای عینی از زوال موقعیت اخلاقی و گفتمان بین‌المللی قدرت‌های غربی در جهان فعلی را به نمایش می‌گذارد. در این راستا، این روند را بایستی در ادامه افول موقعیت هژمونیک جهان غرب در قالب معادلات بین‌المللی ارزیابی کرد.

منبع: جهان‌نیوز

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از