حالت تاریک

سرخوردگی دشمن در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران

سرخوردگی دشمن در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران

اگر نگاهی دقیق به موضع‌گیری‌ رسانه‌های معاند قبل و بعد از سالگرد فوت مهسا امینی داشته باشیم متوجه سرخوردگی و شکست دشمن در این مرحله از جنگ ترکیبی با نظام جمهوری اسلامی خواهیم شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»، اغتشاشات سال گذشته بهار اپوزیسیون بود، اما شرایط آنها امروز به جایی رسیده که حتی غرب هم باورشان ندارد و رهایشان کرده است. اپوزیسیون با موج‌سازی و موج‌سواری تلاش داشت ورق را به نفع خود برگرداند، اما شرایط این بار هم مثل همیشه آن‌گونه که آنها فکر می‌کردند، پیش نرفت.

معاندین و اپوزیسیونی متشکل از سلطنت‌طلبان، تجزیه‌طلبان، گروه‌هایی با سابقه تروریستی علیه هموطنان تحت عنوان منافقین، جمهوری‌خواهان و دسته جدیدی به نام اپوزیسیون کاسبکار که با گرفتن پروژه به خاطر پول علیه کشورشان فعالیت می‌کردند، یک ائتلاف شتر، گاو، پلنگی را شکل دادند که هیچ‌گاه نتوانستند خواسته مردم ایران را نمایندگی کنند و با وجود آنکه شعارشان دموکراسی و آزادی بود، اما نسخه‌شان برای مردم و ایران، جنگ، تحریم و تجزیه بود.

دشمن فاز‌های مختلفی را در این بحران پیاده کرد؛ از پمپاژ سنگین احساسات و عواطف برای جریحه‌دار کردن وجدان جامعه شروع کرد و بلافاصله به صورت مکمل با طرح قبلی پروژه کهنه کشته‌سازی کلید خورد؛ پروژه‌ای که این بار کانون توجه خود را به دختران جوان تغییر داده بود.

پروژه‌ای که با استفاده از امپرالیسم خبری دروغین از جمله پنج رسانه معاند فارسی‌زبان بی‌بی‌سی‌فارسی، ایران‌اینترنشنال، صدای‌ آمریکا، رادیو فردا و من‌وتو و صفحات مجازی آنها، تنها در ۲۵روز اول اغتشاشات از ۲۵شهریور سال گذشته هفت هزار و ۳۱۲ دروغ را درباره حوادث اخیر ایران منتشر کردند.

همزمان در خارج از کشور، ضدانقلاب سعی بر راه‌انداختن یک اجماع جهانی علیه ایران داشت، همچنان‌که در بحبوحه اغتشاشات، روزنامه واشنگتن‌پست فاش کرد فرماندهی نظامی سنتکام آمریکا، تعداد زیادی حساب جعلی مجازی را بر ضد ایران سازماندهی کرده است تا از این طریق ناآرامی‌ها را هر چه بیشتر تحریک کند.

افشای این خبر پنتاگون را وادار به واکنش کرد، به گونه‌ای که کالین کال؛ معاون پنتاگون مأمور شد در این باره از سنتکام حسابرسی کند و توضیح بخواهد، «کیت کالنبرگ» روزنامه‌نگار در این زمینه با اشاره به این خبر، اغتشاشات در ایران را نشانه جنگ روانی و رسانه‌ای گسترده با حمایت غرب بر ضد ایران دانست.

بی‌تردید اشکالات و ضعف‌هایی در داخل بوده است که مخالفان توانستند از آن سوءاستفاده کنند، اما نکته‌ بسیار مهم آن است که ما بتوانیم با واقع‌بینی و کارآمدی این ضعف‌ها را برطرف کنیم، ریشه‌یابی و حل سریع مشکلات اقتصادی از یک سو و در عین حال موضوع توجه به آزادی‌های مشروع که از طرف رهبر انقلاب بر آن تأکید شده است، می‌تواند بسیاری از موضوعات روی‌ زمین‌مانده را برطرف کند.

در واقع می‌توان گفت رهبر انقلاب در ادامه ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، موضوع آزادی‌های مشروع را به صورت جدی‌تر مورد تأکید قرار دادند، هر چند معظم‌له در گذشته هم تأکیداتی بر این امر مهم داشتند، بنابراین لازم است مسئولان با شجاعت و دوراندیشی و کمی فراغت از روزمرگی‌ها، افق‌های دوردست را ببینند و به‌دنبال حل مسائل جدی کشور باشند.

از دیگر موضوعاتی که باید به صورت جدی و ضربتی روی آن کار کرد، جهاد تبیین و جنگ شناختی و افزایش سواد رسانه‌ای در کشور است؛ امری که می‌تواند یکی از پاشنه‌های مهم آشیل کشور را سامان دهد تا دشمنان با اشراف رسانه‌ای بتوانند از این ضعف کشور نهایت استفاده را ببرند.

محسن حسن‌زاده؛ فعال رسانه‌ای

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از