حالت تاریک
یادداشت؛

زیرگذر تقاطع کنگاور به کارخانه دریاچه‌ای فصلی!

زیرگذر تقاطع کنگاور به کارخانه دریاچه‌ای فصلی!

یکی از زیبایی‌های فصل زمستان شرایط جوی و نزولات آسمانی است که هرچه بیشتر باشد زیبایی‌های این فصل را دو چندان می‌کند.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ یکی از تفریحات خانواده‌ها در روزهای برفی و بارانی بیرون آمدن از خانه و گشت و گذار و به اصطلاح «دور دور» در خیابان‌های شهر و گاه خارج از شهر برای دیدن طبیعت برفی یا استشمام هوای پرطراوت بارانی است.

آنچه که در چنین شرایطی بسیار حائز اهمیت است سلامت و امنیت راه‌ها و مسیرهای مواصلاتی شهر و روستاست که دیدن این طبیعت را برای شهروندان لذت بخش‌تر می‌کند.

اما در شهرستان کنگاور در روزهای بارانی یا برفی مطالبات مردم سر به فلک می‌کشد از قطعی شبکه‌های تلویزیونی گرفته تا قطعی برق در بعضی نقاط شهر، بی‌توجهی ستاد بحران به تعیین تکلیف به موقع مدارس و ادارات و چشم انتظاری والدین و آب‌گرفتگی معابر و مسیرهای مواصلاتی.

یکی از مسیرهایی که از قضا از اهمیت بسیار زیادی هم برخوردار و راه چندین شهر و روستا به آن وابسته است زیرگذر کنگاور به روستای کارخانه است که در روزهای بارانی مسدود شده و عملا تبدیل به دریاچه‌ای عمیق می‌شود که هیچ وسیله نقلیه‌ای توان عبور از آن را ندارد و همین امر باعث شده که مردم و مسافران عبور از مسیر جاده کمربندی را ترجیح دهند که به مراتب خطرناک‌تر است.

روز گذشته (جمعه ۲۷ بهمن) که رحمت الهی باریدن گرفته بود تصمیم گرفتم برای تهیه چند فریم عکس و تهیه گزارش تصویری از طبیعت برفی کنگاور به اطراف شهر سری بزنم با شور و شوقی خاص از گوشه و کنار شهر عکس‌هایی گرفتم و رفتم که از روستاهای اطراف شهر هم عکاسی کنم از شهر که خارج شدم زیرگذر کنگاور به کارخانه را دیدم که مثل همیشه همان سریال تکراری و همیشگی را به نظاره نشسته بود و دریاچه‌ای که دیگر شهره خاص و عام شده است.

جالب‌تر اینکه به جای اندیشیدن راهکار برای این مشکل چاره را در پاک کردن صورت مسئله دانسته و اقدام به بستن راه کرده بودند.

یادم می‌آید سال ۹۱ رئیس وقت اداره راه و شهرسازی کنگاور در گفتگو با یکی از همکاران خبرنگار از پایان عملیات احداث پل زیرگذر تقاطع کارخانه کنگاور خبر دادای کاش برای عبور ماشین‌ها از این دریاچه فصلی نیز پلی تعبیه می‌شد که ماشین‌ها به سلامت از آن عبور می‌کردند!

حالا بیش از ۱۰ سال از احداث این زیرگذر می‌گذرد و هرساله با شروع فصل بارش‌ها شاهد آب‌گرفتگی گسترده در این زیر گذر هستیم که به علت بارش باران و نداشتن استاندارد وعدم تعبیه خروجی مناسب آب دچار آب‌گرفتگی شده و تردد را برای ساکنان منطقه دشوار کرده است.

گفتنی است؛ این زیر گذر هرساله با رسیدن فصل بارش‌ها خبرساز می‌شود و قول‌هایی که از طرف مسئولان برای حل این مشکل داده می‌شود با پایان بارندگی‌ها یکی پس از دیگری به فراموشی سپرده می‌شود و این زیر گذر علی‌رغم تمام اعتبارات و هزینه‌هایی که برای ساخت آن در نظر گرفته شده در مواقع ضروری نه تنها به کمک مردم نمی‌آید بلکه خود بحران‌ساز می‌شود.

حالا که به ایام انتخابات نزدیک شده‌ایم امیدواریم داوطلبانی که آماده‌اند بار خطیر حل کردن مشکلات شهر را به دوش بکشند از این زیرگذر غافل نشوند زیرگذری که راه ارتباطی روستاهایی چون علی آباد، خمیس آباد، شورچه، قارلق، گودین و شهرهایی چون نهاوند و ملایر است باید وضعیتی استاندارد و مناسب داشته باشد.

زینب رشتیانی؛ فعال رسانه‌ای

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از