حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/07/02 شمسی | 2024/09/23 میلادی
رژیم اشغالگر صهیونیستی ماهیتی تروریستی دارد
کارشناس روابط بین‌الملل:

رژیم اشغالگر صهیونیستی ماهیتی تروریستی دارد

کارشناس مسائل در روابط بین‌الملل، با بیان اینکه ماهیت رژیم اشغالگر صهیونیستی، ماهیتی تروریستی است گفت: رژیم غاصب صهیونیستی بزرگ‌ترین دولت تروریستی در دنیا است.

رضا سلیمانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: بحث انفجار پیجرها و کشتار جمعی برخی از اعضای حزب‌الله لبنان و مردم کوچه و خیابان به‌عنوان یک اقدام تروریستی سازماندهی شده و مصداق بارز تروریسم دولتی رژیم اشغالگر صهیونیستی را باید در یک زمینه بزرگ‌تر و تحلیلی کلان بررسی کرد.

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه بوعلی سینا همدان عنوان کرد: آقای میرداگان رئیس وقت سازمان موساد، با ورود به دهه اول هزاره سوم، یک تز را مطرح کرد مبنی بر اینکه اگر ما قرار است با دشمنان خودمان بجنگیم قبل از ورود به جنگ مستقیم و رو در رو باید در قدم اول مهره‌‌های کلیدی را ترور و از صحنه حذف یا ناکارآمد کنیم، لذا زمانی که دشمن مهره‌های کلیدی خود را از دست دهد در میدان نبرد چیزی برای ارائه نخواهد داشت.

سلیمانی اذعان کرد: اکنون باید این اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی را برگرفته از نظریات کلاسیک جنگ در کتاب هنرهای جنگ، سان تزو دانست که در آن هنر یک کشور و یک دولت‌مرد این است از مقابله مستقیم با دشمن جلوگیری کرده و سعی کند در جایی خارج از میدان با او مبارزه کند تا در میدان اصلی جنگ، دشمن قدرت و نیروی برای عرض اندام نداشته باشد.

این کارشناس روابط بین‌الملل، با بیان اینکه ماهیت رژیم اشغالگر صهیونیستی، ماهیتی تروریستی است، تأکید کرد: رژیم غاصب صهیونیستی بزرگ‌ترین دولت تروریستی در دنیا است که توسط استکبار جهانی برای اقدامات تروریستی سازمان‌دهی شده و بر اساس این تز تاکنون رو به جلو آمده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان تصریح کرد: طبق اذعان رسانه‌های داخلی رژیم‌ صهیونیستی و مقامات ارشد این رژیم منحوس که بارها اعلام شده، هیچ‌کدام از سه هدف جنگی آن‌ها پس از عملیات طوفان الاقصی یعنی نابودی حماس، آزادی گروگان‌های صهیونیستی، خالی کردن غزه از سکنه و اشغال کامل آن، محقق نشده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه رژیم اشغالگر صهیونیستی در نبرد رو در رو دچار مشکل شده و نتوانسته است که به اهداف اعلامی خود برسد و حتی در جبهه شمالی دچار جنگ فرسایشی با تلفات روزافزون شده است، لذا این موضوع باعث شده که این رژیم منحوس مجبور شود از راه‌های غیرانسانی و راه‌های غیرمعمول در جنگ‌های عادلانه پیش برود و برای طرف مقابل هراس ایجاد کند که از ادامه جنگ مؤثر خودداری کند.

سلیمانی با اشاره به عدم شناخت مقامات صهیونیستی از محور مقاومت اظهار کرد: به نظر می‌رسد عدم فهم و شناخت از مقاومت و جریان مقاومت، علت این خطای محاسباتی مقامات ارشد رژیم اشغالگر صهیونیستی بوده است و آن‌ها احساس می‌کنند که با این‌ اقدامات غیر‌انسانی می‌توانند حزب‌الله لبنان و محور مقاومت را مرعوب کرده و ترسی در وجود آن‌ها ایجاد کنند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: ترورهای چند روز اخیر به نوعی تروری بوده که با وسائل ارتباطی و نفوذ در تأمین پیجرهای یک شرکت خاص انجام شده که با این کار، نیت رژیم صهیونیستی به رخ کشیدن هیبت و هیمنه اطلاعات جاسوسی خود به کشورهای منطقه بوده است تا هراس و ترس را در جبهه مقابل و میان مردم ایجاد کند و هم فرماندهان کلیدی حزب‌الله را ترور کند.

سلیمانی در پایان گفت: بنا به تحلیل مقامات صهیونیستی با تحت فشار قرار دادن حزب‌الله، پایگاه مردمی جریان مقاومت تضعیف خواهد شد و پس از اینکه فشار در جبهه شمال کم شد، آن‌ها می‌توانند دوباره بر روی غزه و محور فلادلفیا تمرکز کنند و امتیازات لازم را از یحیی سنوار و جریان حماس در منطقه اصلی نبرد که در غزه است، بگیرند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از