پنج‌شنبه 29 شهر 1403
1403-05-22 15:11 - شماره خبر : 8877 0
معاون پزشکی قانونی کشور مطرح کرد:

رتبه اول کرمانشاه در جذب اعتبارات خیرساز

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی گفت: استان کرمانشاه در جذب اعتبارات خیرساز در حوزه پزشکی قانونی مقام اول را دارد که این ناشی از تلاش‌ مدیرکل این سازمان بوده است.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ رضا حاج‌منوچهری صبح امروز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رؤسای پزشکی قانونی استان کرمانشاه که در سالن جلسات شهید بهشتی دادگستری استان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری آل‌الله و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: یکی از ویژگی‌‌هایی که برای مدیران می‌تواند سرلوحه کارها باشد خلق نیکو است که باید از اهل بیت (ع) الگو بگیریم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی افزود: حدود ۵۰ درصد فضاهای پزشکی قانونی غیرتملیکی است و مقرر شده طبق برنامه هفتم توسعه تعداد ۸۵ مرکز پزشکی قانونی در کشور احداث شود که امسال ۳۰ مرکز ساخته می‌شود که دو باب آن به کرمانشاه و کنگاور اختصاص دارد.

این مسئول با تأکید بر لزوم آرامش روانی ارباب رجوع و همکاران، خاطرنشان کرد: در حوزه رفاهی، پرداختی و فضای فیزیکی باید شرایط مناسب را فراهم کنیم.

وی در ادامه گفت: یکی از برنامه‌های هفتم توسعه، احداث هشت سوله بحران در هشت استان اصلی و قطب کشور است که یکی از این استان‌ها کرمانشاه است که انتظار می‌رود با همراهی مسئولان استانی و حمایت‌های سازمان پزشکی قانونی این پروژه پیشرفت خوبی کند.

حاج‌منوچهری با بیان اینکه بیشتر خیرین تمایل به شرکت در ساخت مراکز درمانی بهداشتی دارند، گفت: استان کرمانشاه در جذب اعتبارات خیرساز مقام اول را دارد که این ناشی از تلاش‌ مدیرکل این سازمان بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های در حال اجرا در سازمان پزشکی قانونی که مطابق با سند هفتم توسعه است، تجهیز این مراکز به تجهیزات‌ «های‌تک» نوین است.

حاج‌منوچهری با اشاره به ضرورت بروزرسانی آزمایشگاه‌های پزشکی قانونی در سراسر کشور، گفت: تجهیزات «های‌تک» در اختیار آنها قرار داده می‌شود که طبق پیش‌بینی‌ها ظرف دو سال آینده همگی مجهز می‌شوند.

ایجاد سالن‌های تشریح در همه شهرستان‌ها

در ادامه سلیم خانی نیز در این مراسم، اظهار داشت: طی چندسال گذشته تلاش‌های زیادی برای توسعه زیرساخت‌ها در شهرستان‌های مختلف استان صورت گرفت.

مدیرکل سابق پزشکی قانونی استان کرمانشاه افزود: در گذشته به دلیل نبود سالن‌های تشریح در شهرستان‌ها، مراجعات زیادی به مرکز استان صورت می‌گرفت که این موضوع مشکلات زیادی را به همراه داشت.

وی گفت: اولین کاری که در ابتدای مسئولیت انجام دادم ایجاد سالن‌های تشریح بود که طی مدت پنج ماه در همه شهرستان‌ها این سالن‌ها راه‌‌اندازی شدند.

خانی بیان کرد: تمام تلاش ما در کنار دستگاه قضا ایجاد فضای همکاری و همدلی بین پرسنل در خدمت به مردم بوده است.

 

انتهای خبر/

https://mersadnews.ir/short/enZWd
اخبار مرتبط
تبادل نظر
نام:
ایمیل: ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد کنید
نظر:
آخرین اخبار